Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه احیای موقوفات و بقاع متبرکه را سرخط اولویت‌های این اداره در سال جاری برشمرد و گفت: موقوفات جدید در راستای برطرف کردن نیازهای روز جامعه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نیازهای جامعه امروزی می‌طلبد تا موقوفات در بخش‌هایی چون بهداشت و احداث مراکز بهداشتی، ایجاد اشتغال و رفع موانع ازدواج جوانان، کمک‌های مالی به بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صرف شود.

با توجه به نیت واقف نمی‌توان درآمد موقوفات را در بخش دیگری که با نیت واقف منافات دارد هزینه کرد، لذا از خیرین انتظار می‌رود که در صورت تمکن مالی و خواست قلبی در این امور هم وقف داشته باشند.
انتظار می‌رود در شرایط امروز جامعه واقفان نیات خود را به سمت تسهیل در ازدواج، اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی و نیز کمک به محرومان و نیازمندان سوق دهند.

جهت‌دهی موقوفات باید به سمت حل مشکلات جامعه و مردم باشد

جهت‌دهی موقوفات باید به سمت حل مشکلات جامعه و مردم باشد و براین اساس فراهم نبودن اشتغال و ازدواج جوانان مهم‌ترین مشکل فعلی جامعه است که خود زمینه‌ساز بسیاری از معضلات دیگر است.

 علم و فناوری، پزشکی، دستگیری از مستمندان و نیازمندان، دانش آموزان بی بضاعت، درمان بیماران صعب العلاج، بهداشت و درمان از موضوعاتی هستند که در وقف کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید جزو اولویت‌ها باشند چرا که از جمله موانع و مشکلاتی هستند که با سنت نیکوی وقف به عنوان صدقه جاریه می‌توان از سر راه برداشت.

 اماکن متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند

طبق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اماکن متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل و جای مناسبی برای کارهای امور فرهنگی در سطح شهرها شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس احیای موقوفات و بقاع متبرکه را سرخط اولویت‌های این اداره در سال جاری برشمرده و می‌گوید: موقوفات جدید در راستای برطرف کردن نیازهای روز جامعه ایجاد می‌شود.

مجید یادگاری می‌افزاید: موقوفات به صورت عام جزو بیت‌المال و سرمایه مردم و به صورت خاص وقف و موقوفه سرمایه اهل بیت (ع) و سرمایه دین است.

اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه دارای 1400 رقبه و 119 موقوفه است

وی بیان می‌کند: در حال حاضر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه دارای 1400 رقبه و 119 موقوفه است که از این آمار 112 موقوفه متصرفی و در اختیار و تصرف این اداره بوده و 7 موقوفه غیرمتصرفی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرندیه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال گذشته می‌گوید: اجرای مراسم تحویل سال جدید در بقعه متبرکه امام زاده سید منصور (ع) شهر مامونیه، برپایی خیمه معرفت و ایجاد غرفه‌هایی شامل حجاب و عفاف، ایستگاه نقاشی برای کودکان، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، ارائه خدمات به زائرین و مسافرین نوروزی، اجرای طرح آرامش بهاری شامل مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی و تفریحی است که در جوار آستان مقدس امام زادگان در راستای تبدیل آستان مقدس امام‌زادگان به قطب‌های فرهنگی و ایجاد فضای امنیت و آرامش برای زائران حرم اهل بیت(ع) ضیافت  الهی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورائی، برگزاری جشن ولایت علوی، اجرای طرح‌های مذهبی همچون «احلی من العسل» ویژه شهادت حضرت قاسم(ع) و اجرای طرح شمیم حسینی با هدف تهیه اقلام خوراکی مورد نیاز هیئات مذهبی، مهر تحصیلی و برگزاری مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی و اعزام نفرات برتر به مسابقات استانی برگزاری محفل انس با قرآن کریم از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده این اداره در سال گذشته بود.

 آمار موقوفات در اعیاد کمتر از ایام سوگواری است

وی با بیان اینکه آمار موقوفات در اعیاد کمتر از ایام سوگواری است، می‌افزاید: بیشتر موقوفات به ثبت رسیده در سامانه اوقاف به منظور برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) است.

وی اظهار می‌کند: اجرای طرح‌های مذهبی همچون «احلی من العسل» ویژه شهادت حضرت قاسم(ع) و اجرای طرح شمیم حسینی که برای اولین بار با هدف تهیه اقلام خوراکی مورد نیاز هیئات مذهبی به اجرا در آمد از مهم‌ترین فعالیت های فرهنگی به شمار می‌رود.

یادگاری از مهم ترین برنامه‌های اجرا شده در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا را گسترش شبکه اطلاع رسانی این اداره با محتوای فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی عنوان کرده و می‌گوید: با هماهنگی‌های صورت گرفته با متولیان بقاع امامزادگان و اماکن مذهبی، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه ماه رمضان با استفاده از فضای مجازی برگزار شد.

 توزیع 1500 پک بهداشتی در آستان مقدس امامزادگان 
رئیس اوقاف زرندیه مهم‌ترین اقدامات انجام شده اداره اوقاف و امور خیریه زرندیه برای مقابله با شیوع کرونا را اجرای فعالیت‌های اجتماعی مانند تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین مددجویان و اقشار نیازمند با مشارکت ادارات و نهادهای مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، مقاومت بسیج ناحیه زرندیه، توزیع 1500 پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی آستان مقدس امامزادگان عنوان کرد.

 یادگاری ادامه می‌دهد: اغلب برنامه‌های اجرا شده در آستان مقدس امامزادگان شاخص مانند امامزاده سید منصور (ع)، امامزاده پنج تن (ع)، عبدالله و ابراهیم (ع) و عبدالمطلب (ع)  زرندیه برگزار شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس اداره اوقاف و امور خیریه آستان مقدس امام اجرای طرح مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛حجت الاسلام «ولی الله روان» افزود: این مراسم روز شهادت با حضور هیات‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی در این مراکز همراه خواهد بود که سخنرانی و مداحی در وصف رئیس مذهب شیعه از برنامه‌های روز شهادت در بقاع متبرکه است.
وی گفت: مراسم عزاداری در شب شهادت نیز برگزار می‌شود که همراه با نمایشگاه فرهنگی و خدمات مراکز افق است.
حجت الاسلام روان افزود: موقعیت جغرافیایی، طبیعی، فرهنگی و جاذبه معنوی این مراکز برای سفر و زیارت مناسب بوده و مسافران زیادی را جذب می‌کند.
وی ادامه داد: سعی شده خدمات فرهنگی برای زائران ارائه شود تا مسافران از معنویت و موقعیت معنوی این بقاع بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند