Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: وزارت بازرگانی برای سال جهش تولید در حوزه تحریک تقاضا و افزایش اشتغال در ۱۲ حوزه فعال صنعتی برنامه جامعی دارد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صادقی نیارکی صبح امروز در نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک‌ اظهار کرد: چون اقتصاد ما کوچک شده است در حال حاضر بحث صادرات برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: کشورهای دنیا پس از شیوع کرونا دچار مشکلاتی در حوزه صادرات شده‌اند؛ این فرصت خوبی است که روی کشورهای اطراف تمرکز کنیم و نیازهای آن‌ها تامین شود. 

معاون امور صنایع وزیر صمت با بیان اینکه استان مرکزی پتانسیل خیلی خوبی در حوزه صنعت بالاخص حوزه نفت و گاز دارد که می‌توان نمایشگاه‌های تخصصی را در این حوزه در استان  برگزار کرد، ادامه داد: بازار خوبی در عراق و سوریه داریم که استان مرکزی می‌تواند مرکز صادرات حوزه نفت و گاز در حوزه غرب آسیا باشد.

نیارکی گفت:  وزارت بازرگانی برای سال جهش تولید در حوزه تحریک تقاضا و افزایش اشتغال در  ۱۲ حوزه فعال صنعتی برنامه جامعی دارد.

در بدترین شرایط اقتصادی هم فرصت‌های خوبی برای استفاده وجود دارد 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز گفت: تلاش شده است علاوه بر فراهم شدن ساختمان جدید که لازمه یک ساز و کار اجرایی برای اتاق است، برنامه‌های مدونی نیز برای اجرا برنامه ریزی شود. 

منوچهر توسطی افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی به عنوان شورای برتر در کشور انتخاب و استان مرکزی در حوزه بهبود شاخص فضای کسب و کار رتبه اول را در کشور کسب کرده است. 

وی تصریح کرد: تمام واحدهای داخلی اتاق با تمام توان در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی استان  فعالیت می‌کنند. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک ادامه داد: اعتقاد داریم که در بدترین شرایط اقتصادی هم فرصت‌های خوبی برای استفاده وجود دارد. 

توسطی بیان کرد: زیرساخت‌های اقتصادی ما خوب نیست و برنامه جامع برای توسعه اقتصادی نداریم.

وی تاکید کرد: مقاومت بخش خصوصی کشور بالاست و در این شرایط بد در حال ایستادگی هستند، می‌طلبد که وزارت صمت هم یک برنامه جامع را برای سال جهش تولید ارائه دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس برای سال جهش تولید استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر یکشنبه در جلسه ویژه بررسی روند فعالیت صنایع دریا محور در گیلان شناسایی ظرفیت‌های مهم و آسیب شناسی این حوزه را در گام نخست مهم دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریایی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری در دستور کار است.

وی بهره‌برداری حداکثری از ذخایر زیست بوم دریایی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های جدید و همسو شدن نهاده‌های تبط و تدوین سیاست‌های یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های دریا محور بر شمرد و گفت: کارخانجات موجود در صنایع تبدیلی و کشتی سازی و سایر فعالیت‌ها بایستی بر اساس الگوی اقتصادی آمایش سرزمینی استقرار و توسعه یابند.

این مسئول بر استفاده بیشتر از حمایت‌های صندوق صنایع دریایی کشور برای ایجاد کارخانجات مرتبط تاکید کرد و عنوان کرد: تدوین سیاست‌های یکپارچه و تقسیم کار برای دستگاه‌های متولی توسط دبیرخانه این کارگروه در سازمان برنامه بودجه استان می‌تواند روند سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در حوزه را تسهیل و تسریع کند.

پورحیدری وجود ساحل ۳۰۰ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر را ظرفیتی بالقوه توصیف کرد و اضافه کرد: نقشه ژئوفیزیکی برای جانمایی دقیق بدور از مخاطرات زمین شناختی، زیرساخت‌های ساحلی گیلان؛ توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی زیر مجموعه وزارت صمت با مقیاس یک پنجاه هزارم در حال انجام است و موضوع سرمایه‌گذاری شرکت کشتی سازی لوتوس روسیه نیز از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 6097266

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم