Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه چدن خوسف پس از گذشت چهار ماه تعطیلی نه تنها آغاز به کار نکرده بلکه به کارگران گفته شده به فکر کار دیگری باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ویروس کرونا با ورودش به استان خراسان‌جنوبی منجر به تعطیلی تمام مشاغل و بیکاری عده زیادی از مردم شد. کارخانه چدن خوسف که حدود یک ماه از آغاز بکار و فعالیت خط تولید آن گذشته بود نیز تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار گرفت و از 12 اسفند سال گذشته تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگرانی که تمام امیدشان به فعالیت در کارخانه بود و بسیاری از آنها حدود چند ماه در کارخانه مشغول بکار شده بودند با تعطیلی کارخانه چدن بیکار شدند و در این شرایط سخت اقتصادی گذران زندگی برای آنها بسیار سخت است.

  یکی از کارگرهای کارخانه چدن خوسف در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مدت زمان قرار داد ما با کارخانه تا پایان اسفند ماه سال گذشته بوده است.   وی با بیان این‌که با توجه به اتمام قرارداد حقی برای اعتراض و دریافت حقوق از کارخانه نداریم، افزود: تمام کارگران کارخانه برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند اما تاکنون هیچ خبری از بیمه نشده است.   این کارگر بیان کرد: شرایط زندگی و کسب درآمد برای ما در این مدت بسیار سخت بوده و اصلا مشخص نیست کارخانه تا کی تعطیل باشد.   وی عنوان کرد: مسئولان کارخانه پاسخ قطعی برای آغاز بکار کارخانه به ما نمی‌دهند و فقط گفته‌اند به فکر کار دیگری برای خودمان باشیم.   یکی دیگر از کارگران  کارخانه چدن خوسف با بیان این‌که فقط چهار ماه در کارخانه چدن کار کردم که کارخانه تعطیل شد، گفت: از 12 اسفند سال گذشته که کارخانه تعطیل شده تا کنون بیکار بودم و فقط دو روز برای کسب درآمد کار بنایی کردم.   وی خاطرنشان کرد: برای اسفند ماه فقط حقوق 11 روز کاری کارگران پرداخت شده در صورتی که بیمه اسفند ماه به طور کامل از حقوق ما کسر شده است.   این کارگر با بیان این‌که مستاجر هستم و دارای دو فرزند، افزود: با توجه به شرایط سخت زندگی و نداشتن درآمد به روستا رفتم اما در روستا نیز کاری برای انجام دادن نیست و اگر کار بنایی هم باشد تعداد افراد بیکار زیاد است و کسی من را برای کار نمی‌برد.   وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی پول خرید نان را ندارم، گفت: از نهادهای حمایتی درخواست کمک دارم.   وی در خصوص بیمه بیکاری گفت: برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردم و شماره شبای بانکی را چند روز گذشته ارسال کردم اما تا‌کنون هیچ واریزی به حسابم انجام نشده است.   سید حسن جعفری مشاور کارخانه چدن خوسف در خصوص تعطیلی کارخانه و بیکار شدن کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: دلیل اصلی تعطیلی کارخانه چدن خوسف شیوع ویروس کرونا است.   وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا سرمایه گذار چینی اجازه حضور نیروهای ایرانی به داخل کارخانه را نمی‌دهد.   مشاور کارخانه چدن خوسف گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 3 ماه دیگر این مدت کارخانه همچنان تعطیل باشد.   جعفری در مورد حقوق کارگران، خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته تمام حقوق، پاداش و بیمه نیروهای کارخانه چدن خوسف پرداخت شده است.   وی افزود: فعالیت نیروهای کارخانه چدن خوسف به صورت قراردادی بوده و مدت زمان قرارداد نیز تا پایان اسفند ماه سال گذشته بود و در حال حاضر با توجه به شرایط موجود رئیس کارخانه تعهدی برای بکارگیری نیروها با توجه به اتمام قرارداد و نداشتن بدهی به نیروها ندارد.   بر اساس صحبت‌های کارگران و مسئولان کارخانه چدن خوسف، زمان آغاز بکار مجدد کارخانه مشخص نیست و در این شرایط سخت اقتصادی وضعیت معیشت کارگران کارخانه بسیار سخت است لذا می‌طلبد مسئولان استانی برای آغاز بکار مجدد کارخانه اقدام اساسی انجام دهند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارخانه چدن خوسف آغاز بکار اسفند ماه سال گذشته شرایط سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این مناظره‌ها همزمان با آغاز رسمی تبلیغات در سیما و صدای شبکه خاوران به روی آنتن می‌رود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف