Web Analytics Made Easy - Statcounter

این شهرک اولین مجموعه یکپارچه تولید مواد موثره دارویی در خاورمیانه است که در ۱۳ هکتار با طراحی ویژه و ایجاد انبار کالا و گمرک مرکزی، پساب و فاضلاب مرکزی، آزمایشگاه مرکزی و ایجاد شتاب دهنده‌های صادراتی ایجاد شده است.

مرحله نخست این شهرک شامل خط کامل تولید استامینوفن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان پنج میلیون دلار است که فروش سالانه آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد ریالی و ۱۰ میلیون دلار از محل صادرات برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدیو کنفرانس در آیین راه‌اندازی این طرح دارویی و سلامت، گفت: سال جهش تولید در تاریخ صنعت دارویی کشور ثبت می‌شود و ایران تمام تلاش را به‌کار گرفته تا از ظرفیت‌های بومی برای تامین نیاز دارو در کشور بهره بگیرد.

دکتر «سعید نمکی» افزود: دانشمندان و داروسازان باکفایتی در عرصه سلامت کشور  وجود دارد که باید از این مزیت در خلق افتخارات حوزه تولید و خودکفایی نهایت استفاده بشود.

وی بیان کرد: ۶ هزار تخت بیمارستانی در سال گذشته و یک‌هزار تخت آی سی یو  با دستگاه‌های ساخت داخل یک‌ ماه اخیر به ظرفیت درمانی کشور افزوده شده و در سال جهش تولید ایجاد هشت هزار تخت جدید و ۴۴ بیمارستان به همراه تجهیزات مورد نیاز از محل ظرفیت‌های داخلی هدف‌گذاری شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: کاهش ۲۰ درصدی ارزبری دارو در سال جاری نسبت به سال ۹۸ از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار امسال است.

دکتر نمکی اظهار داشت: ۷۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی پارسال در بحث دارو صورت گرفت و با وجود ۵۰ درصد نیازمندی کشور به ارز دارویی، ۲۰ درصد از سال ۹۷ کمتر مصرف شد.

وی اظهار داشت: کاهش ارز دارویی پارسال نسبت به مدت مشابه قبل آن  به‌صورت داوطلبانه و بدون فشار بانک مرکزی صورت گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۳۰ درصد تولیدات داخلی کشور پارسال با تکیه بر توان صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی و پرهیز از واردات ی‌رویه افزایش یافت.

دکتر نمکی عنوان کرد: صنعت دارویی کشور با ۲۰ درصد کاهش ارزبری به‌گونه‌ای اداره شد اقلام یک نسخه هم در دست بیماران بلاتکلیف و سرگردان نماند.

وی بیان کرد: نظام دارویی کشور پارسال شرایط سخت اما افتخار آفرین را تجربه کرد و در گام‌های بعدی با قوت از تولید داخل و پیشگیری از رویه افزایش صادرات حمایت می‌شود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو کشور نیز در جریان بهره‌برداری از این طرح دارویی  به بار نشستن آن را از مصداق‌های عینی جهش تولید عنوان کرد.

«محمدرضا شانه‌ساز» افزود: یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی فاصله‌گرفتن از خام‌فروشی و تکیه بر فرآوری با ارزش افزوده است که این مهم در صنعت دارویی کشور دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: ایران پتانسیل‌ مطلوبی در حوزه سلامت و صنعت دارو دارد و با شناخت اصولی، برنامه‌ریزی و نظارت بهینه می‌توان بر توانمندی‌های داخلی تکیه کرد و روز به روز شاهد رشد و رونق این بخش بود. 

رئیس سازمان غذا و دارو کشور ادامه داد: ایران با مدیریت منسجم و همکاری هدفمند برخلاف تصور جهان توانست  در مدیریت بیماری کرونا با همراهی وزارتخانه‌های صمت و بهداشت  در ۴۵ روز برای تامین اقلام بهداشتی ، موادضدعفونی کننده و ماسک، و برخی از داروها خودکفا شده و به قطب تولید تبدیل شود.

شانه ساز اظهار داشت: دانش‌فنی و توان و پشتکار نیروهای انسانی در کشور به حدی است که می‌توان در حوزه دارویی به خودکفایی رسید و وابستگی‌ها را کم کرد.

معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین گفت: کشورهای دنیا به ویژه ابرقدرت‌ها در میدان مسابقه مهار کرونا نمره‌های متفاوتی داشتند اما، کارنامه ایران در این حوزه با تلاش، صبر و حمایت و همکاری خوب مردم و مسئولان رتبه خوبی دارد.

« محمد صادق نیارکی» افزود: خوداتکایی از برنامه‌های مهم کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت است و امسال همه تلاش برای تحقق حداکثری توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: ایران در نیمه دوم سال گذشته بدون پول نفت اداره شد و کوشش شد تا محدودیت‌ها به فرصت سازندگی اقتصادی تبدیل شود.
معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تعمیق ساخت داخل و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار دارد و قرار است تا پایان سال جاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طرح در قالب هر هفته یک برنامه عمرانی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: در سال‌های نه چندان دور، واردات کشور ۸۰ میلیارد دلار داشت اما این میزان با توجه به توانمندی‌های داخلی و افزایش تولیدات داخلی به ۴۰ میلیارد دلار کاهش یافته و کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات و رسیدن به ۳۰ میلیارد دلار واردات تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور هدف‌گذاری شده است.

صادق نیارکی گفت: کاهش ارزبری در کشور با جدیت دنبال می‌شود و در این راستا همه بخش‌ها و ظرفیت‌ها باید پای کار باشند.

استاندار مرکزی نیز در جریان راه‌اندازی این طرح دارویی گفت: استان مرکزی قطب صنعت کشور است و در حوزه تولید اقلام دارویی نیز توفیق خوبی دارد و راه‌اندازی نخستین شهرک ماده موثره دارویی می‌تواند بستری باشد تا این خطه را در کشور به قطب تولید دارو تبدیل کند.

سید «علی آقازاده» افزود:برای ایجاد این شهرک مهم دارویی در شهرستان شازند تاکنون پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و این صنعت یکی از ظرفیت‌های تولیدی مهم برای استان محسوب می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: ایران در بحث مقابله با ویروس کرونا در دنیا  پیشتاز است و حتی برخی از کشورهای پیشرفته با  کسب تجربیات جمهوری اسلامی در این زمینه عمل کرده‌اند.

آقازاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی  در بحث بهداشت و درمان موفقیت‌های زیادی داشته که  روز به روز در حال گسترش است و اوج موفقیت این بخش کنترل و مقابله با ویروس کرونا است.

وی گفت: استان مرکزی دومین استان درگیر با بیماری کرونا در کشور بود اما با تلاش‌های برنامه‌محور توانست به تثبیت نسبی بیمارید دست یافته و اکنون رتبه ۲۱ به لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس را دارد.

استاندار مرکزی افزود: این استان آمادگی جذب سرمایه‌گذاران واحدهای دارویی را دارد.

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران به‌عنوان شرکتی پیشرو در تولید محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله در منطقه خاورمیانه در شهرک صنعتی بازنه شازند ایجاد شده است.

فعالیت این واحد دارویی از سال ۷۴ با تولید انواع پلی‌اتیلن گلایکول‌های مورد نیاز در صنعت دارو آغاز شد و در گام‌های بعدی اقدام به تولید و عرضه انواع مختلف محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله از جمله نومیا فرمول‌های اتوکسیله، الکل‌های چرب اتوکسیله و اسیدهای چرب اتوکسیله کرده است.

استان مرکزی با سه هزار واحد صنعتی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و مقام نخست را در تنوع محصولات تولیدی دارد.

برچسب‌ها اقلام دارویی اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلام دارویی اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقلام دارویی اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان و آموزش پزشکی میلیارد دلار وزیر بهداشت دارویی کشور استان مرکزی راه اندازی صنعت دارو ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف

در صنایع مختلف، استفاده از یخسازهای صنعتی امری حیاتی و ضروری است و با توجه به نوع کاربری و نیازهای مختلف، انواع متنوعی دارند که هر کدام قابلیت های خاصی را برای کاربران خود فراهم می کنند،

یخساز صنعتی و یخسازهای قالبی ابزارهایی هستند که در صنایع مختلف برای تولید یخ استفاده می شوند و با توجه به اهمیت استفاده از یخ های تولید شده توسط یخساز صنعتی و قالبی در صنایع مختلف، توصیه می شود که کسب و کارها و واحدهای تولیدی مختلف از این دستگاه استفاده کنند تا بهره وری و کیفیت تولید خود را بهبود بخشند.

در صنعت مدرن، استفاده از یخساز صنعتی برای تولید یخ به منظور خنک کردن و نگهداری مواد غذایی، دارویی، و دیگر محصولات اهمیت زیادی دارد. یخسازهای صنعتی به صورت متنوعی طراحی شده اند تا نیازهای مختلف صنایع را برآورده سازند.

انواع یخساز صنعتی

یخسازهای صنعتی با انواع مختلف خود می توانند نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا کنند و به بهبود کیفیت محصولات و خدمات کمک شایانی نمایند. ما در اینجا با کمک مشاوران گروه صنعتی دپوت تانک به شما کمک خواهیم کرد تا با انواع یخسازهای صنعتی آشنا شوید و بتوانید بهترین انتخاب را برای نیازهای خود انجام دهید.

در صنایع مختلف، استفاده از یخسازهای صنعتی امری حیاتی و ضروری است و با توجه به نوع کاربری و نیازهای مختلف، انواع متنوعی دارند که هر کدام قابلیت های خاصی را برای کاربران خود فراهم می کنند، همچنین یخساز صنعتی برای استفاده در صنایع غذایی، پزشکی، شیمیایی و دیگر صنایع نیز تولید می شوند. این دستگاه ها با توجه به نیازهای خاص هر صنعت، قابلیت های منحصر به فردی را ارائه می دهند و به بهبود کیفیت محصولات و خدمات کمک می کنند.

با توجه به اهمیت و تنوع انواع یخساز صنعتی، انتخاب مناسب این دستگاه ها بسیار حیاتی است. برای انتخاب بهترین یخساز صنعتی برای نیازهای خود، باید به عوامل مهمی مانند ظرفیت تولید، کیفیت یخ تولیدی، هزینه های نگهداری و سایر ویژگی های فنی توجه کنید.

یخساز قالبی

یخساز قالبی یکی از محبوب ترین انواع یخسازهای صنعتی است که برای تولید قالب های بزرگ یخ استفاده می شود. یخساز قالبی دارای یک قالب بزرگ هستند که پر از آب می شود و سپس تحت تأثیر یک سیستم خنک کننده قرار می گیرد تا یخ تولید شود. یخ تولید شده به صورت بلوک های بزرگ برای استفاده در صنایع مختلف مانند حمل و نقل، ذخیره سازی، و حتی تولید برف مصنوعی استفاده می شود.

قالب یخ تولید شده توسط دستگاه یخساز قالبی به دلیل حجم بزرگ و دمای بسیار پایین، برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در صنایع حمل و نقل مواد غذایی، یخ های تولید شده با این دستگاه برای حفظ محصولات غذایی، حمل مواد شیمیایی حساس به دما و یا خنک کردن محفظه های حمل و نقل استفاده می شوند.

یخساز حبه ای

یخساز حبه ای یا یخساز رستورانی دستگاهی است که بیشتر برای تهیه یخ حبه ای کوچک استفاده می شوند. این نوع یخساز همانطور که از نامش پیدا است معمولاً در رستوران ها، کافه ها، و فروشگاه های مواد غذایی استفاده می شوند تا بتوانند نوشیدنی ها را در زمان سرو خنک نگه دارند. یخ حبه ای تولید شده توسط این دستگاه عموماً به صورت خرد شده و یا در قالب های مختلف برای استفاده در نوشیدنی ها استفاده می شود.

یخساز حبه ای یکی از تجهیزات مهم در صنعت رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی است که برای تهیه یخ حبه ای کوچک استفاده می شود. این دستگاه قابلیت تولید یخ به صورت حبه ای در ابعاد مختلف را دارد که برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها بسیار کارآمد و مفید است.

استفاده از یخ حبه ای تولید شده توسط یخساز حبه ای، به دلیل سرعت بالا و بهداشتی بودن یخ، مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مواد غذایی قرار گرفته است. این نوع یخساز همچنین به عنوان یک ابزار ضروری برای تهیه نوشیدنی های خنک و خوشمزه در فصل تابستان برای کافی شاپ و آب میوه فروشی ها شناخته شده است.

یخساز پولکی

یخساز پولکی نوع دیگری از خانواده بزرگ یخساز صنعتی است که برای تولید یخ خورد شده و ریز استفاده می شود. یخ پولکی تولید شده توسط این دستگاه ها برای کاهش دما مواد غذایی و یا هر ماده ای که نیاز به خنک شدن داشته باشد مانند بتن در مناطق گرم سیر استفاده می شود.

یخ پولکی تولید شده توسط یخساز پولکی دارای اندازه کوچک و شکل نا منظمی نسبت به یخ قالبی و یا یخ حبه دارد. این ویژگی باعث می شود که یخ پولکی برای خنک کردن مواد بهتر و سریعتر عمل کند.

از جمله کاربردهای یخساز پولکی می توان به استفاده در صنایع مواد غذایی، بسته بندی، حمل و نقل مواد حساس به دما و حتی ساخت و ساز اشاره کرد. این نوع یخ به دلیل ویژگی های خاص خود، بهترین گزینه برای کاربردهایی است که نیاز به یخ خورد شده با سرعت بالا دارند است.

مزایایی اسفتاده از یخساز قالبی در صنایع مختلف

یکی از مهمترین مزایای استفاده از یخساز قالبی، کارایی بالا و صرفه جویی در زمان و هزینه است. با استفاده از این ابزار، امکان تولید محصولات با کیفیت بالا و در زمان کوتاه فراهم می شود. همچنین، هزینه های تولید نیز کاهش می یابد و این امر باعث افزایش سودآوری شرکت ها می شود.

با توجه به مزایای بیشماری که استفاده از یخساز قالبی در صنایع مختلف دارد، می توان گفت که این ابزار یکی از اساسی ترین و مهمترین ابزارهای تولیدی است که هر شرکت و یا کارخانه تولیدی که نیاز به درجه حرارت کم و یا سیستم های سرمایشی برای خط تولید خود دارد باید در اختیار داشته باشد. این ابزار باعث بهبود عملکرد و کیفیت تولید می شود.

افرایش بهروری با یخساز صنعتی

استفاده از یخساز صنعتی در برخی از صنایع مانند صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و حتی صنایع الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است.این تجهیزات به وسیله تولید یخ و نگهداری محصولات در دماهای پایین، از فساد و خرابی آنها جلوگیری می کنند و باعث افزایش بهروری و کاهش ضایعات می شوند. از این رو، توجه به استفاده از یخساز صنعتی در هر صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

از مزایای استفاده از یخساز صنعتی می توان به کاهش هزینه ها، افزایش عمر محصولات، بهبود کیفیت و افزایش بهروری اشاره کرد. استفاده از یخ های تولید شده با دستگاه یخساز صنعتی باعث می شوند که هر شرکتی بتوانند محصولات خود را بهتر نگهداری کرده و بازارپسندی و رضایت مشتریان را افزایش دهند.

تولید یخساز صنعتی

تولید یخساز صنعتی یک فرآیند پیچیده است که برای تولید مقدار بزرگی از یخ به صورت صنعتی استفاده می شود. این دستگاه ها عموماً در صنایع بزرگ مانند صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع فرآوری مواد غذایی، فروشگاه ها و سردخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید یخساز صنعتی معمولاً نیازمند تجهیزات پیچیده ای مانند کمپرسور ها، سیستم های خنک کننده، مخازن ذخیره سازی و سیستم های کنترل است. همچنین، مهم است که به عواملی مانند بهره وری انرژی، کیفیت آب و رعایت استانداردهای بهداشتی در فرآیند تولید توجه شود.

کارشناس فروش: 02144374305 - 09127051674

منبع سایت دپوت تانک : www.depot-tank.com

کد خبر 751044

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز