Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر کار از واریز مقرری بیمه بیکاری برای 103 هزار متقاضی بیکارشده در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت کار اعلام کرد: تعداد بیکارانی که بر اثر کرونا بیکار شده‌اند طبق ثبت نام شدگان در سامانه جامع اشتغال و بیکاری در اسفند ماه 840 هزار نفر بودند که در ماه‌های بعد این روند رو به کاهش گذاشت به گونه‌ای که تعداد متقاضیان برای دریافت بیمه بیکاری در خرداد امسال به 2 هزار و 800 نفر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از 840 هزار نفر ثبت نام شده از اسفند تاکنون، تعداد 703 نفر مشمول بیمه بیکاری می‌شدند. از این تعداد 241 هزار نفر فقط بیکار شده در اسفند سال گذشته بودند که برایشان پیامک ارسال شده و تاکنون 110 هزار متقاضی مقرری بیمه‌ای شماره حساب اعلام کرده‌اند و برای 103 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری واریز شده و تا 10 روز آینده برای 260 هزار نفر دیگر نیز بیمه بیکاری واریز می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: برای اثرات کرونا بر کسب و کارها چند سناریو وجود دارد که در یک سناریو می‌گوید احتمالا روند کسب و کارها دوباره رونق بگیرد و بهتر از زمان قبل از کرونا باشد، در سناریوی دیگر می‌گوید ابتدا به خاطر کرونا کسب و کارها یک افت داشته باشند و بعد از آن سریعا به روند گذشته برگردند و در یک سناریو نیز می‌گوید احتمالا به خاطر موج دوم کرونا دوباره رکود کسب و کارها شروع شود و برای بررسی این سناریوها 11 مولفه اساسی در کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: برای کسانی که از کرونا بیکار شده اما مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند مانند رانندگان تاکسی و یا مشاغل ساختمانی که بیمه خویش‌فرما هستند، تسهیلات 6 میلیون تومانی با نرخ 12 درصد پرداخت می‌شود که با یک تنفس سه ماهه بازپرداخت از مهر ماه شروع می‌شود و مدت بازپرداخت آن 24 ماهه خواهد بود.

همچنین در این نشست مدیر روابط عمومی وزارت کار نیز گفت: لیست بیکار شدگان از طریق سامانه جامع کار به سازمان تأمین اجتماعی اعلام و لیست بیکار شدگان توسط تأمین اجتماعی نهایی می‌شود و برای پرداخت مقرری بیکاری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال و طبق ضوابط مقرری بیکاری به افراد بیمه شده بیکار پرداخت می‌شود.

 

بخش عمده ریزش نیروی کار در اسفند 98 بود

مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: تعداد افرادی که تا به امروز در سامانه درخواست بیمه بیکاری وارد و ثبت نام کرده اند ۸۴۰ هزار و ۹۴۴ نفر است که از این تعداد ۷۰۳ هزار و ۴۳۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند.

وی افزود: عمده ریزش نیروی کار در کشور مربوط به اسفند ماه سال گذشته است که ۳۷۲ هزار و ۸۹۱ نفر کار خود را از دست دادند. این تعداد بر اساس آمار و ارقام بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند. فایل تکمیلی این عزیزان برای ویرایش نهایی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پرداخت بیمه بیکاری از دیروز آغاز شده است، افزود: لیست این تعداد برای پرداخت بیمه بیکاری در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده شد که سازمان پس از پالایش نهایی اعلام کرد ۲۴۱ هزار نفر مشمول هستند چون ۱۳۰ هزار نفر کسانی بودند که کارفرما برای آنان لیست بیمه اسفند ماه سال ۹۸ را رد کرده بود.

بابایی اظهار داشت: وقتی حق بیمه از سوی کار فرما برای فردی واریز می شود به منزله اشتغال است بنابراین این عزیزان از لیست سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری حذف شدند.

وی ادامه داد: برای ۲۴۱ هزار نفر پیامک ارسال شده که وارد سامانه شده و شماره حساب بانکی خود را درج کنند. برای این افراد ۱۲ ساعت وقت تعیین شد که این کار را انجام دهند. مهلتی که در نظر گرفته شده بود ۱۱۰ هزار نفر به سامانه مراجعه و شماره حساب بانکی خود را ثبت کردند. شماره حساب ها به سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت بیمه بیکاری ارسال شد البته این دلیلی نشد عزیزان دیگری که ثبت شماره حساب نکرده اند از لیست خارج شوند. این پیش فرض در نظر گرفته شدکه فردی شاید مطلع نبوده یا در شش بانک عامل سازمان تامین اجتماعی شماره حساب نداشته و مستلزم افتتاح حساب است از اینرو ورود شماره حساب از سوی مشمولان به سامانه قطع نشده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری متفاوت از شرایط قبل است، گفت: در ادوار سابق سازمان تامین اجتماعی بر اساس بند (ب) ماده 7 قانون بیمه بیکاری مبلغ مقرری را محاسبه و پرداختی ها انجام می شد اما الان پرداختی ها از ناحیه خزانه داری کل است یعنی سازمان تامین اجتماعی شماره حساب افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمع آوری و به سازمان برنامه و بودجه ارسال می کند تا این سازمان شماره ها را در اختیار خزانه داری کل برای پرداخت قرار دهد. سه شنبه هفته قبل اعلام شد که این شماره حساب ها قابل واریز نیست و باید شماره شبای بانکی افراد باشد. شماره شبای بانکی ۱۱۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری اخذ و در اختیار خزانه داری کل قرار گرفته است اما نه از میزان مبلغ پرداختی و نه از میزان محاسبه بیمه بیکاری ما هیچ اطلاعی نداریم چون همه این کارها را خود خزانه داری کل انجام داده است.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مشمول دریافت بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی پرداخت بیمه بیکاری کار و رفاه اجتماعی خزانه داری کل بیمه بیکاری برای پرداخت کسب و کارها شماره حساب نفر مشمول کسب و کار هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و با پیگیری انجام شده، بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد تایید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی اظهارداشت: در راستای تکالیف ماموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی ، تعداد 109 نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از 1300 هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال 1402 و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان ، استادکاران و فعالان صنایع دستی، تعداد 286 نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تایید وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد 109 نفر از هنرمندان مشهد هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی  یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان