Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:01:33 GMT

آغاز برداشت غلات از کشتزار‌های شیروان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۷۳۶

آغاز برداشت غلات از کشتزار‌های شیروان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهران حیاتی مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: به همین منظور انبار‌های با ظرفیت بیش از ۴۲ هزار تن ذخیره سازی گندم و جو ایجاد شده است.

حیاتی افزود: ظرفیت مراکز خرید شهرستان در مجموع سه مرکز فعال شامل کارخانه آرد مطیع، ساعد و انبار‌های تعاون روستایی (لوجلی و امیرآباد) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پیش بینی خرید گندم و جو در امسال، ۳۰ هزار تن است، گفت: میزان ریزش گندم در فصل برداشت گندم با کمباین در استان حداقل پنج درصد است که این میزان پارسال در شهرستان شیروان چهار درصد بود.

حیاتی در ادامه افزود: نرخ برداشت وزارتخانه‌ای برای گندم و جو دیم با کمباین متوسط به ازای هر هکتار یک میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و گندم و جو آبی ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: همچنین برای گندم و جو دیم با کمباین نیمه سنگین یک میلیون و ۸۴۰ هزار ریال و گندم و جو آبی ۳ میلیون و ۱۰ هزار ریال، محصول دیم با کمباین سنگین ۲ میلیون و ۳۰ هزار ریال و آبی ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال است.

بیشتر بخوانید:برداشت غلات در شیروان نیازمند ۱۳۰ دستگاه کمباین

حیاتی افزود: برداشت کلزا با کمباین متوسط ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، دستگاه نیمه سنگین چهار میلیون و ۵۲۰ هزار ریال و سنگین پنج میلیون و ۲۳۰ هزار ریال است.

او گفت: همچنین برای برداشت در اراضی کوهستانی و سنگلاخی ۲۰ درصد به نرخ‌های فوق با توافق طرفین افزوده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان  اظهار کرد:نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ به میزان هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال اعلام شده و این میزان برای جو ۱۶ هزار و ۳۰۹ و کلزا ۴۶ هزار و ۶۲۰ هزار ریال است که نسبت به سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت غلات خرید گندم و جو هزار ریال هزار ریال گندم و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.
معین با بیان اینکه در کشور 6 میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.
وی گفت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.
درسال زراعی گذشته استانهای کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.
در حال حاضر230 هزارهکتار از اراضی گندم علیه آفت سن سمپاشی شده و قراراست 150هزارهکتار دیگرنیز انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور