Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه بانوی خیر زنجانی ‌مجددا در کاخ سعد آباد برای حمایت از زنان بلوچ برگزار می‌شود. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

الهام فتح‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار داشت: نمایشگاه دست ساخته‌های دختران بلوچ راس ساعت 17 در روز سه‌شنبه 20 خرداد افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این‌‌نمایشگاه از 20 خرداد تا 27 خرداد برگزار می‌شود، ابراز کرد: ساعات بازدید از این نمایشگاه صنایع دستی از ساعت 9 صبح تا 16 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی خیر زنجانی افز‌ود: این‌ نمایشگاه صنایع دستی در یک سال اخیر چند بار برگزار شده و خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شده است و مجبور به تکرار مجدد این نمایشگاه شدیم.

نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره سراسری اقوام در گناباد + فیلماستقبال هنرمندان خراسان جنوبی از نمایشگاه صنایع دستی مطلوب استنمایشگاه صنایع دستی بانوی خیر زنجانی در کاخ سعدآباد تهران برگزار می‌شود

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: سود حاصل از این نمایشگاه برای زنان و کودکان نیازمند روستاهای اطراف چابهار هزینه می‌شود چرا که محرومیت در آن مناطق به شدت احساس می‌شود.

وی در ادامه با دعوت از تمام اقشار مردم برای حضور در این نمایشگاه گفت: کار صنایع دستی زنان بلوچ به قدری زیبا و با کیفیت است که هر مراجعه کننده‌ای را جذب خود می‌کند.

فتح‌اللهی با اشاره به هنر زیبای زنان بلوچ گفت: صنایع دستی ظرفیت عظیمی در سیستان و بلوچستان دارد و هدفمان این است به زودی این محصولات را به کشورهای عربی صادر کنیم.

وی در ادامه از آغاز به کار خود در استان هرمزگان خبر داد و گفت: امیدواریم در این استان‌‌ نیز همچون سیستان و بلوچستان موفق شویم و بتوانیم برای حمایت از بانوان این استان، صنایع دستی آنان را خریداری کنیم و با برگزاری نمایشگاه در تهران آن محصولات را عرضه کنیم و سود حاصل از فروش این محصولات را برای آبادانی همان مناطق استفاده کنیم.

به گزارش تسنیم، الهام فتح‌اللهی بانوی خیر زنجانی موسس کمپین کارآفرینی «جَنِک به معنای زن بلوچ » است و از این طریق و تشویق خیران اقدام به خرید صنایع دستی از زنان بلوچ می‌کند و با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در پایتخت و نیز استان زنجان از آنان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه صنایع دستی برگزار می شود زنان بلوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران