Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:53:33 GMT

اراضی کشاورزی کرمانشاه باید روزانه رصد شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۹۸۴۰

ایسنا/کرمانشاه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تعداد بالای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در استان گفت: جهاد کشاورزی باید بصورت روزانه در این زمینه گشت داشته باشد و تمام زمین های کشاورزی استان را رصد کند.

پرویز توسلی زاده در جلسه امروز (18 خرداد) شورای اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه به صدور بسیاری مجوزها در بحث احداث گلخانه در استان اشاره کرد وگفت: در این زمینه آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، فرمانداری و منابع طبیعی باید با یکدیگر کارگروه تشکیل داده و راهکارهای پیشنهادی خود را مطرح کنند تا هم احداث گلخانه و ایجاد اشتغال پیگیری شود و از طرفی صدور مجوز در این زمینه ابزاری برای ویلاسازی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در ادامه با اشاره به تعداد بالای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در استان گفت: در این زمینه جهاد کشاورزی باید نظارت بیشتری داشته باشد و مصوب می کنیم از این پس جهاد کشاورزی باید بصورت روزانه در این زمینه گشت داشته باشد و تمام زمین های کشاورزی استان را رصد کند.

وی افزود: با توجه به تمرکز تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سه منطقه الهیاری، درودفرامان و سراب نیلوفر، تمرکز نیروهای جهاد کشاورزی باید در این سه منطقه باشد.

توسلی زاده در ادامه بر تدوین برنامه جامع نظارت در بازرسی کل استان در بحث نظارت بر عملکرد چهار دستگاه آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تاکید کرد وافزود: اگر سازمان بازرسی استان در این زمینه به خوبی عملکرد می کرد شاهد این حجم از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان نبودیم.

وی به تخریب 450 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه ظرف مدت 20 روز اشاره کرد وافزود: این آمار نشان می‌دهد که بازرسی به خوبی دراین حوزه عمل نکرده و نظارتی که باید بر عملکرد دستگاه های مذکور از جمله جهاد کشاورزی نداشته است.

ماجرای شهرک "فدک" نباید مجوزی برای زمین خواران شود

محمد جهانیان مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه نیز در این نشست با انتقاداز صدور مجوز در بحث احداث گلخانه ها گفت: مگر استان کرمانشاه چه تعداد گلخانه نیاز دارد و چرا نظارتی در این زمینه صورت نمی گیرد.

وی افزود: متاسفانه صدور این مجوز ها بدون نظارت موجب شده تا برخی افراد سودجو از این فرصت برای احداث "خانه باغ" استفاده کنند و جهاد کشاورزی باید در این زمینه نظارت بیشتر داشته باشد.

جهانیان تصریح کرد: متاسفانه از طرف دیگر جهاد کشاورزی پیگیری اجرای مجوزهای صادر شده جهت احداث گلخانه نیست و همین که مجوز داده می‌شود پیگیری نمی‌شود که آیا واقعا گلخانه ای احداث می شود، یا نه.

مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای به ماجرای "شهرک فدک" داشت و افزود: برخی افراد سودجو فکر می کنند می‌توانند از این ماجرا سوءاستفاده کرده و هرکاری دلشان می‌خواهد انجام دهند، اما ماموران در این زمینه با قدرت و در چارچوب قوانین و مقررات با این تخلفات برخورد می کنند.

جهانیان تصریح کرد: در ماجرای مذکور، بحث غیرقانونی بودن، احداث غیرقانونی در فضای سبز و زمین اوقافی همگی وجود داشت و مورد تایید است، اما مشکل در نحوه برخورد است که باید در چارچوب قانونی صورت می گرفت.

وی افزود: این ماجر نباید لطمه ای به اصل مقابله با زمین خواری وارد کند و نباید کاری کند که دیگر از اراضی ملی حفاظت نکنیم. این مقابله با قدرت باید ادامه پیدا کرده و اراضی ملی از تجاوز زمین خواران در امان باشد.

جهانیان در ادامه "کاداست" را یکی از طرح های موثر در بحث مقابله با زمین خواری عنوان کرد وافزود: متاسفانه تنها 10 درصد از این طرح در کشور اجرایی شده و میزان اجرایی شدن آن در استان از این هم کمتر است.

وی افزود: چنانچه دستگاه ها همکاری کرده و این طرح بطور کامل اجرایی شود، قطعا نقش موثری در بحث مقابله با زمین خواری خواهد داشته و زمین خواری عملا از بین می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه دادستان کرمانشاه زمین خواری جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی استان کرمانشاه احداث گلخانه تغییر کاربری زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت احداث راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: دستور پرداخت اعتبار تهاتر با هدف راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان از قائم‌مقام وزیر و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

حسین زنجیرانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به احداث مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان اظهار کرد: برای تامین مسیر دسترسی این سایت که ۳۰ هزار مسکن در آن احداث می‌شود، دستور پرداخت اعتبار به‌صورت تهاتر صادرشده است.

وی افزود: بهسازی و روکش آسفالت محور قم-جعفریه از جمله فعالیت‌های این اداره در سال جاری بوده که با توجه به تردد بالا در آن می‌تواند کمک شایانی به ارتقای کیفیت این مسیر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ مددجو در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم صاحب خانه شدند، خاطرنشان کرد: درمجموع یک هزار و ۸۱۸ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن قم تخصیص پروژه شده‌اند.

زنجیرانی‌فراهانی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی، درمانی و فرهنگی در طرح‌های نهضت ملی مسکن در قم، تاکید کرد: هم‌زمان با عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، سرانه آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی آن‌ها نیز در این استان با واگذاری زمین تأمین‌شده است.

وی از ثبت‌نام ۷۰۰ متقاضی خودمالک قمی برای دریافت تسهیلات بانکی بافت فرسوده خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان و مهم دولت سیزدهم، احیا و نوسازی بافت فرسوده شهرها است که در این زمینه تسهیلاتی هم پیش‌بینی و تعریف‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر، با توجه به وجود زیرساخت‌های شهری و امکانات و کاربری‌های روبنایی در آن، موجب رونق بافت مرکزی شهر خواهد شد و از توسعه فیزیکی شهر و بی‌قواره شدن آن جلوگیری می‌کند.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به اهمیت مبارزه با تخلفات مرتبط با مسکن تصریح کرد: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و باهدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک آغاز به کار کرده است. طی اجرای این طرح ۱۵۶ مشاور املاک غیرمجاز در استان قم شناسایی و ۶۴ دفتر املاک به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

کد خبر 749264

دیگر خبرها

  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود