Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:12:23 GMT

ترجمه اولین‌جلد رمان حماسی «شاهدخت شاهین» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۴۵۷۸

ترجمه اولین‌جلد رمان حماسی «شاهدخت شاهین» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «دختر آیرون هند» نوشته دیوید گمل به‌تازگی با ترجمه ژاله فراهانی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب، اولین‌جلد از مجموعه حماسی «شاهدخت شاهین» است که گمل نوشته است.

دیوید اندرو گمل نویسنده انگلیسی این‌کتاب، به نوشتن داستان‌های فانتزی و حماسی معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او متولد سال ۱۹۴۸ و درگذشته به سال ۲۰۰۶ است. «شاهدخت شاهین» دربرگیرنده افسانه‌ای پهلوانی است که شخصیت اصلی‌اش یک زن اشراف‌زاده یا همان شاهدخت شاهین است. «شاهدخت شاهین» به گفته بسیاری از اهالی ادبیات، الهام‌بخش فانتزی‌نویسان زیادی از جمله نویسنده «بازی تاج و تخت» بوده است. طوری که می‌توان شباهت‌های زیادی بین این‌مجموعه و «شاهدخت شاهین» پیدا کرد.

در اولین‌جلد از مجموعه شاهدخت شاهین، شخصیت اصلی از گذرگاه زمان عبور کرده تا در زمان مناسب و پیش از آن‌که دیر شود، مردم شکست‌خورده و مغرور خود را نجات دهد. داستان این‌رمان در سرزمینی کوهستانی جریان دارد که مردم دهقان و دامپرورش، مستعمره یک قوم جنگ‌طلب شده‌اند که کاری جز شرارت ندارند. قوم شروری که مردم شاهدخت را تبدیل به مستعمره خود کرده‌اند، زندگی خود را از راه آدم‌کشی و کشورگشایی می‌گذرانند. اما به این‌هم بسنده نمی‌کنند و می‌خواهند نسل این‌مردم را از روی زمین بردارند.

اولین‌جلد از مجموعه «شاهدخت شاهین» با ۳۹۲ صفحه و قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4943421 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات فانتزی ترجمه ادبیات جهان ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی خبرگزاری مهر معرفی کتاب رایزنی فرهنگی سالروز ارتحال امام خمینی ادبیات گردشگری ادبیات جهان تازه های نشر میراث فرهنگی بازار نشر موزه ترجمه اولین جلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم

تصویری از شکار یک راس گوسفند مردم محلی توسط یک قلاده شغال امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در بام خرم آباد ثبت شده است.

به گزارش مشرق، بام خرم آباد یک مجموعه تفریحی، گردشگری و تحقیقاتی بر فراز شهر خرم آباد است که دهه گذشته در یکی از ارتفاعات همجوار شهر احداث شد.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست لرستان با تایید اصالت این فیلم گفت: با توجه به وضوح تصویر، تعیین دقیق شغال یا گرگ چندان راحت نیست اما به نظر می رسد این حیوان، یک قلاده شغال است.

محسن امیری در خصوص توان شغال برای شکار گوسفند افزود: به طور معمول شغال نمی تواند گوسفندی با این وزن را شکار کند، بنابراین احتمال می رود ، لاشه حیوان از قبل در محل رها شده باشد.

به گفت وی نسبت پیش از احداث مجموعه، در این مکان، حیواناتی مانند شغال و گرگ هم زندگی کرده اند و اکنون مشاهده آنها، مورد عجیب و نگران کننده ای نیست، اما مردم باید جوانب احتیاط را برای حفظ سلامت خود و حیات وحش در این منطقه رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش