Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین حاتمی گفت: متاسفانه پیمانکار پروژه «تونل الله اکبر» آنطور که باید فعال نیست اما این موضوع به معنی تعطیلی پروژه نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین حاتمی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیت جبهه های مختلف تونل الله اکبر اظهار کرد: متاسفانه پیمانکار آنطور که باید با توانی که مورد انتظار است فعال نیست اما این موضوع به معنی تعطیلی پروژه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: البته این یک امر طبیعی است که هر چقدر اعتبار به پروژه تزریق شود همان مقدار هم کار انجام می گیرد، بنابراین در این قضیه هیچگونه قصور و کوتاهی از سمت پیمانکار صورت نگرفته و نباید هم از این مقدار بیشتر از پیمانکار انتظار داشت.

رئیس اداره راه و شهرسازی درگز گفت: پتانسیل فعالیت پیمانکار از اعتباراتی که به پروژه تزریق می شود خیلی بیشتر است؛  جابجایی هایی هم در نیروی انسانی و ماشین آلات صورت گرفته اما پروژه تاکنون متوقف نشده است.

حاتمی ابراز کرد: امیدواریم که با تمهیدات نماینده شهرستان، امام جمعه و فرماندار درگز، اعتبار تونل از این سطحی که در آن قرار دارد بالاتر رفته و به تبع آن، فعالیت پیمانکار هم افزایش پیدا کند؛ اگر بتوانیم اعتبار پروژه را به سطح مورد نیاز پیمانکار برسانیم، آنوقت می توان از آنها انتظار فعالیت با تمام ظرفیت داشت.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت 15 درصدی تونل خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز پیمانکار ماهیانه چیزی در حدود 10 میلیارد تومان است؛ اگر 53 میلیاردی که برای تونل الله اکبر در سال 99 در نظر گرفته شده به صورت صد درصدی تحقق پیدا کند باز هم از نصف اعتبار لازم کمتر است.

شایان ذکر است وزیر محترم راه و شهرسازی در سفری که در مهرماه سال 98 به درگز داشتند، تکمیل تونل «الله اکبر» درگز را یکی از اولویت های وزارت راه دانسته بودند اما با این وضعیت تزریق قطره چکانی بودجه به یک پروژه ملی که می توان گفت گشایش اقتصادی یک شهرستان و مردم آن ارتباط مستقیمی با آن دارد، قطعا تا سالهای سال هیچ اتفاق مثبتی برای تونل نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تونل الله اکبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار