Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۴ مبادی خروجی که ممکن است قاچاق گندم در آن اتفاق بیفتد را در سطح استان شناسایی کردیم که با همکاری پلیس برای پیشگیری از قاچاق گندم در این مبادی اقدام خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، فاطمه خمسه در دومین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی که پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت گندم در استان اظهار کرد: در سال زارعی ۹۸_۹۹ به میزان بیش از ۴۷ هزار هکتار گندم آبی و ۱۰۶ هزار هکتار گندم دیم کشت شده که ۶ درصد گندم استان به صورت دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعهد خرید گندم ما در استان ۲۲۰ هزار تن است که راهکارهایی را برای خرید از کشاورزان در نظر گرفتیم تا بتوانیم رقم تعهد شده را خریداری کنیم و ۲۲ مرکز خرید گندم در استان پیش‌بینی شده است‌.

مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین گفت: در ۸۸ هزار هکتار از اراضی گندم استان بحث مبارزه با سن گندم و ۳۸ هزار هکتار هم مبارزه با علف‌های هرز اتفاق افتاده که امسال به علت بارندگی‌های زیاد ما شاهد زاد و ولد آفت سن و رشد بیشتر علف‌های هرز بودیم.

این مقام مسئول بیان کرد: خرید گندم بر عهده جهاد کشاورزی است که جلساتی در این زمینه برگزار شده و دو ستاد خرید در استان تشکیل شده و آموزش‌‌هایی هم به کشاورزان ارائه شده است.

خمسه تصریح کرد: ۵۵۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم در استان نیاز است که سال گذشته ۴۴۰ دستگاه به صورت مهاجر و ۱۲۰ دستگاه هم بومی برای برداشت گندم اقدام کردند.

راه‌اندازی ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم در قزوین

وی اذعان داشت: ۱۴ مبادی خروجی که ممکن است قاچاق گندم در آن اتفاق بیفتد را در سطح استان شناسایی کردیم که با همکاری پلیس برای پیشگیری از قاچاق گندم در این مبادی اقدام خواهیم کرد و همچنین بخشی از گندم توسط دلالان خریداری می‌شود که تعدادی از آن‌ها را شناسایی کردیم و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین ابراز کرد: قیمت خرید گندم در سال گذشته ۱۷۰۰ تومان بود که امسال ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است و در تلاش هستیم تا کشاورزان را برای فروش گندم به بخش دولتی، ترغیب کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: زمزمه آزادسازی ارز دولتی این نگرانی را ایجاد می‌کند که دامداران و مرغداران برای خرید گندم هجوم بیاورند؛ لذا باید با هر مسئله‌ای که در خرید گندم اخلال ایجاد می‌کند نیز برخورد شود.

خمسه با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر اظهار کرد: در طی یک دهه‌ی اخیر آتش زدن مزارع علاوه بر آسیب‌های اجتماعی باعث بهم‌خوردن ترکیب خاک شده‌‌است.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان در راستای مقابله و پیشگیری از آتش‌سوزی در قالب‌های مختلف از جمله اطلاعیه، کپشن، کلیپ و آموزش‌های انفرادی به کشاورزان و کارشناسان فنی وارد شده ‌است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی مزارع یک نوع جرم محسوب می‌شود باید گفت تعداد آتش‌سوزی مزارع طی سال‌های اخیر انگشت‌شمار بوده و موارد موجود نیز حاصل سهل‌انگاری و بی‌توجهی برخی کشاورزان و عابران بوده‌است.

وی در پایان گفت: سال گذشته ۲۵ هکتار اراضی جو به دلیل سهل‌انگاری عابرین در معرض آتش‌سوزی قرار گرفت که این مسئله نیازمند تصویب مصوبات لازم در این جلسه برای پیشگیری و کاهش تعداد اندک آتش‌سوزی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی قاچاق گندم هزار هکتار خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است. ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، افزود: در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است. صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم. صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت. وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند. صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • گلایه برخی گندم کاران کرمانی از تاخیر در پرداخت پول گندم
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد اما ریالی پرداخت نشد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • خرید گندم از کشاورزان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده