Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نقدینه - فرابورس ایران پیش از راه‌اندازی بازار هدف به منظور طراحی، تدوین و اجرای بهتر دستورالعمل‌ها و مقررات این بازار به جمع‌آوری نظرات کارشناسان، خبرگان و اهالی بازار سرمایه اقدام کرد که گزارش نتایج این نظرسنجی هم‌اکنون از طریق سایت فرابورس ایران در دسترس تمامی مخاطبان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، این نظرسنجی با هدف اخذ نظرات و دریافت پیشنهادهای متخصصان و خبرگان بازار سرمایه در مورد راه‌اندازی و ایجاد «بازار هدف» در فرابورس ایران انجام شد که در مجموع 525 پرسشنامه از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی، نهادهای نظارتی، ناشران، متقاضیان پذیرش و ... تکمیل شده است.
هدف اصلی راه‌اندازی بازار هدف در فرابورس، طراحی و ایجاد یک بازار مجزا برای پذیرش، تقویت و توسعه شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک استارتاپی و دانش‌بنیان و شرکت‌های غیر دانش‌بنیان بزرگ، متوسط و کوچک است که به دلیل فقدان برخی از ضوابط و معیارهای پذیرش مانند اندازه شرکت، وضعیت مالی و عملیاتی، نوع فعالیت، داشتن زیان انباشته و دارا بودن ریسک‌ها و ابهامات مختلف در حال حاضر قادر به حضور در بازار اول یا دوم فرابورس نیستند.
نتایج کلی نظرسنجی در مورد این بازار نشان می‌دهد که 40 درصد از خبرگان بازار سرمایه با این موضوع که «ناشران این بازار باید ثبت نزد فرابورس باشند»، موافق بوده‌ و بیش از 61 درصد از آنان عنوان کرده‌اند که ناشران بازار هدف باید در فرابورس «پذیرش» شوند.
همچنین 44 درصد افراد پاسخگو با در نظر گرفتن محدودیت برای حضور سرمایه‌گذاران حقیقی در بازار هدف موافق نیستند و نزدیک به 35 درصد پاسخگویان نیز با در نظر گرفتن «حداقل تجربه» جهت حضور در بازار موافق بوده‌اند.
از سوی دیگر در پاسخ به این سوال که ناشران بازار هدف باید چه شخصیت حقوقی‌ای داشته باشند، 58 درصد فعالان بازار سرمایه با اینکه ناشران، سهامی خاص باشند، موافقت کرده و با توجه به اینکه امکان انتخاب چند گزینه در پاسخ به این سوال وجود داشته است، 38 درصد، گزینه «سهامی عام یا قادر به تبدیل شدن به سهامی عام باشند»، 24 درصد گزینه «شرکت با مسئولیت محدود»، 11 درصد گزینه «شرکت تعاونی» و 10 درصد گزینه «کلیه اشخاص حقوقی مطابق با قانون تجارت» را انتخاب کرده‌اند.
همچنین در مورد اینکه کدام یک از مقررات و الزامات برای ناشران بازار هدف تعدیل و تسهیل شود، 52 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با تسهیل ضوابط ‌و ‌مقررات‌ مربوط ‌به ‌ورود ‌به‌ بازار‌سرمایه و 47 درصد با تعدیل دستورالعمل افشای اطلاعات، موافق بوده‌اند اما از آنجا که در این سوال نیز امکان انتخاب چند گزینه فراهم بوده، 44 درصد از پاسخگویان، تسهیل ضوابط ‌و ‌فرایندهای ‌افزایش‌ سرمایه را پیشنهاد کرده‌اند و 42 درصد نیز معتقدند برای ‌این بازار‌ باید ‌قوانین ‌و ‌مقررات ‌منحصربه‌فردی‌ تدوین کرد.
گزارش کامل نتایج نظر سنجی بازار هدف در سایت فرابورس ایران، بخش مرکز داده، مطالعات و پژوهش‌ها در قسمت اسلاید، قابل مشاهده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرابورس ایران بازار سرمایه بازار هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی

امتداد - بانک مرکزی با ابزار‌های موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته‌بازی وارد بازار ارز نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های حقیقی باز شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در خاموش سازی مدبرانه تنش‌های ارزی هفته‌های اخیر در کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بیش از یک سال گذشته جزیی از عملکرد موثر بانک مرکزی محسوب می‌شود، ورود درست به بازار ارز در راستای جلوگیری از التهاباتی است که با هدف تخریب معیشت مردم و کسب سود عده قلیلی بر پا شده است.

وی در این باره تاکید کرد: بانک مرکزی در روز‌هایی که شاهد نوسان هیجانی بالا رفتن نرخ ارز بودیم تلاش کرد تا با سیاست‌های درست و عدم دامن زدن به افزایش قیمت، بازار ارز را به خوبی مدیریت کند، ضمن اینکه درباره هیجانی بودن این نوسانات به خوبی و درستی اطلاع رسانی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آگاهی دادن بانک مرکزی به دارندگان سرمایه‌های خرد مبنی بر اینکه نباید در دام سفته بازانی افتاد که چند روزی به دنبال بالا بردن کاذب تقاضای ارز در بازار هستند تا منافع مالی خود را تامین کنند، سبب شد بسیاری از مردم وارد این مسیر نشوند و در کنار التهاب آفرینان بازار ارز قرار نگیرند.

قادری افزود: اطلاع رسانی بانک مرکزی موجب جلوگیری از زیان بسیاری از مردم شد؛ چرا که سفته بازان با ایجاد فضای هیجانی کاذب به دنبال بالا بردن نرخ ارز با نمایش وجود متقاضی بسیار زیاد در این بازار بودند؛ در حالی که مشخص بود بازار به سرعت افت می‌کند و قیمت ارز به نرخ‌های سابق برمی گردد.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: در این شرایط بانک مرکزی با ابزار‌های اطمینان بخش و موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته بازی وارد بازار نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های واقعی باز شود.

بساط گرانفروشی ارز جمع شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی با تخصیص درست و به موقع ارز مختص واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌ها باعث اطمینان بیشتر در فعالان اقتصادی شد؛ بنابراین زمینه‌ای برای وجود تلاطمات در بازار ارز باقی نماند و به این دلیل بساط گرانفروشی ارز و بازار گرم کنی بالا بردن نرخ ارز هم جمع شد.

وی معتقد است: در چنین شرایطی مردم نیز نباید اسیر التهاب آفرینی‌های دلالان ارزی شوند و منابع مالی خود را در جایی هزینه کنند که ممکن است به همان سرعتی که بر قیمت آن افزوده شده به همان سرعت نیز در مسیر کاهش نرخ قرار بگیرد؛ درست شبیه به روندی که در افزایش و کاهش نرخ ارز طی روز‌های اخیر شاهد آن بودیم. در واقع مردم باید بدانند اسیر شدن در این بازار‌ها به زیان آنهاست لذا نباید به چنین التهاباتی دامن بزنند.

قادری تاکید کرد: بانک مرکزی در چنین شرایطی باید روش‌های متعددی را در پیش بگیرد تا بخشی از مردم که نگران حفظ قدرت خرید هستند بتوانند قدرت خرید خود را حفظ کنند؛ مثل سپرده گذاری ارزی که می‌تواند منجر به کاهش تلاطمات ارزی در چنین زمان‌هایی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است