Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@18:08:01 GMT

قیمت نفت به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۵۶۲۶

به گزارش جام نیوز، قیمت جهانی نفت در واکنش به تصمیم روز شنبه کشورهای تولید کننده نفت برای تمدید دوره کاهش تولید به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید.

 

در پایان معاملات روز شنبه بازار جهانی نفت، قیمت هر بشکه نفت پایه برنت با ۵.۷۸ درصد افزایش به ۴۲ دلار و ۳۰ سنت رسید که بالاترین حد بهای نفت از روز ۶ مارس گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در پایان یازدهمین نشست ۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همکاری الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای برای یک دوره یک ماهه تمدید شد.

 

در این نشست، عراق، نیجریه و آنگولا و قزاقستان متعهد شدند که با پایبندی صددرصدی به کاهش تولید در ماه‌های آینده، تخطی پیشین خود از توافق آوریل را طی سه ماه آینده جبران کنند. همچنین مکزیک، ایران، لیبی و ونزوئلا نیز از کاهش تولید معاف شدند.

 

به گزارش یورونیوز، ۲۳ کشور تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک در نشست آوریل گذشته در خصوص کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیده بودند.

 

قیمت جهانی نفت تحت تاثیر رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا از ۶۶ دلار در ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ به ۱۹ دلار طی معاملات ۲۱ آوریل گذشته سقوط کرد. ارزیابی‌ها از ادامه کاهش تقاضای نفت طی سال ۲۰۲۰، عربستان سعودی به عنوان رهبر اوپک و روسیه به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اوپک پلاس را متقاعد کرد تا با برگزاری نشست‌های مشترک و انجام توافق در مورد کاهش تولید از سقوط بیشتر بهای جهانی نفت جلوگیری کنند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت دلار کاهش تولید هزار بشکه جهانی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر قیمت بیت‌کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند.

همچنین، در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار نیز رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با سقف ۶۴٬۷۲۷ دلار و با کاهش ۶.۵ درصد به کف ۶۰٬۵۰۵ دلار رسید

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید در حال استفاده از فرصت ورود نقدینگی به بازار و افزایش تقاضا برای فروش بخشی یا تمام کوین‌های خود هستند.

کد خبر 6094026 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد