Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: جلسه امروز شورای شهر پر نطق و تذکر بود و ما به دلیل افزایش تذکر‌ها و نطق ساعت جلسه را افزایش دادیم و در نهایت پس از اتمام تذکر‌ها تعیین ارزش معاملاتی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران افزود: ارزش‌های معاملاتی املاک در چند سال اخیر ۳ برابر شد، اما جرائم ماده ۱۰۰ ثابت بود و همین امر موجب نگرانی شهرداری تهران شد و شهرداری برای حل این مشکل لایحه تعیین ارزش معاملاتی املاک را به شورا فرستاد و موضوع بررسی شد.

هاشمی گفت: لایحه ارزش معاملاتی لایحه درآمدی نیست ما به ان در قالب بازدارندگی نگاه می‌کنیم.

او بیان کرد:تهران دارای طرح تفصیلی است و هر فردی بیش از طرح تفصیلی اقدام به ساخت و ساز کند موضوع به ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شود و رای ماده ۱۰۰ یا بر پایه جریمه مالی است با بر پایه اعاده بنا که باید تاکید کنم که تخریب و اعاده بنا تا به امروز انجام نشده است.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به آتش سوزی‌های سریالی پایتخت گفت: آتش سوزی‌ها به شکل سراسری شده و در تمام کشور رخ می‌دهد و این حادثه مختص تهران نیست و من در این بازه زمانی با نهاد‌های مختلف مکاتبه کردم که آیا قصدی سوئی و خرابکاری در آتش سوزی‌ها وجود دارد یا خیر که جواب منفی بود.

هاشمی گفت: زباله‌هایی مانند شیشه و پلاستیک در بین علف‌ها موجب می‌شود حالت ذره بینی ایجاد شود و باعث بروز آتش سوزی شود.

او با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی با اجرای طرح ترافی بیان کرد:گزارش‌ها نشان می‌دهد که تراکم در ناوگان حمل و نقل عمومی در حال افزایش است و از سوی دیگر رییس جمهور اعلام کرد که کرونا با ما هست، پس اگر این گونه صحبت می‌شود باید ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توسعه پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ۷۵ هزار میلیارد تومان تصویب شده برای کرونا گفت: بودجه افزود: ما در حال حاضر کارخانه واگن سازی مترو داریم که فعالیت نمی‌کند و در کنار نیز می‌توانیم ۳ هزار دستکاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم که متاسفانه مغفول مانده است.

هاشمی گفت: روی صحبت من با آقای رئیس جمهور وزیر بهداشت است که می‌خواهم بگویم جهش تولید تنها تولید ماسک و ونتیلاتور نیست و باید نگاهی هم به تولید ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

او بیان کرد: متاسفانه به نکته‌ای که باید اشاره کنم این است که بودجه تخصیص یافته است، اما آن را نمی‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر ویروس کرونا ناوگان حمل و نقل عمومی رئیس شورای شهر تهران آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت