Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@22:03:50 GMT

رفع نقاط حاد و بحرانی فاضلاب پردیسان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۸۳۷۶

رفع نقاط حاد و بحرانی فاضلاب پردیسان

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: با اقداماتی که در یکسال گذشته توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شده نقاط حاد و بحرانی فاضلاب پردیسان رفع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری پروژه توسعه، بازسازی و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو استان قم که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، با تقدیر از شرکت آب و فاضلاب استان که همواره در ارزیابی‌های استان جزو شرکت‌های برتر بوده‌اند اظهار کرد: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو همواره جزو شرکت‌های برتر استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکپارچه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی افزود: با این وجود هیچ خللی در پروژه‌های عمرانی شهری و روستایی صورت نگرفت.

معاون استاندار قم با بیان اینکه بخش فاضلاب پردیسان نیازمند همراهی بوده و باید به سرانجام برسد، تصریح کرد: با اقداماتی که در یکسال گذشته انجام شده نقاط حاد و بحرانی رفع شده و با این وجود باید طرح فاضلاب اصلی پردیسان اجرا شده تا به طور کلی مشکل حل شود و در این زمینه نیازمند همراهی آب و فاضلاب کشور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه روستایی در بخش مرکزی و جعفرآباد مشکلاتی داریم گفت: با افزایش گرمای هوا مشکلات در این بخش‌ها افزایش یافته و امیدواریم با برنامه‌ریزی این مشکلات رفع شده و مردم دچار معضل نشوند؛ تخصیص سهم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به بخش جعفرآباد و خلجستان هم مورد تأکید است.

بهشتی با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه شماره دو فاضلاب گفت: امیدواریم بتوانیم از پساب این فاضلاب به درستی استفاده کنیم؛ طی سال‌های اخیر به درستی از پساب استفاده نشده است و با توجه به سرمایه‌گذاری زیادی که توسط وزارت نیرو انجام می‌شود تاکنون با تخصیص وزارت نیرو به بخش‌هایی تخصیص صورت گرفته که حجم آنچنانی نداشته است.

وی افزود: پساب، آب پایدار برای بخش صنعت است و می‌توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بخش زیادی از مشکلات این بخش را حل کرد.

معاون استاندار قم با اشاره به فعالیت چشم‌گیر شرکت آب و فاضلاب استان در توسعه استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: خوشبختانه در دوره مدیریت آقای صادق پور از حداقل فضاهای موجود در راستای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و تأمین منابع انرژی مورد نیاز استفاده شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فاضلاب شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد