Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:45:59 GMT

موج سنگین ورشکستگی تهدید جدید اشتغال در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۳۹۸۹

موج سنگین ورشکستگی تهدید جدید اشتغال در آمریکا

کارشناسان می‌گویند: در حالی که شاهد کاهش نرخ بیکاری در آمریکا هستیم اما هنوز خیلی زود است که نسبت به شرایط پیش رو امیدوار شویم چرا که افزایش ورشکستگی شرکت‌ها عاملی است که بازار اشتغال در آمریکا را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس آماری که جمعه شب منتشر شد نرخ بیکاری در آمریکا در ماه می کاهش داشته است اما به نظر می‌رسد هنوز برای امیدوار شدن نسبت به روند بهبود اوضاع در آمریکا خیلی زود است چرا که روند افزایش ورشکستگی شرکت‌ها از جمله عواملی است که ممکن است به از دست رفتن دائمی میلیون‌ها فرصت شغلی در آمریکا منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد که برخلاف ماه آوریل که شاهد از دست رفتن 20.5 میلیون فرصت شغلی در آمریکا بوده‌ایم در ماه می 2 و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است.

البته کارشناسان انتظار داشتند که در ماه می هم میلیون‌ها فرصت شغلی در آمریکا از دست برود.

آمار رشد اشتغال در آمریکا باعث شده تا بورس‌های این کشور رشد کنند و شاخص داوجونز 800 واحد بالا برود.

دنیل دیمارتینوبوت، یکی از کارشناسان بانک مرکزی آمریکا معتقد است علیرغم بهبود اوضاع ناشی از کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع کرونا همچنان شاهد افزایش تعداد شرکت‌هایی هستیم که به خاطر بحران پیش آمده ورشکست می‌شوند و ممکن است تا پایان سال شاهد رکورد زدن تعداد شرکت‌های ورشکست شده باشیم.

وی تاکید کرد: روند افزایش ورشکستگی شرکت‌ها ضربه‌ای سنگین به اقتصاد آمریکا خواهد زد چرا که باعث بیکار شدن دائمی تعداد زیادی از شهروندان این کشور در پس این رویداد خواهد شد.

این کارشناس گفت: زمانی که شرکت‌ها ورشکست می‌شوند بیکاری ناشی از این ورشکستگی موقتی نخواهد بود بلکه این مشاغل به طور دائمی از دست می‌روند.

دیمارتینو افزود: این آسیب‌ها خسارت‌های بلند مدتی خواهند بود که از دل بحران پیش آمده  ‌بیرون می‌آیند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس فرصت شغلی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد

دولت چین اعلام کرد پس از امضای لایحه ارسال کمک به تایوان و واگذاری تیک تاک توسط جو بایدن، ممکن است اقدامی تلافی جویانه انجام دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت چین اعلام کرد پس از امضای لایحه ارسال کمک به تایوان و درخواست از مالک چینی شبکه اجتماعی تیک تاک برای واگذاری این شبکه در آمریکا توسط جو بایدن، ممکن است اقدامی تلافی جویانه انجام دهد.

بر این اساس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد. از میان این 95 میلیارد دلار، بیش از 60 میلیارد دلار سهم اوکراین خواهد بود و حدود 26 میلیارد دلار نیز به رژیم اسرائیل اختصاص می‌یابد؛ 8 میلیارد دلار نیز به تایوان می‌رسد.

همچنین سنای آمریکا به اتفاق آرا با 79 رای موافق در برابر 18 رای مخالف، به ممنوعیت فعالیت شبکه اجتماعی تیک تاک در خاک آمریکا در صورتی که مالک چینی آن از واگذاری این شبکه طی 9 ماه تا یک سال آینده خودداری کند، رای داد.

استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک باعث نگرانی زیادی در بین قانونگذاران آمریکایی شده و بیم آن می رود که شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک تاک است، به اطلاعات میلیون ها کاربر آمریکایی دسترسی داشته باشد.

براساس این لایحه، وجود این نرم افزار چینی در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات متحده ممنوع می‌شود، مگر اینکه پلتفرم این رسانه اجتماعی که توسط تقریباً 170 میلیون آمریکایی استفاده می‌شود، طی 9 ماه تا یک سال آینده از شرکت بایت‌دنس  (ByteDance) منفک شود.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست تا بخش های «منفی مرتبط با چین» این لایحه را اجرایی نکند.

وی بدون ذکر توضیحات بیشتر در این باره اظهار کرد اگر آمریکا مصرانه به مسیر خود ادامه دهد، چین گام های مصمم و قوی برای دفاع از امنیت و توسعه منافع خود بر می دارد.

این در حالی است که آمریکا همواره مهم ترین حامی بین‌المللی تایوان و اصلی ترین تامین کننده تسلیحات این کشور به رغم نبود روابط رسمی دیپلماتیک است. چین نیز که همواره تایوان را جزو سرزمین چین واحد می داند، بارها از واشنگتن خواسته تا فروش سلاح به تایوان را متوقف کند.

این در حالی است که دولت تایوان که همیشه ادعای مالکیت چین را رد می کند، از این لایحه و اختصاص بودجه از سوی آمریکا برای کشورش ابراز خرسندی و اظهار کرد این بودجه به حفظ امنیت در منطقه کمک خواهد کرد.

چین همواره ادعا می‌کند که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و از چند سال گذشته تاکنون با انجام عملیات‌های نظامی در نزدیکی این جزیره تلاش کرده است تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همواره اعلام کرده است که خود حاکمیت مستقل دارد و مردم این کشور خود باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

آمریکا در سال 1979 درحالی که رسماً روابط دیپلماتیک با دولت چین برقرار کرد، روابط با تایوان را کنار گذاشت. درحالی که آمریکا بر سیاست "چین واحد" تأکید دارد، ادعای حاکمیت چین بر تایوان را تأیید نمی‌کند و حامی نظامی کلیدی تایپه باقی مانده است.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود