Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم زارعی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در دوران نقاهت بیماری کرونا که اشتها کم‌ می‌شود به منظور پیشگیری از اختلال رشد و سوءتغذیه باید برنامه غذایی گروه سنی کودکان و نوجوانان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه وعده غذایی کوچک و کم حجم در طول روز باید  مصرف شود، ادامه داد: بهترین منابع پروتئین برای کودکان انواع گوشت، انواع حبوبات،  تخم مرغ، انواع لبنیات پاستوریزه و انواع آجیل‌های کم نمک و یا بدون نمک است.

زارعی افزود: در دوران نقاهت بیماری کرونا مصرف انواع کربوهیدرات‌های پیچیده از جمله برنج، انواع نان سبوس دار  و ماکارونی ترجیحا سبوس دار، رشته و غلات صبحانه، سبزی‌ها و میوه‌ها توصیه می شود.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف مقدار مناسب آب باعث می شود ترشحات درون مجاری هوایی رقیق تر شده و تخلیه بهتر شود، بیان کرد: توصیه می‌شود در دوران نقاهت بیماری کرونا روزانه شش لیوان آب و یا سایر مایعات مانند آبمیوه طبیعی و آب سبزیجات تازه، چای كم رنگ، آب گوشت مصرف شود. همچنین باید مصرف غذاهای حاوی مقادیر زیاد سدیم مانند: انواع کنسروها، شورها و غذاهای فرآوری شده را محدود کرد.

زارعی با اشاره به اینکه مصرف سوپ حاوی نمک برای جبران سدیم در نوجوانان مرخص شده از بيمارستان در صورت كاهش سطح سرمی سديم به كمتر از ۱۳۵ توصيه می شود، تاکید کرد:  سديم پايين در افراد به ويژه كودكان و نوجوانان با عفونت های تنفسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

 داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا بی اثر است ماجرای خبری داغ و جنجالی درباره آمارهای کرونا در ایران/ چند درصد جمعیت کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده اند؟ کرونا ویروس چموشی است

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: توصیه می‌شود برای تامین پتاسیم مورد نیاز بدن کودکان و نوجوانان انواع میوه‌های در دسترس  مانند: موز، آلو، زردآلو و سبزیجاتی مثل اسفناج، جعفری، سبوس گندم، هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و سیب زمینی به صورت روزانه مصرف شوند.

او گفت: خواب کافی بین ۸ تا ۱۰ ساعت  است و این مقدار استراحت برای افزایش قدرت  سیستم ایمنی بدن ضروری است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تغذیه کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان