Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:22:04 GMT

مبالغ هنگفتی برای تکمیل خط یک متروی تبریز هزینه شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۲۵۵

مبالغ هنگفتی برای تکمیل خط یک متروی تبریز هزینه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله تقی پور در جلسه امروز شورای شهر تبریز با اشاره به عزم شورای پنجم برای تکمیل خط یک قطار شهری تبریز گفت: امروز ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری لازم است و تاکنون ارقام بالایی برای تکمیل خط یک هزینه شده است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم خط یک را به بهره برداری برسانیم و خطوط چهارگانه راه اندازی شود دیگر نیازی به صرف بسیاری از هزینه‌های مسیر گشایی و امثال آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خط یک اکنون مدت انتظار در مترو ۱۷ دقیقه است که این زمان مناسبی نیست که در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مقرر شد زمان انتظار کاهش یابد.

تعطیلی دستگاه‌های حفاری مترو به ضرر تبریز است

تقی پور اضافه کرد: گسترش پاره‌خط ها باید اولویت حمل ونقل عمومی باشد.

وی با بیان اینکه خط دو تعطیل بود و دو تی‌بی‌ام در این خط بیکار است و تعطیلی هر روز دستگاه‌ها به ضرر تبریز است.

تقی پور اظهار داشت: خط پنجم قطار شهری تحت عنوان قونقا به راه آهن در کمیسیون و شورا بررسی نشده است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پول قطار شهری در بانک است گفت: با وجودی که این مبلغ از بانک شامل سود می‌شود اما بازهم به ضرر شهرداری بوده و نمی‌توانیم از سرمایه گذاری‌های انجام شده در مترو استفاده کنیم تأمین نیاز خط یک قطار شهری از محل منابع غیر نقدی شهرداری تبریز اختصاص یابد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بر اساس اعلام سازمان قطار شهری زمان انتظار در مترو از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته که قابل تقدیر است.

تعطیلی خط دو و تعدیل نیرو در متروی تبریز

غلامحسین مسعودی ریحان دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: در حالی که مترو پول دارد نباید شاهد تعطیلی خط دو و تعدیل نیرو باشیم، آیا در تحقیقات خود علت این تعدیل را متوجه شدید.

تقی پور پاسخ داد: دلیل تعطیلی خط ۲ مترو این است که مشکل تفاوت ارزی در قرارداد وجود دارد که این باید حل شود. هر مقدار این کار دیرتر انجام شود به ضرر تبریز است.

وی اظهار داشت: بحران ویروس کرونا نیز باعث تعطیلی بلند مدت شد که مقرر شد تمام پرداخت حقوق کارکنان انجام شود.

کد خبر 4943212

منبع: مهر

کلیدواژه: متروی تبریز شورای شهر تبریز شهرداری تبریز ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی برای تکمیل خط یک قطار شهری تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول