Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب جهانساز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که برداشت چین بهاره در باغهای چای گیلان و مازندران تقریبا به پایان رسید، افزود: از این میزان برداشت برگ سبز چای، ۹۰ درصد مربوط به چایکاران گیلان و ۱۰ درصد مربوط به چایکاران در استان مازندران است.

وی اظهار داشت: از این میزان برداشت ، ۴۷ هزار و ۱۱۹ تن برگ سبز چای درجه یک و هفت هزار و ۱۲۲ تن برگ سبز چای درجه ۲ را شامل می شود که از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۱۶۰ کارخانه چایسازی طرف قرارداد بابت خرید تضمینی برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران هستند، افزود: تاکنون افزون بر ۱۲ هزار و ۲۰۴ تن چای خشک در کارخانجات طرف قرارداد تولید شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۲۴۰ میلیارد تومان بابت برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده ضمن اینکه ۴۳ درصد از کل این مطالبات چایکاران پرداخت شد و بقیه نیز به مرور پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه چین دوم نیز ار ۲۵ خرداد آغاز می شود و در ادامه چین های بهاره و تابستانه تا ۳۱ مهر ماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش بینی می شود که در مجموع ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از استان های گیلان و مازندران برداشت شود.

استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها رشت حبیب جهان ساز گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان رشت گیلان استان های گیلان و مازندران برگ سبز چای درجه برگ سبز چای تن برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی افزوده شده است.
خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.
وی ادامه داد: در این شهرستان گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش