Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@14:30:35 GMT

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان جهت آب‌های سطحی اهواز

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۱۸۰۰

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان جهت آب‌های سطحی اهواز

موسوی‌نژاد گفت: یک‌هزار میلیارد تومان برای آب‌های سطحی کلانشهر اهواز تخصیص داده شده و در کنار آن لازم است زیرساخت‌های آبیاری فضای سبز را ایجاد کرده تا آب درون شبکه شهری با آب فاضلاب از مبدا جدا شود.

«سید ناصر موسوی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: باید این مهم را بپذیریم که مدیریت کارانه که همیشه حرف اول را در شهرهای پیشرفته می‌زند در استان وجود ندارد و این یکی از مهم‌ترین مشکلات ما برای رفع آسیب‌ها و محرومیت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه یک شبکه اطلاعاتی کامل از خطوط لوله و مجاری فاضلاب در اهواز وجود ندارد افزود: این شبکه اطلاعاتی به ما کمک می‌کند هنگامی که مشکلی در خط لوله‌ای پدید آمد بتوانیم مدت زمان عمر لوله را شناسایی و تعمیر کنیم یا تغییر دهیم که متاسفانه در اهواز و استان این اقدام انجام نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات آب و فاضلاب نیازمند یک نقشه راه و چشم‌انداز هستیم اضافه کرد: متاسفانه از وضعیت فرسودگی، خرابی و یا آسیب‌های احتمالی لوله‌های درون شهری اطلاعاتی وجود ندارد و به محض پدید آمدن مشکل شاهد آسیب‌ها و خرابی‌ها فاحشی می‌شویم.

 

موسوی‌نژاد با بیان اینکه به وسیله نقشه راه می‌توانیم وضعیت آسیب‌های فاضلاب شهری را ساماندهی و نظارت دقیق‌تری داشته باشیم تصریح کرد: با این اقدام می‌توانیم هر خط لوله را در موعد مقرر و پیش از خرابی و آسیب رساندن به سایر خطوط تعمیر کنیم یا تغییر دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران متخصصی باید در این عرصه حضور داشته باشند و همین موضوع سبب آن شده که مشکلات مختلفی پدید آید ابراز کرد: تفاوت خطوط لوله‌های ایرانی و خارجی در مدت زمان کارایی آنها است و اگر مدیری نتواند این زمان را تشخیص و به موقع رسیدگی کند مشکلات بزرگی را در شهر شاهد خواهیم بود.

 

عضو شوای اسلامی کلانشهر اهواز به آبگرفتگی طولانی‌مدت معابر کلانشهر اهواز در زمستان سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: این مشکل به جدا کردن فاضلاب از مجموعه شهرداری در سال 1370 بازمی‌گردد که همین امر سبب عدم مدیریت یکپارچه شهری شد و اکنون شاهد آن هستیم برای لایروبی مناطق مختلف اهواز محله‌ها میان شهرداری و آب و فاضلاب تقسیم شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه یک‌هزار میلیارد تومان برای آب‌های سطحی کلانشهر اهواز تخصیص داده شده است عنوان کرد: معتقد هستم برای حل مشکل فاضلاب‌های و گرفتگی معابر باید کانال‌های 2 یا سه متری فرای فاضلاب‌ها ایجاد شود و همزمان با این حرکت زیرساخت‌های آبیاری فضای سبز را ایجاد کرده تا آب درون شبکه شهری با آب فاضلاب از مبدا جدا شود.

 

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه کلر موجود در آب لوله‌کشی شهری فضای سبز را نابود می‌کند ادامه داد: با این آب تنها درخت کونوکارپوس بدون مشکل رشد می‌کند؛ برای اصلاح این مورد نیازمند تشکیل کارگروه تخصصی آب شرب هستیم تا به‌صورت موشکافانه و دقیق این موضوع را بررسی و حل کند.

 

وی با بیان اینکه در این خصوص دیدارهایی با امام جمعه اهواز داشتیم و برای آن بودجه تخصیص داده شده است تاکید کرد: پیشنهادهایی مبنی بر حذف شرکت‌های پیمانکاری که به درستی فعالیت خود را انجام نمی‌دهند داده شده اما مورد موافقت قرار نگرفت.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و کوشش روزافزون و همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان شهری هرچه زودتر شاهد رفع این مهم که با سلامتی شهروندان در ارتباط است، باشیم.  

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت اب و فاضلاب اهواز عضو شورای شهر اهواز کلانشهر اهواز موسوی نژاد داده شده آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم

به گفته شهروند خبرنگار ما در خیابان ادهم واقع در شهرستان اهواز درپوش فاضلاب‌ها برداشته شده و به جای آنها لاستیک‌هایی را به صورت ایستاده در داخل آن قرار داده اند. این اقدام به این دلیل انجام شد تا داخل فاضلاب‌ها امکان دید داشته باشند و فردی نیز به داخل آن سقوط نکند، اما رانندگان را هنگام رانندگی دچار مشکلاتی کرده است، زیرا فاصله دریچه فاضلاب‌ها به هم نزدیک است و این خیابان اغلب پرتردد است و گذشتن از کنار و لاب لای لاستیک‌ها برای رانندگان دردسرساز شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - خوزستان

بیشتر بخوانید:

رنجیده خاطر شدن ساکنین مسکن مهر سجادیه کرمانشاه از پس زدگی فاضلاب + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم
  • اهواز هم ونیز شد + فیلم
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آمادگی آتش‌نشانی اهواز برای بارندگی پیش‌رو
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز