Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف ایران از درخواست کتبی برای تجدید نظر در فهرست اعلام شده برای دریافت تسهلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به دولت خبرداد و گفت: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی آسیب دیده ار کرونا، تنها ۶۷۰هزار واحد در فهرست اعلام شده دولت قرار گرفتند. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

سعید ممبینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت تسهیلاتی که دولت برای مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته است، اظهار داشت:‌ این طرح در مرحله ثبت نام واحدهای آسیب دیده بوده و پس از آن وزارت کار بر اساس بانک اطلاعاتی تامین اجتماعی بررسی کرده تا میزان اشتغال و بیمه شده ها را در اسفند ماه مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس بر اساس آن اسامی تأیید شده ها را به بانک برای تخصیص اعتبار ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه احتمالا از 24 خرداد ماه جاری افرادی که از سوی وزارت کار تأیید شوند به بانک معرفی می شوند، گفت: بر اساس آماری که تا هفته گذشته اعلام شده، حدود 44 هزار واحد صنفی و اقتصادی ثبت نام کرده اند که البته این افراد از مشاغل مختلف بهداشتی، اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و ... است. اما یکی از مشکلات و اعتراضاتی که داریم به تعداد اصنافی است که در این لیست اعلامی از سوی دولت، تأیید شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: اصناف بیشترین ضرر را در دوران کرونا متحمل شدند و توقع داشتیم تعداد بیشتری از صنوف اقتصادی در 13 رسته ای که دولت اعلام کرد، تأیید شده باشند.بر همین اساس به صورت کتبی هفته گذشته نامه ای به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری آقای نهاوندیان ارسال کرده تا شاید در این فهرست تجدید نظر شود.

ممبینی گفت امیدواریم تا پایان هفته در این خصوص به نتیجه برسیم. البته دولت همکاری خوبی با اصناف داشته و اصناف نیز در این خصوص همراهی لازم را با دولت داشته و همه امکانات خود را برای ساماندهی بازار در اختیار دولت قرار داده‌ایم. یکی دیگر از مشکلاتی که داریم، عدم تطابق رسته های صنفی ما با تأمین اجتماعی است و این باعث شده در تأیید صنوفی که برای دریافت تسیلات دولت ثبت نام کرده اند، با مشکل روبه‌رو شویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از 57 گروه آسیب دیده زیر مجموعه اتاق اصناف ایران،  25 گروه در 13 رسته‌ای که دولت اعلام کرده پوشش داده شده که شامل 670 هزار واحد صنفی است که دارای کد بیمه هستند،‌ اما پیش بینی ما یک میلیون و 400 هزار واحد صنفی آسیب دیده بود که امیدواریم، بتوانیم نظر ریاست جمهوری را برای تغییر این لیست، جلب کنیم.

انتهای پیام/

R1012124/P/S7,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اتاق اصناف ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق اصناف ویروس کرونا اتاق اصناف ویروس کرونا اتاق اصناف ایران هزار واحد صنفی آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل

به گفته مدیرکل راهداری جنوب استان سیستان‌وبلوچستان حجم خسارات واردشده به راه‌های اصلی و روستایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد