Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: با راه اندازی خط تولید روغن ترانس ۱ و ۲ و همچنین روغن هواپیما‌های سبک در مجموعه نفت بهران، کشور را از واردات این روغن‌ها بی نیاز خواهد کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو،  جواد اوجی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در مجموعه نفت بهران اظهار کرد: نفت بهران یکی از ۴ شرکت دارای پالایشگاه روغن در ایران است که بیشترین حجم روغن مورد نیاز خودرو‌های بنزینی، دیزلی، کشتی، هواپیما و صنایع مختلف را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نفت بهران انواعی از مرغوبترین روغن‌های موتور و صنعتی در کشور را تولید می‌کند گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید انواع محصولات در این مجموعه حدود ۴۶۰ میلیون لیتر است و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در این مجموعه، بزودی میزان تولید روغن در آن حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر افزایش می‌یابد و ظرفیت تولید این مجموعه به بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا اضافه کرد: در این طرح‌های توسعه ای، مجموعه بهران برای نخستین بار با تولید انواع روغن ترانس، مطابق با مشخصات مورد تایید و به روز شده وزارت نیرو، کشور را از واردات این محصول بی نیاز خواهد کرد. این در حالی است که تا امروز تاییدیه‌های فنی لازم برای تولید این محصولات اخذ شده و خط تولید این روغن‌ها با ظرفیت بیش از ۳ میلیون لیتر راه اندازی شده است.

اوجی با بیان اینکه تولید روغن‌های ویژه هواپیما‌های سبک در قالب پروژه «بهران اوج» انجام خواهد شد افزود: در سال جاری با توجه به اخذ تاییدیه‌های فنی لازم، اولین محصول از این گروه به بازار عرضه شده است و به زودی با تکمیل سبد محصولات هوایی، ایران از واردات انواع روغن هواپیمایی عمومی بی نیاز می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر تولیدات بهران به اکثر کشور‌های همسایه صادر می‌شود و بیشترین صادرات آن به ترکیه، عراق، اقلیم کردستان، سوریه و عمان در حال انجام است.
اوجی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان تا امروز برای طرح‌های توسعه‌ای در مجموعه نفت بهران، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و در این طرح‌های توسعه ای، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولیدات این مجموعه اضافه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هلدینگ انرژی نفت طرح های توسعه ای میلیون لیتر نفت بهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

کد خبر 6092680 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد