Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، آبتین امیری در جلسه علنی شورای شهر بندرعباس در خصوص پاسخگویی شهردار به سئوالات اعضا شورا، عنوان کرد: نباید از بیرون برای شورا خط و مشی تعیین کرد ولی می‌توان برای بهبود امور مشاوره داد. فکر نکنم کسی با مشورت مشکلی داشته باشد.

وی گفت: شورا دارای وظایف قانونی مشخص است. انتخاب شهردار و نظارت بر آن حق شورا است و نهاد ناظر بر شورا نیز در قانون مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری اضافه کرد: حتی استادار محترم به شورا مشورت می دهد ولی در امور داخلی شورا دخالت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه بحران بوجود آمده در شورا به عدم مدیریت در برگزاری جلسات بر می‌گردد، افزود: اندکی تدبیر و اندکی اعتماد بسیاری از مسائل را حل می کرد. چیزی که در سیاست ما نایاب است.

 عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: آقای فیصل دانش باتجربه ترین عضو شوراست. ایشان با رأی اعضاء شورا به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند و مسائلی که بیان می کنند برآمده از نظر اکثریت اعضاء شوراست.

امیری ادامه داد:  تهدید اعضاء شورا به رد صلاحیت سبب شد اکثریت شورا در یک جلسه به نشانه اعتراض شرکت نکنند. ما خواستار بازگشت شورا به شرایط عادی آن هستیم. اما شورا یک نهاد جمعی است و ما باید به نظر اکثریت احترام بگذاریم. آرامش بدون  نظر اکثریت امکان پذیر نیست.

وی گفت: هر عضو شورا حق دارد به هر دلیلی که خود صلاح می داند در جلسه شورا شرکت نکند. عضویت در شورا امری افتخاری است.اعضا شورا برخلاف نمایندگان حقوق نمی گیرند و رابطه استخدامی با شورا یا مجلس ندارند و باید به تعهدات اداری خود در دیگر ادارات هم پایبند باشند. لذا عدم حضور تا چند جلسه یک حق قانونی برای عضو شوراست و به هیچ وجه قابل سلب نیست.این حق به شکل دیگر برای نمایندگان مجلس هم وجود دارد.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: عدم حضور در جلسه اول سؤال از شهردار سازمان یافته نبود. اعضاء شورا هر یک عذر موجهی برای عدم حضور داشتند. اما برای حضور در جلسه بعد حاضر بودند.

امیری با بیان اینکه در هر امری باید صبور بود،افزود: با اندکی صبر و بدون فشار و تهدید نیز جلسه سؤال از شهردار برگزار می شود و این مرحله هم می گذرد.

وی مطرح کرد: برای تعیین وقت جلسه برای امور مهم باید از قبل با اعضاء شورا مشورت کرد. این هماهنگی مانع از بروز سوء تفاهم میان اعضاء می شود.

امیری تصریح کرد: تهدید عضو شورا برای طرح مسائل شخصی اش در قبال موضع گیری خاص قابل پذیرش نیست  با واکنش عضو شورا روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: اکثریت اعضاء شورا از شهردار فعلی حمایت می کنند. در شرایط فعلی بیشتر مشکلات شهری جنبه اعتباری دارد و با تغییر افراد و مدیران حل نخواهد شد.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: دغدغه های مشکلات شهری، دغدغه همه اعضاء شوراست. اما زمانی که شما در بحران و محدودیت قرار دارید باید خیلی از خواسته ها را اولویت بندی کنید و از بسیاری از حقوق عادی خود گذشت نمایید.

امیری بیان کرد: بسیاری از مسائل با گفتگوی شفاف قابل حل است. نمایندگان محترم می توانند با اعضاء شورا جلسه  هماهنگ و مشاوره داشته باشند و دغدغه های خود را در خصوص مشکلات شهری به آنها منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای نماینده مجلس احترام قائل هستیم و خواهان تعامل با آنها هستیم. اما برخی تصمیم گیری های این عزیزان بر اساس اطلاعات نادرستی است که به آنها می‌رسد و این سبب برخی موضع گیری های احساسی می شود.قبل از موضع‌گیری عمومی که افکار عمومی را به خود درگیر می کند باید  آن موضوع را کامل بررسی کرد.

 عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: طرح بسیاری از موضع گیری ها در فضای عمومی در شرایط فعلی اوقات مردم را تلخ می کند. ما هم حرف های زیادی برای گفتن داریم. اما اعصاب و وقت مردم جای مناسبی برای بیان مشکلات مسئولین نیست.برای همین تاکنون سکوت کرده ام.

 امیری در پایان تصریح کرد: از همه مسئولین فرادست دولتی و نماینده مجلس انتظار حمایت داریم. البته آنها هم به حمایت ما نیاز دارند و این رابطه یک طرفه نیست. هدف همه ما حل مشکلات مردم است. اما هر یک از ما وظایف خاص خود را داریم که این وظایف را قانون مشخص و البته محدود کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تصمیم گیری های جلسه علنی شورای شهر قانون مشکلات عضو شورای شهر بندرعباس مشکلات شهری اعضاء شورا موضع گیری عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»

به گزارش مبلغ شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ۱۴۰۳، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی منتشر شد. گفتنیست نشریه خیمه در پرونده ویژه خود به روایت 12 سال تلاش برای رفع محدودیت های فقهی و قانونی اهدای عضو از زبان ایرج فاضل پرداخته است. مجله خیمه در شماره اردیبهشت، به موضوعات زیر پرداخته است:

رویدادها و روایت ها: بررسی ۵ رویداد مهم فروردین

در این شماره خیمه، ۵ رویداد مهم ماه فروردین ۱۴۰۳ تحلیل شده‌اند:

اول: تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه.

دوم: بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق.

سوم: بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌لاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر(صلی الله علیه و آله) از نگاه ۳ استاد دانشگاه.

چهارم: روایتی از اشعار روضه‌های زنده‌یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی.

پنجم: برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه‌ای.

چهره خیمه: «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی

آثار این بانوی نویسنده متولد اردیبهشت، از نگاه ۱۶ نویسنده و کارشناس حوزه و دانشگاه بررسی شده است.

این چهره‌ها عبارتند از: محسن چینی‌فروشان، موسی بیدج، حسن احمدی، حبیب احمدزاده، غلامرضا حیدری ابهری، ناصر نادری، مریم جلالی، آسیه رحمتی، حسین راجی، سیدمحمد مهاجرانی، سیده مریم شهیدی کریمی، رقیه فاضل، علی مهدوی، بهاره بهنام نیا، زهرا شیرخانیان.

پرونده خیمه: ۱۲ سال تلاش برای حل مشکل فقهی اهدای عضو/ ماجرای اهدای عضو ۱۲ طلبه و ۴ مداح

پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است.

این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴مداحی آشنا می‌کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده‌اند.

همچنین ایرج فاضل، ۱۲ سال پی گیری برای رفع محدودیت‌های فقهی و قانونی اهدای عضو را تشریح کرده است.

علی اکبر صالحی، چگونگی عبور از نگاه بسته مذهبی را بیان کرده است.

کتایون نجفی زاده، از سه دهه تلاش و دیدارهایش با مراجع قم و نجف به ویژه دیدارش با آیت الله سیستانی گفته است.

حجت الاسلام کمیل نظافتی، اهدای کلیه‌اش به کودک کلاله را تشریح کرده و مهدی حیدری، از مستند ساخته شده درباره ماجرای این کلیه گفته است.

یادمان خیمه: یادبود مرحوم محمود امیری، مدیر انتشارات و کتابفروشی امیری

ماجرای کتاب مهدی آذریزدی، کتابفروشی امام حسین و شهادت دو برادر مرحوم امیری در این بخش روایت شده‌اند.

همچنین حاج مرتضی آخوندی، مدیرانتشارات دارالکتب الأسلامیه از روایت پنج دهه دوستی اش با مرحوم امیری روایت می کند.

روایت علی قائمی، محقق و نویسنده‌ای که ۵۰ کتابش در انتشارات امیری منتشر شده است.

همچنین حجت‌الاسلام محمدهادی فاضل، حجت‌الاسلام مهدی رئوفی، مرضیه امیری و سید یاسر شریفی از نزدیکان آن مرحوم یادداشت‌هایی نوشته‌اند.

کتاب خیمه: آشنایی با ۶۳ نویسنده و تصویرگر انتشارات خیمه

این شماره به مناسبت نمایشگاه کتاب، به موضوعات زیر پرداخته شده است:

کتابی کاملا کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»

مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک.»

کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی.

یادداشت های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901040

دیگر خبرها

  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند