Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید مهدی هاشمی روز دوشنبه ۱۹ خرداد افزود: جانمایی باغ پرندگان قم با مساحت ۱۲ هکتار، از سال ۹۵ با دستور شهردار قم آغاز که از این میزان ۶ هکتار فنس کشی شده و داخل آن طرح باغ پرندگان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۱ میلیارد تومان برای احداث باغ پرندگان هزینه شده که این هزینه به جز فضای سبز است و شامل عمران، ابنیه، برق، تأسیسات و قفسه‌های کوچک و بزرگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پروژه باغ پرندگان قم افزود: این مجموعه شامل ۱۱ قفسه است که ۹ قفسه ۲۰ متر مربع، یک قفسه ۸۰ متر مربع و یک قفسه ۱۰۰ متر مربع است.

هاشمی اظهار کرد: یک سوله بزرگ به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع به ارتفاع ۸ متر به صورت دومنظوره احداث شده که شامل گلخانه گرمسیری گیاهان گوشتی و کاکتوس‌ها و همچنین پرندگان حاره‌ای می‌شود و داخل سوله پرندگان آزادانه حرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: مجموعه ۶ هکتاری باغ پرندگان شامل کافی شاپ، رستوران، ساختمان اداری، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غرفه تنقلات است.

اختصاص ۶۵ درصد مساحت باغ پرندگان قم به فضای سبز

این مسئول اظهارکرد: ۶۵ درصد از این مجموعه به فضای سبز اختصاص داده شده که در آن فضای سبز به شکل خاصی طراحی شده است.

هاشمی ادامه داد: از اردیبهشت ماه ۹۹ کاشت فضای سبز در این مجموعه آغاز شده و قطعات بزرگ فضای سبز کاشته شده است و تا یک ماه آینده کاشت مجموعه به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: پیمانکار برای نگهداری پرندگان زینتی در نظر گرفته شده و قرارداد در مرحله انعقاد است.

وجود ۳۷۰۰ قطعه پرنده در باغ پرندگان قم

مسئول پروژه باغ پرندگان قم همچنین گفت: از اوایل نیمه دوم سال ۹۹ باغ پرندگان برای استفاده عموم آماده سازی می‌شود. ۱۰۰ گونه پرنده در این پروژه به تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ قطعه شامل طاووس، گروه پرندگان شکاری شامل عقاب، جغد و شاهین و پرندگان آبچر شامل غاز، اردک و پلیکان و گروه طوطی سانان، قرقاول و شتر مرغ وجود خواهد داشت که اکثر پرندگان در محوطه آزادانه در حرکت خواهند بود.

وی بیان کرد: در مجموعه باغ پرندگان برکه‌ای واقع شده که آبشار انتهای پارک را تا ورودی پارک به طول ۵۳۰ متر مربع متصل می‌کند و عملیات احداث آن به اتمام رسیده است.

هاشمی افزود: مجموعه باغ پرندگان در میدان مفید، بعد از بلوار شهید آوینی، به سمت شهرک قدس بعد از موزه دفاع مقدس واقع شده است.

کد خبر 519216 برچسب‌ها باغ پرندگان استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: باغ پرندگان استان قم باغ پرندگان قم متر مربع فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تکمیل طرحهای نیمه تمام جزو اولویتهاست،گفت: با جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

قهرمان رحمانی، با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و هشت پروژه نیمه تمام می توان گام مؤثری در توسعه فضاهای آموزشی استان برداشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی افزود: ظرفیتهای بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد.

پیام صدقی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

در این مراسم پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر