Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی حسین‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها در قالب برنامه تامین آب شرب سالم عشایر به وسیله نزدیک‌رسانی آب از چشمه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه این تعداد پروژه ،آب شرب یک هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری استان را تامین می‌کند، افزود: به همین منظور چشمه‌ها بهسازی و پس از احداث استخر، آب با استفاده از لوله پلی‌اتیلن به نزدیک چادر عشایر منتقل و در آنجا از طریق نصب یک شیر آب برای چند چادر آبرسانی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز انجام این پروژه‌ها توسط بیش از ۱۰ نفر پیمانکار، خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها تا پایان شهریورماه تکمیل می‌شوند ضمن اینکه این کار سال آینده نیز دوباره اجرا می‌شود.

حسین‌پور، با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها بخش بزرگی از آبرسانی به عشایر با استفاده از تانکر حذف می‌شود، تصریح کرد:هم‌اکنون به  هشت تا ۱۰ درصد عشایر از طریق تانکر آبرسانی می‌شود، بدون شک بقیه نیز مشکل تامین آب دارند، ولی به طور معمول در نقاطی ساکن می‌شوند که چشمه‌ها آبدهی بهتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه آبرسانی به عشایر با استفاده از تانکر و به صورت سیار از شهرستان لردگان آغاز شده است، تصریح کرد: کار آب‌رسانی سیار به دیگر مناطق عشایری نیز از ابتدای تیر ماه با خشک و کم‌آب ‌شدن چاه‌ها و چشمه‌ها در ارتفاعات آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۲۶هزار نفر عشایر دارد که در فصل کوچ بین استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری در تردد هستند.

برچسب‌ها زندگی عشایری چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب سازمان امور عشایر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب سازمان امور عشایر ایران زندگی عشایری چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب سازمان امور عشایر ایران چهارمحال و بختیاری پروژه ها چشمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- دور برگشت رقابت‌های بسکتبال لیگ امید کشور درشهرکرد
- برگزاری دوره مربیگری فوتسال در چهارمحال و بختیاری

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی