Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان شهردار بروجرد از تسویه بدهی ۴۳ میلیاردی شهرداری به اداره دارایی خبر داد.

رحیم جافری امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به استخدام‌های گسترده صورت پذیرفته در سنوات گذشته شهرداری، اظهار کرد: سال گذشته توانستیم در حدود ۴۰۰ نفر از پرسنل این مجموعه را با عناوین مختلف (پایان قرارداد، بازنشستگی یا مشاغل سخت) از پیکره شهرداری جدا کنیم به‌طوری‌که در حال حاضر ۱۲۰۰ پرسنل در این مجموعه در حال فعالیت هستند، هر چند بر اساس چارت سازمانی، تنها به ۱/۴ از این نیروها نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان آنکه در سنوات گذشته عملاً بخش عمده‌ای از دریافتی شهرداری صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شده است تصریح کرد: در سال گذشته با انجام اصلاحات اداری و مالی توانستیم بخش عمده‌ای از این بودجه را صرف هزینه‌های عمرانی در شهر کنیم.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، شهرداری به دستگاه‌های حقیقی و حقوقی بسیاری مقروض بود که با همکاری شورای اسلامی شهر توانستیم بدهی ۴۳ میلیارد تومانی به اداره دارایی را تسویه کنیم و همچنین پیگیر شفاف‌سازی و تهاتر بدهی خود با سازمان تأمین اجتماعی نیز هستیم.

جافری انتصاب افراد صالح و سالم و حذف واسطه‌ها از محیط شهرداری را از دیگر اقدامات سال گذشته این نهاد برشمرد و اضافه کرد: شهرداری مرکزی در این مدت سعی کرده تا به مدیران جوان و خوش‌سابقه میدان عمل بیشتری دهد و با استفاده از ظرفیت خرد جمعی پرسنل، مجموعه مدیریت شهری را اداره کنیم.

وی با اشاره به قدیمی بودن قوانین شهرداری، خواستار اصلاح آن‌ها شد و با اشاره به معضلاتی که در حال حاضر شهرداری با آن‌ها دست‌به‌گریبان است، بیان کرد: لزوم برقراری مجدد سهمیه شهرداری از نهاده‌های دولتی همچون قیر که در طی زمان با نوسانات زیادی همراه بوده و در حال حاضر نیز اعتباری به شهرداری بروجرد تخصیص داده نشده است.

شهردار بروجرد ادامه داد: اتخاذ سازوکاری برای دریافت غیرمستقیم عوارض از شهروندان جهت اصلاح ذهنیت منفی برخی از شهروندان در خصوص این نهاد خدمات رسان و لزوم اصلاح اساسنامه شوراهای محلی همچون شورای تأمین باهدف عضویت نمایندگان از شهرداری و شورای اسلامی شهر در آن‌ها به‌عنوان نهادهای خدمات دهنده به ۷۵ درصد از هموطنان (جمعیت شهرنشین) از دیگر معضلات است.

جافری عنوان کرد: از دیگر معضلات لزوم حل مشکل شهرک‌ها و محلات الحاقی که بدون تکمیل زیرساخت‌های لازم به حال خود رها شده‌اند و این انتظار برای مردم ایجاد شده تا شهرداری برخلاف ضوابط، عوارض اخذ شده از مرکز شهر را صرف تکمیل زیرساخت‌های این شهرک‌ها کند.

وی اظهار کرد: لزوم همکاری اداره محترم راهداری با شهرداری بروجرد جهت نگهداری محور کمربندی، چراکه با عنایت به عدم تحویل محور جدید کمربندی، شهرداری به‌تنهایی توانایی نگهداری چنین محوری با طول ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر و با ترافیک سنگین موجود را ندارد.

شهردار بروجرد تصریح کرد: لزوم تکمیل پروژه فاضلاب شهری که در حال حاضر به‌صورت ناقص در بروجرد اجرا شده و هنوز ماشین‌های حمل فاضلاب در شهر تردد دارند.

جافری با بیان اینکه اصلاح قانون برای ترغیب شهروندان به حفظ باغات شهری ضروری است، افزود: همچون گذشته هزینه برق پارک‌های سطح شهر به‌صورت رایگان برای شهرداری و شهروندان در نظر گرفته شود.

وی لزوم مهار و هدایت صحیح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح شهر به‌منظور رفع مشکل خسارات وارده به زیرساخت‌های شهری در زمان تشدید بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌ها و حل مشکل کمبود تجهیزات شهرداری برای اطفاء حریق‌های احتمالی در ساختمان‌های بلندمرتبه سطح شهر به‌ویژه در مسکن مهر را از دیگر معضلات برشمرد.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: تسریع در ساماندهی ورودی شهر از سمت محور خرم‌آباد که به‌صورت پروژه‌ای مشترک فی‌مابین اداره راهداری و شهرداری تعریف‌شده است.

جافری با اشاره به اینکه عزم جدی و آغاز مجدد طرح انتقال مشاغل مزاحم پس از گذشت ۷ سال به شهرکی برای این منظور در خارج شهر لازم است، اضافه کرد: انجام پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار به شهر بروجرد برای بازآفرینی فضاهای شهری با عنایت به اینکه در طی ۳ سال گذشته هیچ‌گونه اعتباری توسط بروجرد جذب نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري سازمان تامین اجتماعی وزارت امور اقتصادی و دارایی شهردار بروجرد حال حاضر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، پریسا نجفی معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ساماندهی و شناسه‌دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی در اولویت این اداره کل قرار داشته به نحوی که در اواخر سال گذشته و در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی و شناسه دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، ۱۷۵ شناسه ملی به پایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافت.

نجفی در ادامه تاکید کرد: پایگاه‌هایی که برای انجام امور مالی خود نیاز به شناسه ملی دارند باید اطلاعات خود را به اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه کرده تا پس از بررسی و تأیید مستندات، شناسه ملی به آن‌ها تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اشخاص حقوقی مذکور مکلف‌اند هر گونه تغییر در اطلاعات را ظرف مدت ۲۴ ساعت، به این اداره کل اعلام کنند.

کد خبر 6089853

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی