Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت شبکه بانکی در تراکنش‌های شاپرکی اردیبهشت، ارزش پرتفوی سهام عدالت ۱۶ برابر شد، قیمت جدید ۳۳ محصول پالایشگاهی برای عرضه در بورس کالا، جزییات تغییرات نرخ تورم ماهیانه در اردیبهشت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

وضعیت شبکه بانکی در تراکنش‌های شاپرکی اردیبهشت ماه

بر اساس جدیدترین گزارش وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک در اردیبهشت ماه بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۶ میلیون و ۱۳۸ هزار تراکنش به ارزش دو هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال انجام شده که میزان و مبلغ تراکنش‌ها نسبت به فروردین ماه رشد داشته و سهم دستگاه کارتخوان به عنوان ابزار رایج شبکه پرداخت الکترونیک در حدود ۸۹ درصد از تمام تعداد تراکنش‌ها بوده که نشان از استفاده گسترده شهروندان از این ابزار پذیرش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شاپرک از سهم بازار هر بانک پذیرنده از تعداد تراکنش‌های اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد که بانک ملت از پذیرندگی تمام تراکنش‌ها سهمی ۲۲.۲۴ درصدی داشته و در ادامه بانک ملی، صادارت ایران سهمی ۱۳.۲۹ درصدی و ۷.۵۰ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانک‌های ملت، ملی ایران، صادرات ایران و سپه اختصاص یافته و بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های ملت، پارسیان، ملی ایران و سپه مربوط است؛ همچنین بیشترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی برای بانک‌های ملت، آینده، اقتصاد نوین و ملی ایران اعلام شده است.

 

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۱۶ برابر شد

تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است. بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۴۴۳۲هزار و ۴۲۱میلیارد ریال رسیده است.

در این خصوص نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۶شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آنها به ۴۳۹۶هزار و ۴۵۶میلیارد ریال افزایش یافته است که حکایت از رشد بیش از ۱۶.۶۶درصدی ارزش اسمی سهام عدالت مشمولان دارد.

بعلاوه این که در این پرتفوی، ۱۳ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۳۵هزار و ۹۶۵میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است.

 

تغییر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

خردادماه سال ۱۳۹۴ وقتی نعمت الله ترکی به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران منصوب شد در نخستین اظهاراتش گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات ما در زمینه برنامه ریزی به بودجه ریزی مربوط می شود به همین دلیل رئیس جمهور اعلام کرده ابتدا منابع شناسایی و مورد پیش بینی قرار گرفته و سپس سیاستگذاری های لازم انجام شود. اگر منابع مالی یک استان در شورای برنامه ریزی آن استان جمع و درباره آن تصمیم گیری شود می توان شاهد قدم های موثری برای حل مشکلات بود.

این اظهارات در طول ۵ سال مدیریت او بر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با همراهی و همدلی استانداران وقت پایتخت، فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و تلاش بی دریغ معاونین، مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تحقق یافت.

نعمت الله ترکی در حالی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی منصوب شده که در کارنامه ۱۸۰۰ روزه خود بعنوان ریاست سازمان مدیریت تهران، مطالعه و طراحی و تدوین اسناد توسعه استان تهران، اجرای بودجه ریزی مبتنی برعملکرد، تدوین سند چشم انداز پیاده سازی مدل سازی اطلاعات ساخت (BIM)، اجرای طرح آسیب شناسی ساختار سازمانی دستگاه های اجرایی، تدوین سند توسعه روستایی، برنامه محور کردن دستگاه های اجرایی، انتصاب دبیران کمیته های برنامه ریزی و فعال کردن کمیته های برنامه ریزی در شهرستان های استان تهران، راه اندازی  همراه با ارتقاء و افزایش اعتبار جایگاه شورای برنامه ریزی استان را دارد. او در این ۵ سال با تیم کارشناسی اعم از معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت تهران گام های بلندی در توسعه پایتخت برداشت و نظم نوینی در تدوین و رصد برنامه ها و توزیع عادلانه اعتبارات ایجاد کرد.

 

قیمت جدید ۳۳ محصول پالایشگاهی برای عرضه در بورس کالا

قیمت پایه ۳۳ محصول پالایشگاه ها و فرآورده نفتی برای عرضه در بورس کالا و مصرف داخل کشور در نیمه خرداد سال جاری مشخص شد.

بر اساس این گزارش، قیمت پایه ۳۳ فرآورده نفتی برای عرضه در بورس کالا برای مصرف داخلی در نیمه خرداد سال ۹۹ اعلام شد.

 

شهرک‌های صنعتی تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند

در راستای حمایت از واحدهای صنعتی کشور در سال جهش تولید، با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان مدیرعامل بیمه ایران و معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، شرکت سهامی بیمه ایران بسته‌های بیمه‌ای جامع در رشته‌های آتش سوزی (با پوشش حوادث طبیعی)، مسئولیت، درمان گروهی و سایر رشته ها، برای واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی ارائه می‌کند.

محمد زاهدنیا معاون فنی این شرکت از ابلاغ دستورالعمل اجرایی این تفاهم نامه، خبر داد و افزود: از همه واحدهای استانی شرکت خواسته شده نسبت به معرفی و استقرار نمایندگان بیمه ایران در شهرک های صنعتی سراسر کشور اقدام کنند.

معاون فنی بیمه ایران از مدیران واحدهای صنعتی نیز درخواست کرد که با توجه به ظهور و بروز انواع ریسک‌های طبیعی و غیرطبیعی مترتب بر فعالیت‌های اقتصادی، از مزایا، تخفیفات و تسهیلات ویژه انواع طرح‌های بیمه ای بیمه ایران حداکثر بهره برداری را بعمل آورند.

زاهدنیا در همین راستا خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی شرکت‌های دانش بنیان که زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارای مجوز فعالیت هستند نیز می‌توانند مطابق تفاهم نامه اختصاصی از خدمات متمایز و نوآورانه بیمه ایران استفاده کنند و از طریق شبکه فروش گسترده بیمه ایران پوشش های بیمه ای موردنیاز خود را دریافت کنند.

 

جزییات تغییرات نرخ تورم ماهیانه در اردیبهشت

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی تورم مصرف کننده در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ براساس آمارهای مرکز آمار ایران پرداخته و نوشته است: تورم سالانه در اردیبهشت‌ماه از ۳۴.۲ درصد در سال گذشته به ۲۹.۸ درصد در ماه گذشته کاهش یافته است.

بر این اساس تورم نقطه‌ای نیز از ۵۲.۱ درصد در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به ۲۱ درصد در ماه مشابه امسال کاهش یافته که افتی ۳۱.۱ درصدی را به ثبت رسانده است. با این حال تورم ماهانه اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ به ۲.۵ درصد رسیده که یک درصد نسبت به مدت ماه مشابه سال گذشته بیشتر است.

این گزارش حکایت از آن دارد که تورم نقطه به نقطه بخش حمل و نقل از تورم برابر با ۴۸.۴ درصد بوده و سهمی ۴.۷ درصدی از تورم نقطه به نقطه کل داشته است. سهم بخش مسکن، آب، برق و گاز در تورم نقطه به نقطه اردیبهشت‌ماه برابر با ۶.۲ درصد بوده و تورم نقطه به نقطه این بخش ۲۱.۵ درصد بوده است. براین اساس بخش مسکن ۲۳.۷ درصد افزایش قیمت را در دومین ماه سال تجربه کرده و سهمی ۶ واحد درصدی در این خصوص داشته است. اجاره مسکن نیز ۲۳.۶ درصد تورم را در این ماه تجربه کرده و سهمی ۵.۹ درصدی در تورم نقطه به نقطه کل داشته است.

رشد قیمت در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در این ماه ۱۱.۹ درصد بوده و سهم آن از تورم نقطه به نقطه کل معادل ۳.۹۶ واحد درصد بوده است. در این بخش بالاترین افزایش قیمت‌ها مربوط به چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آبمیوه با ۳۶.۹ درصد و شیر، پنیر و تخم مرغ با ۲۷.۵ درصد بوده است. این دو بخش به ترتیب ۰.۴۷ و ۰.۷۸ واحد درصد از تورم نقطه به نقطه کل سهم داشته‌اند.

 

بازدهی ۱۰۰ درصدی شاخص بورس در ۴۸ روز معاملاتی

در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سال جاری در مدت ۴۸ روز معاملاتی، تعداد ۴۰۸ میلیارد و ۶۳۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۰۸۵ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال در ۵۷ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۴۰۵ دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۲۴۶ میلیارد و ۱۶۹ میلیون سهم به ارزش ۲۰۵۹ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال در ۲۵ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۶۲ نوبت در بازار اول؛ ۱۵۲ میلیارد و ۶۷۶ میلیون سهم به ارزش ۱۸۸۴ هزار و ۴۴ میلیارد ریال در ۳۱ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۶۷۹ نوبت در بازار دوم؛ ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار هزار برگه به ارزش ۱۵ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در ۴ هزار و ۵۷۸ نوبت در بازار بدهی، ۸۵۰ هزار قرارداد به ارزش ۱۴۷۶ میلیارد ریال در ۳۲ هزار و ۵۲۹ نوبت در بازار مشتقه و ۹ میلیارد و ۷۷۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۱۲۵ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال در ۶۸۴ هزار و ۷۵۷ نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۵۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد آغاز کرده است، تاکنون با ۵۱۵ هزار و ۶۳۸ واحد رشد، معادل ۱۰۰.۵۳ درصد افزایش را به ثبت رسانده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با رشد ۳۹۶ هزار و ۵۷۹ واحدی و شاخص بازار دوم با رشد ۹۶۳ هزار و ۳۱۶ واحدی به ترتیب ۱۰۹.۳۳ و ۸۸.۵۳۳ درصد افزایش داشته‌اند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برای عرضه در بورس کالا تورم نقطه به نقطه کل پرتفوی سهام عدالت اردیبهشت ماه میلیارد ریال شهرک های صنعتی نوبت در بازار بیمه ایران تراکنش ها درصد بوده بیمه ای ماه سال ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت

ایتنا - بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.
تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم