Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بندرعباس با حضور در جلسه ۱۷۹ رسمی شورای شهر به سئوالات دهگانه دو عضو شورا پاسخ داد. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عباس امینی زاده در جلسه 179 رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی دو عضو شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: در طول زمان ممکن است با وجود همه کارهای خوبی که انجام شده است اشکالات و ایراداتی هم وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه پرحاشیه شورای شهر بندرعباس با محوریت طرح سئوال از شهردار /‌ اعضاء یکدیگر را به رفتار غیرقانونی متهم کردندعضو شورای شهر خرم‌آباد: شهرداری توان پرداخت حقوق کارکنان را نداردشورای شهر رشت با کمک مالی به تیم‌های «سپیدرود رشت» و «داماش گیلانیان» موافقت کرد

وی افزود: در شرایط فعلی شاهد وضعیت اقتصادی کشور هستیم، در این سال‌ها به شدت درگیر تحریم بودیم و در چند ماه اخیر هم شاهد درگیری همه دنیا با کرونا بوده‌ایم و این باعث کاهش درآمد در همه حوزه‌ها خصوصا در شهرداری شده است.

شهردار بندرعباس ابراز داشت: مهم‌ترین مولفه کار شهرداری و اجرای پروژه‌ها، مولفه مالی است.

وی در پاسخ به سئوالات مطرح شده بیان کرد: یک نکته اساسی برگرفته از قانون وجود دارد که در مباحث قانونی باید شکل جملات بر اساس خواسته باشد یعنی اگر ما موردی را به عنوان سوال مطرح می‌کنیم جمله باید به عنوان سوالی باشد اما در مسائلی که مطرح شده است جملات سوالی نیست و فقط یک مورد به عنوان سوال است.

امینی‌زاده در پاسخ به سئوالی در ارتباط با قراردادهای تنظیف و عدم نظارت آن گفت: همه می‌دانند در این سال‌ها اگر موضوع تنظیف انجام نمی‌شد تا الان باید شهر گرفتار مشکلات مختلف شده بود؛ مساحت شهر بندرعباس 7 هزار هکتار است و وقتی می‌گوییم بحث تنظیف مشکلاتی ایجاد کرده است سوال ما این است این مشکلات چند درصد این مساحت را شامل می‌شود و برای این باید آمار دقیقی داده شود تا ما هم پاسخ دقیقی بدهیم.

وی اظهار داشت: از ترس بیماری کرونا همه مردم به منازلشان پناه بردند در صورتی که همکاران تنظیف ما به شدت درگیر تنظیف شهر هستند؛ دستور آمده که با یک سوم نیروها باید کارها را پیش ببرید و نیروهای بیمار را استراحت بدهید و بر همین اساس همکاران ما هماهنگ کردند که به نیروهای بیمار استراحت دهند، شما درست می‌گویید کیفیت کار یک مطالبه به حق است اما آیا جان کارگر اولویت دارد یا کیفیت کار در حالی که ما کار را تعطیل نکردیم. 

شهردار بندرعباس اضافه کرد: ما با یک تغییر رفتار در مردم روبه‌رو هستیم و آنها در هر ساعتی که می‌خواهند زباله‌ها را از منزل خارج می‌کنند؛ قرارداد ما برای جمع آوری زباله از 9 شب تا 6 صبح است اما هم اکنون این امر تا بعد از ظهر ادامه دارد و از هر منطقه روزانه بیش از 140 تن زباله جمع آوری می‌کنیم. 

وی عنوان کرد: ما در سال 97 و 98 بیش از 56 تا 66 درصد افزایش حقوق کارگران را داشتیم؛ درآمد نقدینگی فروردین ماه و اردیبهشت و خرداد سال گذشته نوسان درآمد از بودجه ماهانه 35 تا 48 درصد بوده یعنی ما 65 درصد کاهش درآمد داشتیم و قطعا پرداخت حقوق به تاخیر می‌افتد.

امینی زاده تاکید کرد: علیرغم تمام انتقادات، ما با اولویت تمام مطالبات کارگران تا پایان سال 98 را پرداخت کرده‌ایم و حتی فرودین ماه را هم یک منطقه پرداخت کرده و منطقه 2 و 3 هم در امروز و فردا پرداخت خواهند کرد.

شهردار بندرعباس در پاسخ به سئوال دوم اعضای شورا بیان کرد: در سال 97 بیش از 70 درصد درآمد نقدی و غیرنقدی شهرداری تحقق پیدا نکرده و با تورمی که در سال گذشته و رشد حقوق و مزایا داشتیم حداقل باید 50 درصد درآمدها برود در بخش جاری؛ یکی از انتقادات این است که شهرداری بدهکاری دارد اگر من بروم پشت سر هم قرارداد ببندم بعد شما ما را زیر سوال نمی‌برید که چرا برای شهرداری بدهکاری گذاشتید.

وی افزود: از سه سال گذشته بیش از 270 پروژه عمرانی در حال اجرا داریم که طبیعی است بخشی از آن به دلیل کمبود اعتبارات محقق نشود مگر چند درصد پروژه‌های عمرانی دولت محقق شده است؟ این یک واقعیت و ناشی از یک رکود اقتصادی در کشور است.

امینی زاده بیان کرد: از 370 پروژه فقط 3 پروژه را بعنوان عدم نظارت صحیح بیان کردید که همان 3 تا هم پاسخ دارد؛ در بخش آسفالت از 7 هزار هکتار 25 تا 30 درصد معابر داریم و نزدیک 20 میلیون مترمکعب معابر داریم و در این سه سال اخیر 3 میلیون و 967 متر مکعب آسفالت کردیم از این 3 میلیون مترمکعب بگویید کجاها اشکال وجود دارد.

وی عنوان کرد: برای پروژه المان بندرعباس یک میلیارد هزینه نشده و همچنین این المان که یک سازه فلزی است و در دل دریا قرار گرفته و طبیعتا نیاز به تعمیرات دارد.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: ما برای المان‌سازی بودجه در نظر گرفتیم اگر بیش از آن بودجه هزینه کردیم شما می‌توانید اعتراض کنید به ما؛ همین المان بندرعباس بیش از 3 بار تجهیزاتش به سرقت رفته و تخریب شده؛ نگهبان هم گذاشتیم نگهبان هم آسیب دیده است.

عباس امینی زاده در پاسخ به سوال سوم در رابطه با عدم اجرای برخی از پروژه‌ها گفت: تقاطع مهرگان باید معارض ها را بررسی می‌کردیم که در این پروژه چندین معارض وجود داشته است؛ همه معارض ها را برطرف کردیم و رسیدیم به دکل برق فشار قوی که نمی‌توانستیم آن را کنار بزنیم به ناچار مجبور شدیم مطالعات را تغییر دهیم؛ اما علیرغم اینها پروژه آغاز شده و در تلاش هستیم تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم. 

وی ادامه داد: برای اجرای شهربازی حداقل 50 میلیارد اعتبار لازم است و 10 میلیارد هم خود شهرداری اعتبار قرار داده است، همچنان پیگیر هستیم این پروژه به نتیجه برسد.

شهردار بندرعباس اعلام کرد: در رابطه با پارک 10 هکتاری بعد از پیگیری‌های فراوان 10 هکتاری که تخصیص دادند معارض داشت و در اواخر سال گذشته به معارض آب منطقه ای و آبفا برخوردیم و علیرغم همه مشکلات زمین ما از 10 هکتار به 19 هکتار افزایش یافت و ما درخواست کردیم بودجه فضای سبز افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال 4 اعضای شورای شهر گفت: ما بیش از 278 پرونده حقوقی داشتیم که مبلغ آن 2 هزار و 247 میلیارد تومان بوده است که از بین این میزان پرونده فقط 3 پرونده را ذکر کردند.

شهردار بندرعباس اعلام کرد: وظیفه ما دفاع خوب از حق و حقوق شهرداری بوده ولی در مقابل ما هم مردم هستند و نمی‌توانیم اصرار غیر قانونی داشته باشیم بنابراین تابع رای محاکم قضایی هستیم.

امینی زاده با اشاره به سوال در مورد عدم اجرایی فاز 1 آیت الله غفاری گفت: این طرح ما نبوده و در سال 85 قرارداد بسته شده است؛ ما 3 شیوه برای احیا بافت فرسوده داریم شیوه اول آن می‌گوید همه هزینه ها با دولت در شیوه دوم مشارکت مردم با دولت و در شیوه سوم هم مردم خودشان انجام دهند؛ در آن زمان اختلاف بین مردم و تیم اجرایی وقت به وجود آمد و وقتی من آمدم به سرمایه گذار گفتم خاتمه پیمان دهید اما او حاضر به خاتمه پیمان نیست و به این نتیجه رسیدند با مردم به توافق برسند و کار را انجام دهند.

شهردار بندرعباس در پاسخ به سوال 5 گفت: تغییر وضعیت پرسنل از قراردادی به پیمانی و رسمی نبوده است بلکه به ما اعلام شده نیروهای قراردادی را اعلام کنید تا به آنها پست اختصاص دهیم، استانداری اعلام کرد ظرفیت 10 درصد است که حدود 120 نفر را شامل می‌شد که ما هم با رایزنی به 150 نفر رساندیم و همه این موارد بر اساس ضوابط انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مورد نیروهای شرکتی هم برای تبدیل شرکتی به قراردادی پس از تکمیل مدارک به استانداری فرستادیم جلسات شورای اداری استخدامی برگزار شد و ما اولین شهر کشور بودیم که مجوز دادند نیروهایی با بالاترین سنوات قراردادی شوند البته این امر تاکنون اجرا نشده است.

عباس امینی زاده در پاسخ به سوال دیگر اعضای شورای شهر بندرعباس گفت: طرح جامع ترافیکی بندرعباس در وزارت کشور تصویب شد که یکی از موارد آن BRT بود که آن هم مراحل دارد؛ بخش اول مطالعه بود که در سال 94 انجام شد و حدود 3 خط انبوه در طرح جامع پیش بینی شده است؛ بحث پارکینگ‌ها، اصلاح هندسی و خرید اتوبوس انجام شد و ما یک بازنگری جدید انجام دادیم.

وی افزود: طراحی ایستگاه، اجرای نمونه ایستگاه، نرده کشی را هم قرارداد بستیم اما به گران شدن مصالح برخورد کردیم که درآمدهای ما کفاف تامین آن را نمی‌داد؛ اتوبوسی که ما آن زمان خریدیم الان 3 تا 5 برابر شده است. 

شهردار بندرعباس گفت: اصلاح مسیرهای هندسی و اجرای بافت مرکزی هزینه بر بوده است و 2 بار تاکنون طرح را تغییر دادیم تا مسیر را به جای شمال بلوار به وسط بلوار اصلاح کردیم، الان کار ما در حال پیگیری است که به هر شکل ممکن کار را به نتیجه برسانیم.

وی در پاسخ به سوال هفتم اظهار داشت: این موضوع زمانی مطرح شده که ما در اوج کرونا هستیم و 3 ماه پارک‌ها تعطیل هستند و دستور داده شده است که روشنایی پارک‌ها خاموش شود، برای نگهداری پارک‌هاحداقل 10 درصد بودجه نگهداری لازم است اما شورا بیش از 5 درصد بودجه تصویب نکرده است.

امینی زاده افزود: فضای سبز ما به 220 هکتار رسیده است و این نشان دهنده تلاش همکاران بوده؛ در پارک‌ها ما به شدت با سرقت روبرو هستیم چندین بار نیروی کادر ما چاقو خورده، با این وجود در سال 98 بیش از 7 هزار تعمیر داشته‌ایم.

شهردار بندرعباس در پاسخ به سوال هشتم اعضای شورای شهر گفت: مساحت شهر بندرعباس بیش از 7 هزار هکتار است؛ شهر بندرعباس شهری است که در طول زمان تکه تکه به آن اضافه شده است و طرح جامع شهرسازی نشده است.

وی افزود: حجم بارندگی در بندرعباس بیشتر از 20 سال گذشته بوده، کانال‌هایی که در گذشته ساخته شده است ظرفیت آب را ندارند همه کانال‌ها را که ما نساخته ایم؛ ما بیش از 120 پروژه رفع نقاط آبگرفتگی را در سه سال گذشته اجرا کرده‌ایم.

امینی زاده ادامه داد: بعنوان مثال کانال شهدای محراب که بخش بزرگی از مشکلات مردم ساکن در 22 بهمن را حل کرده، بلوار امام حسین چندین نقطه آبگرفتگی داشتیم؛ بالای شهرک توحید، محله نخل ناخدا کارهای خوبی انجام شده است. 

وی تصریح کرد: برای سال 99 نزدیک به 30 میلیارد بودجه گذاشتید و این دست ما را باز می‌کند که یک کار اساسی را انجام دهیم.

شهردار بندرعباس در پاسخ به سوال 9 دو نفر از اعضای شورای شهر در رابطه با واگذاری بی ضابطه دکه به افراد خاص گفت: برای واگذاری دکه و کانکس در سطح شهر از همه جا برای ما نامه می‌آید و شورا باید در این مورد ضوابطی را ایجاد کند و ما اجرا کنیم. 

وی افزود: در رابطه با ایجاد بازارچه محلی، راه و شهرسازی باید به ما زمین بدهد ما مکاتبه کرده‌ایم اما تاکنون هیچ زمینی به ما اختصاص نداده‌اند اما با این وجود ما به بضاعت خودمان در محلات حسین‌آباد، شهرک توحید و دو راهی ایسینی بازارچه ایجاد کردیم. 

امینی زاده گفت: امسال هم بودجه گذاشتیم با اخذ زمین از طریق ماده 16 بازارچه‌های را در جهت ایجاد اشتغال خرد محله ای ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دهم اعضای شورای شهر بندرعباس نیز تصریح کرد: ما کارخانه آسفالت خود را تقویت کرده‌ایم و ظرفیت آن را از 60 تن به 80 تن ارتقا دادیم، در حال حاضر تامین مصالح را هم از منابع خودمان انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: المان‌ها تا قبل از این با نظارت یکی از اعضای شورا انجام می شد و بعد از المان بندرعباس هیچ المانی انجام نشده است.

امینی زاده گفت: ما بیش از 56 میلیون تومان در 2، 3 سال اخیر به هیئت ورزشی جانبازان و معلولین کمک کرده‌ایم و باز هم کمک خواهیم کرد.

شهردار بندرعباس بیان کرد: در رابطه با مناسب سازی فضا برای معلولین هم باید بگویم در 2 سال اخیر هر چیزی در ساحل دریا انجام دادیم برای افراد معلول نیز مناسب سازی انجام شده است.

وی در پایان با تاکید بر این نکته که شهر متعلق به من نیست و متعلق به همه است و هر کس بتواند به آبادانی شهر کمک کند ما در خدمتش هستیم اظهار داشت: ما ادعا نداریم که همه کارها صددرصد خوب بوده است ما هم در مجموعه شهرداری تابع شرایط اقتصادی هستیم و در این شرایط نیز هیچ کدام از همکاران ما در خدمات رسانی به مردم کار را تعطیل نکرده‌اند.

انتهای پیام/865/ش

R7555/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر بندرعباس اعضای شورای شهر امینی زاده انجام شده اعضای شورا سال گذشته مطرح شده انجام شد پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست

به گزارش "ورزش سه"، پس از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، یکی از موضوعات مهمی که بحث آن بیش از قبل مطرح شده، بحث پرداخت حق پخش تلویزیونی توسط صدا و سیما است. موضوعی که امروز و در حاشیه در حاشیه جلسه هیأت دولت، از کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز پرسیده شد.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس پاسخ داد: موضوع حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست، حق پخش متعلق به ورزش کشور بوده و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و باید این گره باز شود.

هاشمی اضافه کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه، موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تنظیم می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد، موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: حق پخش، حق ورزش است و باید به ورزش داده شود. طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند. لذا این یک موضوع اساسی است و ان‌شاءالله این کار صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس