Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ماتیاس کورمان» وزیر دارایی استرالیا، در واکنش به تظاهرات‌هایی که اخیرا در این کشور و در حمایت از اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا به راه افتاده است، گفت مردمی که قوانین بهداشت عمومی را نادیده می‌گیرند و به خیابان‌ها می‌آیند دست به خودسوزی می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورمان در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز در این خصوص و با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان گفت «معترضان خطر موج دوم همه‌گیری را زیاد می‌کنند.» او در ادامه اضافه کرد «فکر می‌کنم این خودخواهی است. این خودسوزی کامل است.»

روز شنبه بیش از ۲۰ هزار نفر در سیدنی و سایر شهر‌های استرالیا در همبستگی با جنبش «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» که مردم آمریکا پس از قتل فجیع جورج فلوید به دست پلیس به راه انداخته‌اند شرکت کردند و خواستار پایان دادن به مرگ مشابه بومیان استرالیا شدند. این اعتراضات علی‌رغم درخواست‌ها و فراخوان‌های متعدد‌ مقامات این کشور از مردم برای ماندن در خانه صورت می‌گیرد.

دولت استرالیا از مردم این کشور می‌خواهد فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از تشکیل گروه‌های بزرگ اجتناب ورزند. در این کشور تاکنون هفت هزار و ۲۵۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۰۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر دارایی استرالیا در این خصوص گفت «بسیاری از مردم شغل خود را از دست داده‌اند، عده‌ای نیز به دلیل شیوع کرونا حتی در مراسم خاکسپاری عزیزانشان حضور نداشتند، اما ما می‌خواهیم با نقض کامل قوانین تجمعی از هزاران نفر ایجاد کنیم. این کاملا بی‌مسئولیتی و رفتاری ناشی از بی‌پروایی است.»

دو هفته پیش پلیس آمریکا یک شهروند سیاه‌پوست بی‌دفاع این کشور را به نام جورج فلوید به طرز فجیعی به قتل رساند که این موضوع خشم مردم این کشور و سپس مردم سراسر جهان را از سیستم نژادپرستی حاکم برانگیخت و تظاهرات‌هایی در سراسر آمریکا و سپس جهان علیه تبعیض ‌نژادی به راه انداخت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جورج فلوید اعتراضات در آمریکا خشونت پلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود

«هادی برهانی» استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: برخوردهای محدودکننده و خشن پلیس آمریکا علیه دانشجویان که در حمایت از مردم فلسطین دست به برگزاری تجمع‌های اعتراضی زده‌اند، ریشه در هراس دولت‌مردان آمریکا بابت حمایت از رژیم صهیونیستی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی، بر اساس دروغ بنا شده که در جریان جنگ غزه، بسیاری از این دروغ‌ها افشا شده است.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در اعتراضات آمریکا شاهد حضور «دانشجویان و اساتید یهودی» هم هستیم افزود: در کشورهای غربی و آمریکا، دانشگاه‌ها از موقعیت ویژه‌ای برخوردارند و از سویی این اعتراضات در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در حال انجام است که اگر ادامه یابد، امواج تحول و تغییر می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود.

برهانی در این‌باره گفت: در صورت انتقال اعتراضات به مردم عادی، دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و همین امر در نهایت تبدیل به خطری برای رژیم صهیونیستی و لابی این رژیم در آمریکا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آمریکا «دموکراسی نیم‌بند» وجود دارد و اگر اکثریت مردم در این کشور، مخالف حمایت از رژیم صهیونیستی باشند، سیاست حمایت از این رژیم دیگر قابل تداوم نخواهد بود و حمایت واشنگتن از تل‌آویو به خطر می‌افتد.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در میان کشورهای غربی، آمریکا تنها کشوری است که هنوز اکثریت مردم در آن از کمک به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند گفت: تحولات جدید پس از ۷ اکتبر (طوفان‌الاقصی) افکار عمومی در آمریکا را به خطر انداخته که اگر این خطر توسعه یابد، منجر به پایان حمایت از رژیم صهیونیستی در این کشور می‌شود.

کد خبر 6090101 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • ببینید | محاصره بذرپاش در میان مردم تبریز؛ اعتراضات به وزیر راه بالا گرفت