Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:31:11 GMT

خراسان شمالی ریشه‌کنی بی‌سوادی را جشن می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۸۳۱۶

خراسان شمالی ریشه‌کنی بی‌سوادی را جشن می‌گیرد

محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در نشست پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: شمار جمعیت باسواد استان، از میانگین کشور پایین تر است که قرار است امسال حدود ۱۱ هزار بی‌سواد در شهرها و روستاهای مختلف استان زیر پوشش خدمات سوادآموزی قرار گیرند.  

وی افزود: بر این اساس امسال، پیروزی انقلاب اسلامی را با پایان بی‌سوادی در استان جشن خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی گفت: پارسال تفاهم های خوبی در جریان سفر رییس سازمان نهضت سوادآموزی به استان منعقد شد و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای شاخص های باسوادی استان مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: برای ارتقای شاخص های سواد،  دستگاه های مختلف باید پای کار باشند، ارتقای سواد در استان به تمام دستگاه ها ارتباط دارد و آثار آن در تمام عرصه ها نمود دارد چرا که نمی توان از نقش زنان در روستاها و تاثیر آنان در حوزه اقتصاد صحبت کرد اما به تاثیر سواد در این زمینه بی توجه بود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: باسوادی زنان روستایی در ارتقای بهره وری و افزایش درآمدها موثر است.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم افزایش مهارت و آموزش ها در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید اتصال قوی میان سوادآموزی و  کسب مهارت ایجاد شود، باید توانمندی لازم برای حضور فرد در جامعه ایجاد شود، سوادآموزی باید پیوست مهارتی داشته باشد تا مشکلات معیشتی و اقتصادی هم قابل حل شدن باشد.  

استاندار خراسان شمالی افزود: اقتصاد این استان، بر پایه کشاورزی و البته روستایی است، در این زمینه باید ارتقای سواد این قشر مورد توجه باشد.

خراسان شمالی در زمینه باسوادی رتبه ۲۴ استان های کشور را دارد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.    

برچسب‌ها بجنورد سواد آموزی استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان نهضت سوادآموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سواد آموزی استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان نهضت سوادآموزی بجنورد سواد آموزی استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان نهضت سوادآموزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی