Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره ‌کل هنرهای نمایشی با استناد به دلایل و شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا و پس از مشورت با نهادهای مربوطه، برنامه‌ای برای حمایت از برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک همدان و خیابانی مریوان به شکل سال‌های گذشته ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در متن اطلاعیه شماره ۴ این اداره‌کل چنین آمده است: به اطلاع هنرمندان، اهالی رسانه، خانواده‌ها و مخاطبان تئاتر که هر سال در دو شهر همدان و مریوان پیگیر دو رویداد پراهمیت تئاتری بودند می‌رساند که با توجه به شرایط مرتبط با شیوع ویروس کرونا و پس از مشورت با ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای موثر دو استان، جشنواره‌های کودک و نوجوان همدان و تئاتر خیابانی مریوان امسال به نحوی که در دوره‌های پیشین برگزار می‌شد، امکان برگزاری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مهم‌ترین دلایل قابل طرح که در مورد هر دو رویداد صدق می‌کند، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- فصل برگزاری این دو رویداد در پاییز سال جاری براساس پیش‌بینی‌های ستاد ملی کرونا محتمل بر شیوع مجدد این بیماری است از این رو با توجه به اهمیت سلامت هنرمندان و مخاطبان به‌خصوص در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و مشورت با نهادهای استانی امکان برگزاری دو جشنواره به شیوه پیشین وجود ندارد.

۲- توجه به سوابق برگزاری این دو رویداد نشانگر آن است که معمولاً بیش از ۸۰ درصد گروه‌ها از شهرهایی به جز شهر میزبان هستند و اسکان گروه‌های منتخب طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی با توجه به محدودیت‌های موجود در این دو شهر امکان‌پذیر نخواهد بود.

۳- گذشته از مشکلات ناشی از سفر گروه‌های منتخب سایر استان‌ها برای حضور در این دو رویداد، با توجه به وضعیت موجود حضور گروه‌های منتخب بین‌المللی نیز امکان‌پذیر نیست.

۴- با توجه به شرایط پیش‌گفته افت شدید کیفیت دو رویداد در صورت برگزاری به شیوه پیشین قابل پیش‌بینی است.

با در نظر گرفتن موارد فوق، برنامه‌های جایگزین اداره‌کل هنرهای نمایشی برای این دو رویداد با محوریت حمایت از اجرای عمومی آثار این دو حوزه به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.  

در پایان ضمن سپاس از مسئولین دو استان همدان و کردستان پیشنهاد می‌شود بودجه در نظر گرفته شده در استان‌ها برای برگزاری این جشنواره‌ها به دلیل شرایط به وجود آمده در سال پیش‌رو هزینه ترمیم و توسعه زیرساخت‌های نمایشی استان و حمایت از گروه‌های نمایشی شود تا علاوه بر انجام اقدامی موثر در جهت حفظ و صیانت از ارزش معنوی این دو رویداد، موجب ارتقاء تئاتر این استان‌ها شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اداره کل هنرهای نمایشی اطلاعیه تئاتر هنرهای نمایشی دو رویداد جشنواره ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضا‌های سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضا‌های نمایشی و میادین و فضا‌های روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفتگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفتگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفتگو‌های اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی