Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@16:24:06 GMT

۱۷ محور حرکت علمی نیروی پدافند هوایی ارتش

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۸۲۲

۱۷ محور حرکت علمی نیروی پدافند هوایی ارتش

معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از قرارگاه جهاد علمی نیروی پدافند هوایی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» صبح امروز (یکشنبه ۱۸ خرداد) با حضور در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، از دستاورد‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در نمایشگاه قرارگاه جهاد علمی نیروی پدافند هوایی ارتش بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این بازدید گفت: در قرارگاه جهاد علمی نیروی پدافند هوایی برنامه‌ها، تحت ۱۷ محور دسته بندی شده‌اند تا حرکت علمی در یک مسیر مشخص انجام شود و متناسب با برنامه‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: دانشگاه‌های ما مأموریت محور هستند و ما باید در مسیر برنامه‌ریزی قرار بگیریم تا به نتیجه مد نظر دست پیدا کنیم، من فکر می‌کنم که حتی با توجه به نیاز روز، این محور‌ها می‌تواند بیشتر هم باشد. برنامه‌ها و اقدامات در دانشگاه‌های افسری باید به روز باشد و بر اساس نیاز‌های روز برنامه ریزی شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش به کیفیت آموزش در دانشگاه‌های ارتش اشاره کرد وافزود: تداوم و ارزیابی اساتید در دانشگاه مهم است و باید به صورت مداوم انجام شود، در جذب و گزینش دانشجو نیز باید تلاش کنیم که بهترین‌ها از نظر تعهد و سلامت جذب شوند.

در ابتدای این بازدید امیر سرتیپ دوم علیان نژاد معاون آموزش نیروی پدافند هوایی گزارشی از اقدامات انجام شده یک ساله قرارگاه جهاد علمی نیروی پدافند هوایی در راستای محور‌های هفده گانه مصوب، ارائه کرد.

امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات ارتش و امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در این بازدید امیر دریادار سیاری را همراهی کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیر دریادار سیاری دریادار سیاری امیر سیاری سیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ‌های "‌ای ۴ بی" E-۴B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه ۱۹۷۰ برای سناریو‌های مختلف یک جنگ هسته‌ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک ۴ فروند از این هواپیما‌ها که به "ای ۴ بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

این هواپیما‌ها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته‌ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت‌های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می‌شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای ۴ بی) دهه ۱۹۷۰ شود که به پایان خدمت خود نزدیک می‌شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۶ تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می‌شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجار‌های هسته‌ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند.

E-۴B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق‌های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-۴B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان‌ها اداره می‌کند.

این هواپیما‌ها از ناوگان هواپیما‌های جامبو جت بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آن‌ها به طور فزاینده‌ای دشوار و گران شده است.

انتظار می‌رود E-۴B در اوایل دهه ۲۰۳۰ به پایان عمر مفید خود برسد.

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم