Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@19:59:14 GMT

یک پژوهشگر هزار جلد کتاب اهدا کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۵۸۳۳

یک پژوهشگر هزار جلد کتاب اهدا کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کتاب‌هایی اهدایی شیلان خاکی در حوزه علوم انسانی و بیشتر با موضوعات علوم‌سیاسی، جامعه‌شناسی و فلسفه است که مقرر شده مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به نیازهای هر کتابخانه آن را توزیع کند اما برخی از کتاب‌های نفیس در شهرستان سقز به امانت سپرده خواهد شد.

این نویسنده و پژوهشگر که صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه ژیلوان بوده تاکنون چهار عنوان کتاب با عناوین گذار دموکراسی به خاورمیانه در هزاره سوم، تاثیر تاکتیک‌های براندازی آمریکا بر تحولات سوریه، ژئوپولتیک کرکوک؛ منازعه یا مصالحه (۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ ) و در جستجوی راه سوم (امکان سنجی شکل‌گیری اقلیم کوردی در شمال سوریه)  را با همراهی همایون عباسی به چاپ رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کتاب «سیاسه ت وانان بوچی درو ده که ن؟» (سیاستمداران چرا دروغ می گویند؟) نیز توسط وی به زبان کردی ترجمه شده است.

وی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کمک به غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به ویژه در حوزه‌هایی مانند علوم‌سیاسی و جامعه‌شناسی اعلام کرد.

طبق اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از ابتدای سال ۹۹ سه هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

کد خبر 519342 برچسب‌ها استان کردستان کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کردستان کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند