Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:16:44 GMT

شدت بارش‌های رگباری در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۸۵۸

شدت بارش‌های رگباری در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، کماکان امشب خراسان رضوی تحت تأثیر امواج ناپایدار جوی قرار دارد که در ساعات بعدازظهر با تقویت این جریانات، انتظار می‌رود مجددا با شدت بیشتر نسبت به روز قبل شاهد بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، کماکان امشب خراسان رضوی تحت تأثیر امواج ناپایدار جوی قرار دارد که در ساعات بعدازظهر با تقویت این جریانات، انتظار می‌رود مجددا با شدت بیشتر نسبت به روز قبل شاهد بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بارش ها در نواحی مستعد بارش تگرگ با احتمال ایجاد رواناب و سیلاب به ویژه درمناطق شمالی و غربی خراسان رضوی انجام می شود.

 همچنین طی امروز و فردا در مناطق بادخیز شرق و غرب خراسان رضوی، گاهی وزش باد شدید توأم با گردوخاک رخ می‌دهد، فردا نیز ضمن ادامه کاهش دما و کاهش ناپایداری‌ها، بارش‌هایی پراکنده و خفیف به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 طی 24 ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای 14 درجه سلسیوس خنک‌ترین و سبزوار با بیشینه دمای 41 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند، طی این مدت کمینه و بیشینه دمای مشهد به ترتیب 21 و 36 درجه سلسیوس بوده، همچنین بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه هواشناسی درگز به مقدار 1.7 میلی‌متر و بیشترین سرعت وزش باد از بجستان با سرعت  76 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی خراسان رضوی بارش باران خراسان رضوی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا حدودی ابری است، گفت: این شرایط جوی از بعدازظهر با وزش باد و بارش‌های خفیف به خصوص در ارتفاعات استان همراه می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، افزود: روز جمعه نیز بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شهروندان طی این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم رودخانه ها اجتناب کنند.

سلطانی گفت: به تدریج دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و روز‌های خنک تری را پیش رو خواهیم داشت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است