Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، مصطفی مبلغی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در خصوص تولید ماسک ژله ای در این واحد دانشگاهی افزود: این محصول پلیمری در راستای مبارزه و جلوگیری از شیوع روز افزون ویروس کرونا در واحد کرج ساخته شد که با دارا بودن دوام بالا و قابلیت تعویض فیلتر، قابلیت استفاده طولانی مدت داشته و بسیار مقرون به صرفه تر از ماسک های پارچه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طراحی این محصول به گونه ای است که در مدت طولانی کیفیت مطلوب خود را از دست نمی دهد و قابل شستشو و ضدعفونی بوده و به همین دلیل در مراکز بیمارستانی، صنعتی، ساختمانی و .. قابل استفاده است.

مبلغی افزود: در طراحی و تولید این ماسک -که از جنس پلیمر کاملا شفاف می باشد - لایه ای از جنس پارچه کربن فعال با ضخامتی بسیار نازک برای ممانعت از ورود گازهای شیمیایی مانند دی اکسید کربن ، مونواکسید کربن ، کلر و... به کار رفته که از ورود ذرات ریز تا 3/0 میکرون جلوگیری می نماید.

وی با اشاره به دیگر امتیازات ویژه این محصول گفت: از دیگر قابلیت های قابل ملاحظه این ماسک پلیمری می توان به داشتن: خاصیت آنتی باکتریالی و آنتی ویروسی، قابلیت ضد عفونی با الکل و سایر مواد پاک کننده، مقاوم بودن در برابر آلاینده های روغنی و گرد غبار ، جاذب رطوبت و قابل استفاده در شرایط و محیط های مرطوب و شرجی و همچنین داشتن محفظه جابجایی هوای تصفیه شده اشاره کرد که علاوه بر گردش هوا از ایجاد رطوبت ، گرما و بخار جلوگیری می نماید.

رئیس دبیرخانه هیأت امنای البرز در پایان اظهار داشت: در حال حاضر دانش فنی طراحی و تولید محصول فوق تدوین شده و مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته واحد کرج آماده راه اندازی و تولید محصول در مقیاس انبوه است.

298 / 167 دانش بنیان ماسک پلیمری ویروس کرونا ماسک قابل شستشو دانشگاه آزاد اسلامی کرج

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان ویروس کرونا ماسک قابل شستشو دانشگاه آزاد اسلامی کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده