Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخلاف مصوبه قانونی الزام شهرداری به اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران و ارائه گزارش آن به شورای شهر هنوز این گزارش ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما یک زمین بیشتر نداریم و باید حواسمان باشد که با اقدامات مخرب آن را از بین نبریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شورای شهر تهران مصوبه ای داشته است که باید براساس آن شاخص های محیط زیستی شهر تهران توسط شهرداری تهران آماده شده و به شورای شهر تهران ارایه می شده است که متاسفانه فقط سال اول این گزارش ارائه شده است.

فراهانی با اشاره به این مطلب که تذکر من امروز در این خصوص خواهد بود گفت: غذایی که می خوریم و هوایی که در آن نفس می کشیم همه از طبیعت سرمنشا می گیرد و اگر کار لازم را برای حفظ این منشا حیات انجام ندهیم با مشکلات عدیده ای در ادامه زندگی خود مواجه می شویم.

وی افزود: بیماری کرونا نشان داد که چگونه تخریب تنوع زیستی می‌تواند به سیستم‌های حامی زندگی انسانی آسیب برساند. هر ساله تقریبا یک میلیارد مورد بیماری و میلیون‌ها مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های ایجادشده توسط ویروس‌ها رخ می‌دهد و حدود 75 درصد از کل بیماری‌های عفونی در انسان از حیوانات منتقل می‌شوند و مردم هنوز هم نمی‌دانند پایداری تنوع زیستی در سیاره زمین از ما در برابر همه‌گیری‌ها محافظت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مکلف به تهیه گزارش نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران در هر سال و ارائه آن حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال بعد به شورای اسلامی شهر تهران شده است.

وی ادامه داد: این تکلیف، تکلیف مهمی است که توجه به آن برای صیانت از حق حیات شهروندان تهرانی ضروری است اما متاسفانه شواهدی از اجرای آن و ارائه این گزارش به شورا جز یک مورد مشاهده نشده است. 

فراهای گفت: توجه به محیط زیست شهری و صیانت از حق حیات شهروندان و پایبندی به حفظ تنوع زیستی شهر، از جمله انتظارات همشهریان عزیزمان برای تهران است و باید این مهم مورد پیگیری شهرداری تهران قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس شورای اسلامی شهر تهران محیط زیست شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسین معصوم‌زاده افزود: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.
وی بیان کرد: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جلسه بررسی میدانی موضوعات واحدهای اجرایی مدیریت شعب پست بانک استان‌‌های تهران، البرز و قم و سمنان به میزبانی مدیریت شعب شرق تهران
  • آمادگی جامعه هسته‌ای برای هم‌رسانی دانش در حوزه محیط زیست
  • پساب ۲ سال کارواش‌های تهران به اندازه دریاچه چیتگر | ارقام عجیب از پساب کارواش‌ها
  • پساب 2سال کارواش‌ها؛ اندازه دریاچه چیتگر| ارقام عجیب از پساب کارواش‌ها
  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال