Web Analytics Made Easy - Statcounter

دژاکام، کارگردان و نویسنده تئاتر عنوان کرد:‌قابل پیش بینی است که سالن‌های تئاتر در تیر ماه خالی بماند، بنابراین بهتر این است که کارها را با مونولوگ و تیم اجرایی اندک آغاز کنیم تا از این شرایط و وضعیت خارج شویم.

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، با درخواستی که به تازگی سیدعباس صالحی برای بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت مشروط به رعایت مسائل بهداشتی از ستاد ملی مقابله با کرونا داشته،‌ امروز در این جلسه مشخص شد که با حداکثر 50 درصد ظرفیت از ابتدای تیر ماه سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت بازگشایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتباط با ابلاغیه اخیر و بازگشایی سالن‌های تئاتر اول تیر ماه تصمیم داریم با کارشناسان عرصه نمایش گفت وگو کرده و نظرشان را در ارتباط با اعتماد سازی مردم، امنیت جانی هنرمندان و مردم و تمهیدات این عرصه بپرسیم که در شماره دوم با امیر دژاکام،‌ کارگردان پیشکسوت تئاتر گفت‌وگو کردیم.

 

امیر دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس در ارتباط با چالش‌های موجود عرصه تئاتر در شرایط بازگشایی گفت: قبل از هر چیز سلامتی و امنیت تماشاگر و بازیگر حائز اهمیت است. ما نمی‌توانیم در شرایطی که احتمال بیماری و انتقال ویروس برای بازیگر و تماشاگر مطرح است، فعالیت کنیم از سویی هم نمی‌توانیم زندگی‌مان را تعطیل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تراژیکی که تئاتر در آن گیر کرده است، گفت: این روزها باید تصمیم بگیریم که یا در سوراخ قایم شویم و یا با ریسک کار کنیم و این انتخاب خطرناکی است بهرهال از سویی رعایت پروتکل‌ها و بهداشت ، عقلانی است که در این زمینه هم به ما هم وزارت بهداشت و هم ستاد مقابله با کرونا تذکر می‌دهند و هم تئاتر یک شغل، هنر و عشق است که می‌خواهیم آن را شروع کنیم.

دژاکام با تأکید بر اولویت قرار دادن سلامتی تماشاگر و بازیگر گفت: بهرحال قابل پیش بینی است که با بازگشایی سالن‌ها خالی بمانند بنابراین بهتر این است که کارها را با مونولوگ شروع کنیم یعنی تعداد بازیگران و تیم اجرایی اندک باشند تا از این وضعیت موقت و گذار خارج شویم.

وی در ادامه افزود: باید نگاهی هم به برخی کشورهای مختلف دنیا بیاندازیم و ببینیم به لحاظ علمی و تجربی چه کاری در این شرایط انجام می‌دهند من در یک عکسی که مدتی است در فضای مجازی پخش شده دیدم که یکی از کشورها صندلی‌ها را یکی در میان برداشته‌اند، فرض کنید ما هم چنین کاری در سالن‌ها انجام دهیم که البته در این زمینه هم ستاد مقابله با کرونا به 50 درصد ظرفیت سالن اشاره کرده و خوب هم هست . بهرحال این هم یک چالشی برای مخاطبانی است که به صورت خانوادگی تمایل دارند اجرا ببینند و در کنار هم اوقات خوبی داشته باشند منتها مدتی باید این شرایط را تحمل کنیم.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید ضمانتی برای سلامت مردم و هنرمندان پس از بازگشایی سالن‌ها وجود داشته باشد،‌گفت:‌ خیر ، مطمئنا چنین ضمانتی نیست کمااینکه ما همین الان هم از خیابان رد شویم و اگر قبل از ما کسی سرفه یا عطسه کرده باشد و این ویروس به ما قابل انتقال است حتی اگر ماسک هم زده باشیم ، تضمینی وجود ندارد که انتقال پیدا نکند چرا که این ماسک های در دسترس ما هم استاندارد نیستند.

وی در این باره افزود: لذا باید بتوانیم انتخاب کنیم اگر تئاتر باز شود با این شرایطی که مطرح شد، بهتر است با گروه‌های کوچک نه اجراهای بزرگ ، با مونولوگ و بدون پشت صحنه یا پشت صحنه محدود شروع شود خاطرم می‌آید در جوانی که نویسندگی هم می‌کردم اجراهایی با تئاترهای خلوت به صحنه می‌بردیم . وگرنه اگر برنامه‌های قبل از کرونا را بخواهیم اجرا کنیم که فاجعه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امیر دژاکام تئاتر پساکرونا بازگشایی سالن ها تیر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، فیلیپ لازارینی از مقامات ارشد آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که گذرگاه زمینی رفح باید فورا و بدون هرگونه تاخیری بازگشایی شود، زیرا کمک‌های فوری و ضروری و سوخت از طریق این گذرگاه وارد نوار غزه می‌شود.

لازارینی تصریح کرد که بار دیگر درخواست دبیرکل سازمان ملل برای دستیابی فوری به توافق آتش‌بس در غزه را تکرار می‌کند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد روز گذشته حملات سنگین خود را علیه رفح آغاز کرده و همزمان به شرق رفح یورش زمینی داشته است، صهیونیست ها در جریان این حمله گذرگاه رفح را تحت اشغال خود درآورده و عملا موجب مسدود شدن آن شده اند.

کد خبر 6100189 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • گذرگاه «کرم ابوسالم» بازگشایی شد
  • اجرای ۴ نمایش جدید در تماشخانه ایرانشهر
  • کوشک جلالی، کرمی، سعیدی و موسویان به تئاتر ایرانشهر می آیند
  • آیت‌الله جنتی: بیداری جوانان غربی و انزجار آن‌ها از اسراییل قابل پیش‌بینی بود
  • ◄ پیش بینی ناامیدکننده کارشناسان: اتمام فاز ۲ فرودگاه امام در سال ۱۴۵۰
  • بیداری جوانان غربی و انزجار آن‌ها از اسراییل قابل پیش‌بینی بود
  • آنروا خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد
  • آنروا خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»