Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به تداوم تامین منابع تروریسم، هشدار داد که احتمال ظهور سازمانهای تروریستی جدید مشابه داعش همچنان وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از احتمال اعلام موجودیت سازمان‌های افراطی جدید خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که ظهور القاعده و سازمان‌های دیگر تا اعلام موجودیت داعش در یک چارچوب اطلاعاتی بین‌المللی برای تحقق مجموعه اهدافی در منطقه خاورمیانه از جمله عراق صورت گرفت و این تروریسم و افراطی‌گری استثنایی بود که کشتار صدها هزار نفر را طی دهه‌های گذشته رقم زده است.

الرکابی ادامه داد: تولد سازمان‌های تندرو و افراطی دیگر در سایه وجود منابع تامین چنین سازمانهایی همچنان ممکن است و بدون خشکاندن این منابع و از بین بردن ایدئولوژی آن، نمی‌توان پیروزی بر تروریسم را اعلام کرد زیرا فکر از گلوله خطرناک‌تر است. 

این نماینده عراقی تصریح کرد: عراق خون‌های زیادی برای آزادسازی خود از دست داعش فدا کرده است و همچنان در درگیری‌های گاه و بی‌گاه با تروریست‌ها جانهای شهروندان خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با «داعش» بازداشت کردند.

وی گفت که این بازداشت‌ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشور خود با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد