Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا ، رییس شوراهای حل اختلاف کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: در سال ۱۳۹۳ بین ۲ طایفه در یکی از شهرستان های استان به دلیل اختلاف درگیری رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید.

جبار تجری افزود: در همان آغاز نزاع پاسگاه مربوطه اقدام به دستگیری قاتل و تشکیل پرونده اولیه کرد و پس از طی مراحل قانونی و ثبت پرونده در دادسرای شهرستان و بازجویی های لازم در نهایت حکم قصاص برای مجازات قاتل صادر و پرونده سیر مراحل تایید و استیضان خود را طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشتند

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: پس از درخواست خانواده قاتل برای اخذ رضایت و دستور دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، این پرونده در ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه و شعبه ۴۵ سازش در قتل، ثبت و همکاران این مجموعه با حضور مکرر در شهرستان و جلسات ویژه در دفتر این ستاد و ایجاد همدلی و صلح در بین اهالی روستا موفق به جلب و ثبت رضایت بی قید و شرط در یکی از دفترخانه های کرمانشاه شدند و خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشتند.

 با تلاش مسوولان قضایی، بزرگان و ریش سفیدان استان در سال ۱۳۹۸ بیش از پنج هزار پرونده دادگستری منجر به صلح شد که در این بین ۴۵ فقره پرونده قتل بوده است.

سال گذشته همچنین ۱۸ هزار و ۷۴۷ پرونده هم در شورای حل اختلاف به صلح و سازش رسیده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو یارانه دلار بورس کرونا کرونا در جهان رومینا اشرفی قتل اخبار حوادث قاتل اعدام نجات کرمانشاه طایفه حوادث کرمانشاه اخبار کرمانشاه فیلم عکس اخبار تهران حوادث تهران ویدیو زن حوادث مشهد اخبار خراسان رضوی تهران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال

ایسنا/خوزستان پرونده نزاع خانوادگی بین دو برادر در اهواز با پیگیری کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان به صلح و سازش و فراهم شدن شرایط آزادی زندانی منجر شد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در خصوص این پرونده به رسانه‌ها اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ بین دو برادر درگیری رخ داد که در این نزاع یکی از آنان مجروح و دیگری بازداشت و روانه زندان شد.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پیشگیری از گسترش و تشدید اختلافات بین اعضای خانواده و همچنین ابراز ندامت و پشیمانی زندانی از بزه خود، پرونده برای حل و فصل به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه گفت: خوشبختانه پس از برگزاری چندین جلسه، یکی از این برادران با بخشش و گذشت از حق و حقوق خود زمینه آزادی برادر خود از زندان را فراهم کرد و این پرونده پس از سه سال منتهی به صلح و سازش شد.  

وی افزود: از برنامه‌های مهم و کاربردی معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، تقویت شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها است و فعالیت این شعب می‌تواند در آزادی زندانیان تاثیر بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری