Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: می توانیم کانون های مستعد را به بنگاه های اقتصادی تبدیل کنیم تا زمینه های اشتغال جوانان مسجدی نیز فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام اباذر بیگی» در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که با حضور مدیران هنرمند و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: مدیران کانون های مساجد برای رشد و پویایی کانون ها زحمت های بسیاری را کشیده و بدون پشتوانه مالی کارهای بزرگی را به فعلیت می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسوول ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی افزود: با توجه به شعار سال می‌توانیم کارهای هنری که در کانون های تولید شده اند را با اطلاع رسانی و‌به مشارکت گذاشتن به فروش برسانیم.

 

وی با بیان اینکه تفاهم نامه بسیار خوبی با سازمان فنی و حرفه ای استان منعقد شده است، تصریح کرد: بستر سازی برای ارتباط کانون ها با فنی و حرفه‌ای، آشنایی مدیران هنرمندان با اینگونه مراکز و آموزش های لازم برای مدیران هنرمند در راستای قوانین تفاهم نامه از جمله کارهایی است که برای رشد هنر و محصولات فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

 

این مسئول اضافه کرد: ایجاد بستر لازم برا فروش صنایع دستی در فضای مساجد  و استفاده از بستر فضای مجازی نیز از دیگر برنامه های در حال بررسی است.

 

بیگی با اشاره به اینکه کانون‌های مستعد می توانند به بنگاه های اقتصادی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: کانون «مهدویت» و «میاوق» از جمله کانون های مطرح در آذربایجان غربی هستند که تا امروز کارهای بزرگی در زمینه اقتصاد انجام داده اند.

 

مسوول ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی گفت: گردشگری نیز از دیگر برنامه هاست که در استان ما بسیار پیشتاز بوده ولی امسال به خاطر کرونا فعلا تعطیل است.

 

وی ادامه دارد: تشویق و ترغیب تولید کنندگان بومی و محلی در نمازهای جماعت و  الگوسازی و ایجاد انگیزه نیز می تواند در پیشبرد اهداف ما بسیار کارساز باشد.

 

این مسئول ایجاد صندوق های قرض الحسنه و اعطای وام های کوچک را از دیگر کارکردهای کانون ها عنوان کرد و گفت: اجرای مسابقات هنری،  اجرای تعزیه و نمایش در غالب دفاع مقدس که سال گذشته در این زمینه شاهد هنرنمایی های بسیار زیبایی بودیم.

 

گفتنی است در پایان مراسم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با صبر و حوصله پای درد و دل های مدیران کانون های حاضر در جلسه نشستند.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنگاه های اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری مهر، در میان استان‌ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کردند.

لازم به ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در « qr.mojavez.ir» نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها « mojavez.ir»، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6091338

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی