Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@01:34:12 GMT

تولید سالانه چهار هزار تن پنیر لیقوان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۹۲۸۳

تولید سالانه چهار هزار تن پنیر لیقوان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از فعالیت ۴۵ کارخانه پنیرسازی در روستای تاریخی لیقوان با تولید سالانه چهار هزار تن پنیر مرغوب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایاز برنو در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای تولیدی پنیر لیقوان در خصوص وقایع اخیر در مورد پنیر لیقوان، اظهار کرد: صداوسیما از اعتبار ملی خود نباید علیه منافع ملی هزینه کند و در سال جهش تولید به این نحو از تولید داخلی حمایت کند، چراکه نام تجاری پنیر لیقوان تبریز سرمایه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که پنیر لیقوان، پرچم صنعت پنیرسازی ایران است، گفت: در واقع پنیر ایران را در جهان با پنیر تبریز می‌شناسند و نباید به این نحو در رسانه ملی تبلیغ منفی شود.

وی ادامه داد: ۴۵ کارخانه پنیرسازی در لیقوان تبریز به بهترین امکانات مجهز هستند و از بهترین شیر دام‌های دامنه‌های سهند زیر نظر جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تولید و محصولات خود را عرضه می‌کنند.

برنو گفت: کارشناسان زبده فنی و تولید، با انجام آزمایشات مکرر کنترل کیفی تولیدات پنیر لیقوان را انجام می‌دهند و یک گرم پنیر بدون کنترل تولید نمی‌شود.

وی افزود: تجربه نشان داده که معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز سختگیرترین معاونت کشور است و نظارت دقیق بر تولید پنیر لیقوان دارد.

وی یادآور شد: سالانه چهار هزار تن در ۴۵ کارخانه پنیرسازی لیقوان تبریز تولید می‌شود و در سراسر کشور نیز توزیع داریم، اما به علت محدودیت تولید و سنتی بودن پنیر لیقوان صادرات آن محدود است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: بهترین تکنولوژی بسته بندی پنیر روز دنیا را وارد کردیم و هر سال آن را با تکنولوژی به روز جهانی به پیش می‌بریم.

وی گفت: امسال درسال جهش تولید و با توجه به بارندگی‌های مناسب در منطقه میزان علوفه افزایش یافته و با تعذیه مناسب دام انتظار تولید شیر بیشتری داریم و از طرف دیگر افزایش ۳۰ درصدی تولید پنیر لیقوان را در برنامه داریم.

وی تاکید کرد: اصالت پنیر لیقوان با هنر نیاکان منطقه درآمیخته و با تکنولوژی روز عجین شده تا محصولی به‌نام پنیر لیقوان تبریز در منطقه‌ای روستایی که در واقع امرار معاش منطقه را به دوش می‌کشد، با عرق جبین کارگران جوان و روستایی تولید شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز پنیر لیقوان لیقوان تبریز پنیر لیقوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.   مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرای سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.   وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.   مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.   وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.   همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.    

 

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است