Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشای اطلاعات کاربران در فضای مجازی خصوصا در چند ماه اخیر مشکلات زیادی را رقم زده است. افشای اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر تلگرام، ثبت احوال، سیب اپ و اخیرا رایت باعث واکنشهای زیادی در فضای مجازی شد. شاید اگر لایحه صیانت از داده‌های داده‌های شخصی که مدتهاست روی میز هیات وزیران خاک می خورد مورد تایید قرار گرفته بود و مراحل قانونی تبدیل شدن به لایحه را طی می‌کرد، اکنون افشای اطلاعات به این شکل بی پروا انجام نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امیر ناظمی» در حاشیه نشست خبری «همکاری مشترک برای صدور گواهینامه ارزیابی امنیتی محصولات بومی حوزه فناوری اطلاعات» گفت: لایحه مخصوص به صیانت از داده‌های شخصی از آن دست لایحه‌هایی است که موضوع قضایی دارد. در این لوایح باید جرم تعریف شود و جرم انگاری صورت بگیرد. لایحه مربوط به صیانت از اطلاعات (GDPR) از آن دست لوایحی است که مشکلات زیادی را در حوزه افشای اطلاعات حل می‌کند.  حل بسیاری از مشکلات افشای اطلاعات بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در موارد این‌چنینی باید سازمان فناوری به‌عنوان دولت نمی‌تواند ورود کند. این لایحه یا باید توسط مجلس طرح شود یا قوه قضاییه آن را ابلاغ کند. فرآیند طولانی که دراین‌بین شکل می‌گیرد باعث شده لایحه صیانت همچنان در مراحل اولیه باقی بماند.  

وی درباره عواقب انتشار داده‌های شخصی توسط افراد و سازمان‌ها گفت: مدتی قبل آیین‌نامه‌ای شامل ده بند بر اساس قوانین فعلی برای جلوگیری از نشت اطلاعات به سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی ارسال شد. عواقب این انتشار بر عهده نهاد قضایی است چون تعیین مجازات و کیفیت آن را نهاد قضایی مشخص می‌کند به همین دلیل ما یکسری شکایت برای دادستانی ارسال کردیم و امیدواریم این مسئله پیگیری شود.

او در پایان اعلام کرد: نشت اطلاعات مشترکان رایتل بنا بربندهایی که در پروانه کاربری‌شان وجود دارد در سازمان تنظیم مقررات در حال پیگیری است.

برچسب‌ها امیر ناظمی سازمان فناوری اطلاعات ایران قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امیر ناظمی سازمان فناوری اطلاعات ایران قوه قضاییه امیر ناظمی سازمان فناوری اطلاعات ایران قوه قضاییه افشای اطلاعات داده های شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه برای شرکت در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری می کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر باید سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با موضوع تداوم نقض نظامند قوانین از طرف آمریکا در جایگاه میزبان مقر سازمان ملل آغاز کنیم… و بار دیگر چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عدم صدور روادید برای نماینده روسیه از مسیر خارج شد، علی‌رغم اینکه اسناد و مدارک خود را به موقع ارائه داد.

پولیانسکی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبری ساختارهای مربوطه این سازمان بر اساس توافقات الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.

کد خبر 6092665

دیگر خبرها

  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16