Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کشور و استان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در دهمین جشنواره تاکنون ۲۶ هزار نفر از مردم استان در فضای مجازی در این جشنواره شرکت کرده‌اند و بخش اعظم شرکت‌کنندگان را جوانان تشکیل می‌دهند و تا پایان تیرماه شرکت در این جشنواره تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد خلیل‌مقدم، ۱۹ خردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه استان در جمع اعضای ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی، با بیان اینکه اداره‌کل کتابخانه‌های استان، دارای ۵۳ باب کتابخانه است، اظهار کرد: در سال جاری،۱۰ هزار و ۳۶۸ برنامه فرهنگی در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط اداره‌کل کتابخانه‌های استان اجرا شده است.

وی مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ایجاد بخش دفاع مقدس در کتابخانه‌های استان، برگزاری نشست کتابخوانی به مناسبت شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با محوریت کتب شهید در جمع دانشجویان و علمای استان، ترویج فرهنگ عفاف، حجاب و نماز در قالب  ۵۳۷ برنامه برشمرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری توجه به مناطق محروم، جلسات با بسیج عشایری و توجه به نقاط آسیب‌پذیر استان را از دیگر اقدامات مهم این نهاد عنوان و تصریح کرد: با ایجاد کانکس، کتابخانه‌های سیار به‌خصوص در شهرستان لردگان دایر شده است، علاوه بر این در منطقه ۳۲ شهرکرد برنامه‌های فرهنگی تدوین و سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها افزایش پیدا کرده است.

خلیل‌مقدم تاسیس ۲ باب کتابخانه در شهر هارونی و شهر سامان را در سال گذشته از اقدامات موثر این مجموعه عنوان کرد.

وی به اقدامات موثر ترویج فرهنگ کتابخوانی در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: در طول این مدت در فضای مجازی رقیب خوبی برای معاندانی که اهداف انقلاب را نشانه گرفته‌اند، شده‌ایم و خوشبختانه پویش‌های متعددی را در زمینه کتابخوانی برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به برگزاری مسابقه ملی امر به معروف و نهی از منکر با شرکت ۱۱۰۰ نفر از مردم استان اشاره و اضافه کرد: ۳ پویش برای نوجوانان و بزرگسالان در قالب مسابقات نقاشی نیز برگزار شده است.

خلیل‌مقدم ادامه داد: پویش « هر خانه، یک کتابخانه » در سطح ملی و استانی اقدام دیگری است که افراد می‌توانند کتبی را که تاکنون مطالعه نکرده‌اند، مطالعه و خلاصه کرده و در قالب فیلم ۵ دقیقه‌ای برای کتابخانه‌ها ارسال کنند.

وی به راه‌اندازی پویشی برای کتابداران با عنوان « هر کتابدار، یک کتابخوان» اشاره و تصریح کرد: پس از استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری بیشترین برنده را در این حوزه داشته است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کشور و استان در فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: در دهمین جشنواره تاکنون ۲۶ هزار نفر از مردم استان در فضای مجازی در این جشنواره شرکت کرده‌اند و بخش اعظم شرکت‌کنندگان را جوانان تشکیل می‌دهند و تا پایان تیرماه شرکت در این جشنواره تمدید شده است.

خلیلی مقدم این جشنواره را مختص تمامی گروه‌های سنی عنوان کرد و گفت: بخش کودک برای سنین ۴ تا ۱۲ سال است و ۳ کتاب زندگی حضرت معصومه (س)، قصه‌هایی ازامام هادی (ع) و گنبد خورشید برای این مقطع سنی معرفی شده است.

وی کتاب‌های "نشانه‌ها" (قصه‌هایی از زندگی امام رضا (ع))، "مژده گل" و "ستاره من" را کتب معرفی شده در مقطع سنی ۱۳ تا ۱۷ سال معرفی کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: ۶ کتاب "امام رضا (ع) تاریخ و سیره"، "حکمت‌های نقوی"، "احمدبن موسی"، "بر مدار آفتاب" و "خورشید راهنمایی" کتب بخش بزرگسال هستند.

خلیل‌مقدم در پایان قرار گرفتن کتابداران استان در جمع ۳ استان برتر کشور در ادوار مختلف جشنواره کتابخوانی رضوی را یادآور شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی منطقه چهارمحال و بختیاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی جشنواره کتابخوانی رضوی استان در فضای مجازی دهمین جشنواره ترویج فرهنگ نفر از مردم خلیل مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی درنشست شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید کرد: تقویت تشکل‌های مردمی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی افزود: راهبُرد اصلی دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی برای تحقق اهداف است و به‌همین علت از نظر کمی و کیفی به تشکل‌های مردمی توجه می‌شود.

حیدری تصریح کرد: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت سیزدهم نسبت به قبل ۵۰ درصد رشد کمی داشته و از نظر کیفی نیز نظارت‌ها بر انجام فعالیت‌های این سازمان‌ها افزایش داشته است.

حسین‌میرزایی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را واگذاری امور به مردم و کمک گرفتن از آنان برای انجام بهتر کارها اعلام و تصریح کرد: در این سال‌ها مشخص شده است که هرجا از ظرفیت و مشارکت مردمی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استفاده شد، کارها پویاتر پیش رفت.

وی یادآور شد: در دوره‌های گذشته سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در یک نقطه خاص یا یک شهر و تنها در سه یا چهار بخش محدود فعالیت داشتند، در حالی‌که سیاست دولت سیزدهم افزایش فعالیت سمن‌های مردمی در بخش‌های مختلف است که این امر نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به اجرای ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره و اضافه کرد: در این طرح تمامی ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی است و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی گفت: رسانه‌های گروهی در زمینه ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در این سامانه اطلاع‌رسانی مستمر، مرثر و کامل داشته باشند تا سمن‌های فعال در نقاط مختلف استان برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

حسین‌میرزایی به اهمیت آگاهی‌بخشی رسانه‌های گروهی اشاره و تأکید کرد: بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مهم‌ترین شاخص رسانه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا کارهای تخصصی در زمینه تحقق این شعار در حوزه‌های مختلف زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی استان انجام دهند.

حسین‌میرزایی تشکیل قرارگاه یا کمیته اطلاع‌رسانی در راستای شعار سال را ضروری اعلام و تصریح کرد: هم اکنون بخش‌های مختلف استان برای اجرایی کردن شعار سال در حال فعالیت هستند و بحث اطلاع‌رسانی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در زمینه این فعالیت‌ها بسیار مهم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901236

دیگر خبرها

  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری