Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: این هفته ۵۰۰ کامیون عراقی که از قبل در پشت مرز دپو شده بود وارد کشور می شود و از هفته آینده دو روز در هفته هر روز ۲۵۰ خودرو کشورمان برای امور تجاری و بازرگانی وارد کشور عراق می شود که لازم است در این روند تسریع ایجاد شود.

 «قاسم سلیمانی دشتکی» در دیدار  با دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی با ارائه گزارشی از وضعیت استان در موضوعات مختلف، خواستار تکمیل پروژه‌های مرزی در استان شد و اظهار کرد: در شرایط امروز کشور و رابطه حسنه‌ای که بین دو کشور ایران و عراق برقرار است، ضرورت توجه به پروژه های مرزی استان ایلام به جهت داشتن بیشترین مرز مشترک اهمیت دوچندان پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی «چیلات»، «چنگوله» و «هلاله شمالی» در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین دو کشور ایران و عراق شد و گفت: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و باتوجه به دستور معاون اول محترم رئیس جمهور مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت‌های این مرز نیز در حال ساخت است.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که پیگیری‌های زیادی در زمینه گشایش مرز چیلات انجام شده است، گفت: تمام زیرساخت‌های لازم در مرز چیلات را آماده کرده‌ایم و منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف مقامات ارشد کشور نیر این موضوع پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد، خواستار بازگشایی کامل مرز تجاری استان شد و گفت: مرز مهران که در ارتباط با موضوع کرونا بسته شده بود با رایزنی و تلاش های انجام شده موافقت بازگشایی این مرز انجام شده است.

وی ادامه داد: این هفته ۵۰۰ کامیون عراقی که از قبل در پشت مرز دپو شده بود وارد کشور می شود و از هفته آینده دو روز در هفته هر روز ۲۵۰ خودرو کشورمان برای امور تجاری و بازرگانی وارد کشور عراق می شود که لازم است در این روند تسریع ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در ارتباط با موارد مطرح شده قول پیگیری و مساعدت داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مرز مهران قاسم سلیمانی دشتکی وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار ایلام گفت: ایلام قطب اربعین و گذرگاه عتبات عالیات است که این مهمان‌نوازی و میزبانی از زوار عتبات عالیات، افتخار بزرگی است که به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

وی با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی، افزود: خوشبختانه با حضور میدانی استاندار و مسئولین استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارایه شده که این خدمات‌دهی، شایسته تقدیر است.

نامی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق و همچنین ظرفیت‌های متعدد دیگر، بیان داشت: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به رزمندگی و ایستادگی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات بودند که این نشان‌گر روحیه ولایت‌مداری این مردم است.

کد خبر 6088408

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری