Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد مدیران پیشین فدراسیون فوتبال در قرارداد مارک ویلموتس، گره‌ای زده‌اند که نمی‌توانند آن را باز کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، امیررضا واعظ آشتیانی درباره اینکه مهدی تاج گفته وزیر ورزش و جوانان، مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیشنهاد کرده بود که این موضوع توسط وزارت ورزش و جوانان رد شد، اظهار داشت: هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند درباره مسائل مختلف، پیشنهادی ارائه کند و پذیرش آن به سازمان مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیلی ندارد این موضوعات حتماً‌ اجرا شود. اگر اصل را بر این گذاشتیم که وزارت ورزش گفته وزیر، ویلموتس را برای بررسی معرفی کرده، کار خبطی نکرده و درست بوده است.

 

وی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: آیا وزیر گفته چشم‌بسته و با ابهام قرارداد ببندید؟ من منتقد جدی وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر هستم، اما باید انصاف را در انتقاد رعایت کرد. باید بپذیریم آقایان گره‌ای زدند که عاجز از باز کردن هستند و آن را به میدان وزارت ورزش انداختند. من مصاحبه‌ای از فریدون معینی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال خواندم که گفت در جریان قرارداد ویلموتس نبودم. اگر انتخاب سرمربی در کمیته فنی بررسی شده و سپس به تائید هیئت‌رئیسه و منجر به عقد قرارداد می‌شود، صورتجلسه‌ای وجود دارد که بگویند در انتخاب سرمربی نقش دارند.

 

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه آقایان مدرکی ارائه کنند که وزیر ورزش تاکید کرده ویلموتس حتماً باید سرمربی تیم ملی شود.»، گفت: این حضرات همیشه تلاش می‌کردند و می‌کنند تا با استفاده از برخی رسانه‌ها، فیفاهراسی داشته باشند و بگویند استقلال داریم. اگر ادعای استقلال را دارید، بگویید این سفارش چه بوده و اگر استقلال دارید، این را با شهامت بگویید. بگویید برای بقای میز تلاش می‌کردیم و بله قربانگو باشیم.

 

واعظ آشتیانی درباره اینکه کفاشیان چندی پیش گفته بود ما پیش‌تر سر فیفا را کلاه گذاشتیم، تصریح کرد: ادبیاتی به کار بردند که نه در شان مدیر ورزشی است و نه در ادبیات دیپلماسی ورزشی جایگاهی دارد. فیفا این موضوعات را رصد می‌کند و اگر پرونده‌ای در فیفا داشته باشیم، آن را بزرگ می‌‌کنند. این اتفاقات کنار هم قرار می‌گیرد و آقایان تصمیمات خلق‌الساعه‌ای می‌گیرند، مطلبی را در دهان به خوبی نمی‌جوند و مسائل را خام مطرح کنند. همین باعث می‌شود که الان به چالش خوردیم و به دنبال شریک جرم هستیم. این نه دفاع از وزیر است، نه محکومیت گروهی دیگر.

 

وی در این باره که چرا اینگونه قراردادها بسته می‌شود، بیان کرد: من انتقادم را به سمت وزارت ورزش می‌برم. این وزارت چگونه با موقعیت نظارتی خود برخورد کرده و بر فدراسیون فوتبال نظارت کرده است؟ وقتی قرارداد ویلموتس بسته شد، اکثر صاحب‌نظران گفتند محتوای قرارداد باید مشخص شود، اما انگار که این قرارداد کاملاً محرمانه است و زیر بار انتشار آن نرفتند. یعنی اتفاقات ناگواری پشت داستان است و این انتقاد به وزارت ورزش به عنوان عالی‌ترین مرجع می‌رود.

 

« وزارت حافظ بیت‌المال است، باید اطلاعات را از فدراسیون فوتبال می‌گرفت و آن را منعکس می‌کرد. اگر این کار را نکرد، حالا باید پاسخگو باشد.»، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی ما هم باید به موضوع ورود می‌کردند. اگر وزارت ورزش، اطلاعات مورد نظر را گرفته است، چرا آن را منعکس نکرده است؟ من از این جماعت به عنوان یک طیف، قبیله و باند یاد می‌کنم. آنها به خاطر برخی رسانه‌ها که دست‌شان بوده، فیفاهراسی کردند و برخی مسئولان باور کردند که نباید سمت فوتبال بیایند.

 

واعظ آشتیانی در ادامه افزود: آنها فکر می‌کردند نباید از این مسئولان سوال کنند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، مرتکب گناه کبیره شده‌اند. فیفا می‌گوید فدراسیون کشورها متعلق به ملت‌هاست و آنها نباید خودمحور باشند. فیفا می‌گوید بومی‌سازی کنید و در اساسنامه باید استقلال نسبی داشته باشید. فیفا الگویی می‌دهد و نمی‌گوید ملت‌ها و دولت‌ها نظارت نکنند. این فدراسیون در زمان بلاتر گرفتار مفسده اقتصادی شد که به آن ورود کردند. چگونه برخی افراد، عمداً یا سهواً تخلف می‌کنند و مرتکب تضییع بیت‌المال می‌شوند، اما عده‌ای فقط آن را تماشا می‌کنند؟

 

وی درباره زمزمه‌هایی مبنی بر دخالت فرزندان برخی مقامات در عزل و نصب‌ها اظهار داشت: برخی اوقات این اتفاقات افتاده است. یک بار مسئولی برای انتخاب سرمربی یک تیم مطرح تهرانی از من مشورت گرفت، اما پسرش تصمیم گرفت آن مربی بیاید. یا این حال فرزندانی از مسئولان ورزشی هم هستند از دخالت مبرا بودند و از دخالت در انتصاب‌ها، خودداری کرده‌اند.

 

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص اختلافات میان مدیران باشگاه استقلال گفت: تبادل افکار در هیئت‌مدیره خوب است، اما نباید این موضوع به چالش تبدیل شود؛ چون به باشگاه صدمه می‌زند. اگر صحبت‌ها از اتاق جلسه خارج شود، مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد.

 

واعظ آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان او هم صدای صحبت مدیران پس از جلسه منتشر می‌شد یا خیر، تصریح کرد: شنیده بودم که قبل و بعد از خودم، موبایل برخی اعضا در جلسه باز بوده است. خوشبختانه اعضای هیئت‌مدیره در زمان ما، افراد فکور و عالمی بودند و رای اکثریت مورد قبول اقلیت بود. فرد مخالف بیرون جلسه نگفت من مخالف یک مصوبه بودم و حاشیه‌ای از این بابت نداشتیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آشتیانی ویلموتس واعظ آشتیانی تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال واعظ آشتیانی باشگاه استقلال وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند

معاون وزارت ورزش درباره مالکان جدید پرسپولیس و استقلال و قوانینی که باید رعایت کنند، نکاتی را گوشزد کرد.

طرفداری | معاون وزارت ورزش گفت: مالکان جدید سرخابی‌ها هم باید قوانین مربوط به سقف بودجه و بازی جوانمردانه مالی را رعایت کنند.

محمد شروین اسبقیان در حاشیه مراسم برترین‌های ورزش ایران درمورد واگذاری سرخابی‌های پایتخت به بخش خصوصی، اظهار داشت:

خدا را شکر امروز واگذاری این ۲ باشگاه به بخش خصوصی انجام شد. در این مورد باید از دولت، رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی، عنایت و توجهات کیومرث هاشمی تشکر کرد. با پیگیری‌های او این اتفاق بزرگ را رقم زدیم. خدا را شکر هواداران ۲ تیم خوشحال هستند و ما هم از خوشحالی آنها خوشحال هستیم. امیدوارم این واگذاری ختم به خیر شود و پرسپولیس و استقلال به سامان برسند.

وی درمورد اینکه آیا با سرمایه‌ای که قرار است کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی خلیج‌فارس به استقلال و پرسپولیس اختصاص بدهند، بحث بازی جوانمردانه مالی رعایت می‌شود، گفت:

فیرپلی مالی قوانین و مقرراتي دارد که تحت نظارت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش قرار می‌گیرد‌. در این مورد جای هیچ نگرانی نیست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درمورد دخل و خرج مالی ۲ باشگاه، گفت:

مالکان استقلال و پرسپولیس برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهند. هر ۲ مجموعه مهم هستند و مدیران این مجموعه‌ها در حوزه تجاری، اقتصادی و صنعتی تأثیرگذار هستند. امروز هم از ورزش به عنوان یک صنعت یاد می‌شود. به همین دلیل نگرانی از این بابت نداریم.

اسبقیان درمورد اینکه آیا مالکان جدید سرخابی‌ها ملزم به رعایت قانون سقف بودجه هستند، گفت:

ضوابط و مقررات فیرپلی مالی باید رعایت شود در غیر این صورت تخلف محسوب خواهد شد. خوشحالیم هر ۲ باشگاه پس از ۲۰ سال این اتفاق خوب واگذاری در دولت سیزدهم عملیاتی شد. این کار هم یک همت عمومی نیاز داشت که با همت مضاعف دولت و وزارت ورزش شکل گرفت.

وی درمورد نگرانی برخی ورزشکاران به ویژه المپین‌ها از پرداخت نشدن پاداش‌های خود، توضیح داد:

اتفاق بزرگی که در این دوره رخ داده این بود که پس از حضور کیومرث هاشمی پاداش‌های ۲ سال قبل هم توسط وزارت ورزش پرداخت شد. این مورد را در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو شاهد بودیم که روی روحیه ورزشکاران معلول و توان‌یابان نیز اثر گذاشت. رئیس جمهور تاکید کرد هر امکاناتی برای ورزشکاران المپیکی در نظر گرفته می‌شود، برای پارالمپیکی‌ها نیز تامین شود و به همین دلیل از ژاپن بالاتر ایستادیم.

معاون وزارت ورزش ادامه داد:

این وزارت خانه تمام مسائلی که منجر به موفقیت کاروان ما در المپیک‌ها و پارالمپیک‌ها خواهد شد به شکل ویژه‌ای رصد می‌کند. جلسات تخصصی با حضور وزیر ورزش رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌کنیم. این جلسات کارشناسی بوده و اگر موانع و مشکلاتی بر سر راه تمرینات بچه‌ها باشد، با دستور ویژه هاشمی حل و فصل خواهد شد.اسبقیان درمورد پاداش مدال المپیک، گفت: این موضوع نیز به زودی مشخص می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس