Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:25:40 GMT

محوریت فرهنگ، رکن اصلی فعالیت‌های آستان قدس رضوی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۳۴۸۲

محوریت فرهنگ، رکن اصلی فعالیت‌های آستان قدس رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمامی اقدامات آستان قدس رضوی باید در خدمت فرهنگ باشد، گفت: محوریت فرهنگ باید به عنوان رکن اصلی فعالیت‌های آستان قدس رضوی قرار گیرد.

بر اساس گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی، در نشستی که با حضور پژوهشگران این بنیاد در تالار شیخ طبرسی برگزار شد، اظهار کرد: ما باید راهبردهای اساسی و نگاه‌های کلان مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی که راهبران اصلی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی هستند را بشناسیم، راهبردهای آنان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و تلاش کنیم امکانات و ابزار لازم را برای تحقق این مسیر فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی و تجلیل از فعالیت‌های خادمان و کارکنان آستان قدس رضوی در ایام کرونا، بر رفع نیازهای مجموعه آستان قدس رضوی و تلاش برای تامین این نیازها تاکید دارند.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم فهرستی از اقدامات انجام شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی، در سال‌های گذشته مرتبط با نیازهای آستان بوده و یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی نیز این است که آستان قدس باید محور تلاش همه مراکز آموزشی، پژوهشی و علمی باشد.

مرویان‌حسینی تصریح کرد: به نظر تولیت محترم شاخص اصلی کارفرهنگی به زانو در آوردن تهاجم فرهنگی دشمن است که این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است و برای تحقق این امر باید حوزه‌هایی که دشمن هدف‌گیری کرده را شناسایی کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید در عرصه نیازهای جوانان، شبهات ایشان و آنچه موجب سست کردن باورهای اعتقادی آنان می‌شود، بیشتر کار کنیم و این را از موضوعات اصلی فعالیت‌های بنیاد قرار دهیم.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تاکید تولیت آستان قدس رضوی این است هر شخصیت ممتاز علمی در کشور و خارج از کشور باید بنیاد را بشناسد و با آثار این مرکز آشنا شود، به گونه‌ای که در موقعیت‌های مورد نیاز برای نمونه در دوران کرونا برای پاسخگویی به شبهات از این نیروها بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: یکی از راهبردهای تولیت آستان قدس رضوی این است که در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی نباید تنگ‌نظری داشته باشیم بلکه باید راه را باز کنیم و خط کشی سیاسی را باب نکنیم؛ همچنین در تولید به اثرگذاری محصول علمی و فرهنگی  فکر کنیم و در مصرف به تعداد بیندیشیم.

مرویان حسینی یکی دیگر از تاکیدات تولیت را پرهیز از شتاب‌زدگی ذکر کرد و گفت: انتخاب نقطه اثرگذاری مهم است. قرار نیست در تمام حوزه‌ها وارد شویم بلکه باید حوزه‌های حساس را بشناسیم و اولویت‌های درستی داشته باشیم .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بنیاد پژوهش های اسلامی تولیت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی