Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش تیم دوچرخه‌سواری سرعت کشورمان گفت: ما هیچ شانسی برای برد این دادگاه نداشتیم، به همین دلیل پس از دو سال و نیم محرومیت خودمان را امضا کردیم و این خبر همه جا پخش شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مائده نظری، ملی‌پوش تیم دوچرخه‌سواری سرعت کشورمان، در خصوص امضای نامه محرومیت خود به خبرنگار برنا گفت: پس از مسابقات قهرمانی آسیا پیست 2018 تست دوپینگ من و فاطمه هداوند مثب اعلام شد، جوری که اصلا توقع نداشتیم و حتی اسم آن ماده را تا به حال نشنیده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمام رسانه‌ها نوشته شده بر اثر مصرف استروئید اما این ماده متاندیون بود که کاش خبرگزاری‌ها به آن اشاره می‌کردند. بعدها در خصوص ماهیت این ماده تحقیقات زیادی کردم، متاندیون خیلی راحت به صورت خوراکی مصرف می‌شود، قیمت بسیار پائین و مزه تلخی دارد. این ماده فقط باعث می‌شود آب زیر پوست جمع شود و یک حجم کاذب به ورزشکاران دهد، چیزی که اصلا هدف یک دوچرخه‌سوار نیست و بلکه برعکس تاثیر منفی در عملکرد مخصوصا دوچرخه‌سواران دارد، آن هم در شرایط مسابقه. این ماده به دلیل عوارض زیادی که دارد، حتی توسط بدنسازها هم دیگر استفاده نمی‌شود.

او افزود: پس از مثبت اعلام شدن تست ما بلافاصله برای تست مجدد درخواست نمونه B کردیم، چون مطمئن بودیم این موضوع درست نیست، اما نمونه دوم ما هم مثبت شد. تست من و فاطمه هداوند با یک داروی یک شکل و با یک دوز یکسان مثبت اعلام شد.

نظری تصریح کرد: تمام بانوانی که به اردوی قهرمانی آسیا 2018 دعوت شده بودند، در یک اتاق قرار داشتند و غذاهای‌مان یکی بود، اما فقط مکمل پروتئین من و هداوند با یکدیگر مشترک بود و هر دو از یک پروتئین استفاده می‌کردیم. دقیقا در همان اردو مزه مکمل ما تلخ شده و این موضوع را به مربی وقت تیم ملی اطلاع دادیم. ما سعی کردیم با ایمیل یا نامه به فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کنیم که نسبت به این آزمایش اعتراض داریم و آن را قبول نمی‌کنیم. خود من مستقیما با سوئیس تلفنی صحبت کردم و زیر بار دوپینگ نرفتم. گرچه طبق قانون در هر شرایطی خود ورزشکار هم محکوم است اما برای من خیلی مهم بود که ثابت کنم این فقط یک اتفاق بوده و ما به هیچ عنوان دوپینگ نکردیم.

رکابزن سرعتی کشورمان اظهار داشت: طبق صحبتی که با فدراسیون جهانی داشتیم، آن‌ها هم به صورت شفاهی صحبت‌های ما را قبول کردند. اما نیاز به مدارک داشتند و تصمیم گرفتند پرونده ما را به دادگاه بفرستند، این روند 2 سال و نیم طول کشید. فکر نمی‌کنم روند اعتراض پرونده دوپینگ کسی حداقل در ایران آنقدر طول بکشد. طبق پیگیری‌های ما و وکلایی که در سوئیس هستند، نداشتن پول کافی برای پرداخت جریمه‌های سنگین دلاری و وکلای خوب و نبود حمایت کافی باعث این موضوع شد.

نظری در پایان بیان کرد: شرایط تحریمی و تست‌های دوپینگ زیادی که در رشته‌های مختلف داشتیم، باعث شده دید فدراسیون جهانی به ایران بد باشد، همین موضوع باعث شد فدراسیون و وزارت ورزش حتی اگر بخواهند هم نتوانند به ما کمکی کنند. درنتیجه ما هیچ شانسی برای برد این دادگاه نداشتیم، به همین دلیل پس از دو سال و نیم ما محرومیت خودمان را امضا کردیم و این خبر همه جا پخش شد. این فقط ما نیستیم که قربانی حضور برخی ورزشکاران ناجوانمرد در اردوها می‌شویم، خیلی از ورزشکاران دیگر در رشته‌های دیگر و سراسر دنیا هستند که به این مشکل برخوردند. من همیشه مخالف دوپینگ بودم، نه فقط به خاطر قانون بلکه برای سلامت خودم. من یک دخترم و نمی‌خواهم وقتی صحبت می‌کنم صدایم با آقایان تفاوتی نداشته باشد. این بخشی از یک ماجرای دو ساله بود که متاسفانه رسانه‌ها طور دیگری آن را منتشر کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دوپینگ دوچرخه سواری محرومیت خود دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص اعمال پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی با انشار نامه مذکور اعلام کرد: یک اتفاق مبارک و موثر برای وزارت علوم تحقیقلات و فناوری (عتف) بخشی ازجورچین (پازل) انگیزشی دوره جدید مدیریت وزارت (عتف).

متن نامه به شرح زیر است:

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه‌ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۳۶۸۳۵۲/ و مورخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی به استحضار می‌رساند:

با توجه به ماده (۷) تصویب نامه شماره ۱۶۰۷۱۶/ت ۶۰۰۲۹ه مورخ ۲ آذر۱۴۰۱ هیات وزیران، دستورالعمل اعطای پایه‌های تشویقی تا (۶۰ پایه) ازسوی آن وزارت خانه ابلاغ‌شده برای تمام اعضای هیئت علمی که از طریق مراکز جذب وزارت‌خانه مربوطه به‌کار گرفته شده یا می‌شوند از سال هزار و چهارصد و ۲قابلیت اجرایی یافته است؛ بنابراین محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی تا (۷) پایه موضوع ماده پنجاه و سه آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی از تاریخ اجرای ماده مذکور لغو می‌شود.

علی‌ای‌حال چنانچه احدی از اعضای مذکوردر شرف بازنشستگی هستند در صورت رعایت ضوابط کلی اعطای پایه‌های مورد بحث که دستورالعمل مزبور تشریح گردیده موضوع اعمال پایه‌های تشویقی در محاسبه حقوق بازنشستگی قابل رسیدگی و اقدام خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا