Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پرویز کوثری» معاون توسعه و مدیریت پیشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تجمع آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در مقابل مجلس گفت: آموزش‌دهندگان به شکل مستقیم با آموزش و پرورش کار نمی‌کنند و زیر نظر شهرستان‌های استان‌ها فعالیت دارند که البته آن هم به شکل مستقیم نیست و به صورت غیرمستقیم و با واسطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که هیچ تعهدی در ارتباط با آموزش‌دهندگان در موضوع استخدام وجود ندارد، کما اینکه سایر موسسات و شرکت‌هایی که در کل کشور کار می‌کنند نیروی انسانی را به کار می‌گیرند، اما هیچ تعهد استخدامی،‌ مترتب آنها نیست و این قاعده نسبت به آموزش دهندگان نیز وجود دارد.

کوثری گفت: در سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی طرحی را ارائه کرد که آموزش‌دهندگان نیز مانند دیگر افراد فعال در آموزش و پرورش باشند، یا حتی بتوان یک قدم برای حل مشکل آنها برداشت. در نهایت یک قانون برای این دسته از افراد مصوب شد که شامل کسانی می‌شود که پیش از سال ۹۲ سابقه سوادآموزی در نهضت را داشته و هر کسی به دو نفر یا بیشتر آموزش داده است.

معاون توسعه و مدیریت پیشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی در تشریح این قانون گفت: اگر آموزش و پرورش در هر نقطه از کشور نیاز به حق‌التدریسی دارد، می‌تواند از وجود این افراد به عنوان حق‌التدریس و بدون تعهد استخدام استفاده کند.

وی توضیح داد: این قانون چهار گروه را مشخص کرده است؛ سه گروه اول کسانی هستند که می‌توانند بر اساس درخواست نیرو توسط اداره استخدامی به آموزش و پرورش، وارد دانشگاه فرهنگیان شوند، آموزش ببینند و سپس آزمون بدهند. اگر این افراد در آزمون قبول شدند به استخدام در می‌آیند، اما گروه چهارم آموزش‌دهندگانی هستند که باید دو آزمون بدهند و اگر در اولین آزمون قبول شدند، تازه می‌توانند وارد دانشگاه‌ فرهنگیان شوند و سپس آزمون بعدی را بدهند.

کوثری گفت: اعتراض افرادی که مقابل مجلس تجمع کردند، در همین خصوص است. آنها معترض هستند که چرا مجلس گفته آن سه گروه نیازی نیست آزمون اولیه را بدهند و اینها که گروه چهارم هستند، باید حتما در آزمون ورودی شرکت کنند.

 وی افزود: نکته دوم این است که در این قانون آمده است؛ اگر در گروه چهارم،‌ فردی در آزمون ورودی اولیه قبول نشود به طور کل حذف خواهد شد. از این رو آموزش دهندگانی که معترض هستند، نگرانی‌شان این است که در صورت عدم قبولی، حتی حق‌التدریس را از دست خواهند داد.

معاون توسعه و مدیریت پیشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تجدید نظر در این زمینه وجود دارد یا خیر؟ گفت: احتمال آن ضعیف است، آموزش و پرورش اعلام کرده هر کسی بتواند تنها ۵۰ درصد نمره را کسب کند، قبول است. این یک نکته قوت است یعنی اگر کسی نصف نمره را کسب کند، در آزمون قبول می‌شود. به نظر من کسی که نمی‌تواند ۵۰ درصد نمره را کسب کند، شاید نتواند معلم مناسبی باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزش دهندگان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد

به گزارش «تابناک»، علی صدر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در اواخر خرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از نظر زمانی محدودیتی در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد قرار نداریم. این محدودیت به دلیل طی کردن مراحل مصاحبه و انجام انتخاب رشته داوطلبان به صورت خاص در آزمون دکتری وجود داشت به این جهت نتایج این آزمون زودتر از آزمون ارشد اعلام شد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظف هستند هر چه زودتر حد نصاب های پذیرش داوطلبان دکتری را بررسی و به این سازمان اعلام کنند.

صدر با بیان اینکه ما باید تا اواخر خرداد نتایج چند برابر ظرفیت دکتری را اعلام کنیم تا دانشگاه ها مصاحبه های علمی خود را آغاز کنند، تاکید کرد: سعی می کنیم نتایج نهایی آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را همزمان و در شهریور ماه اعلام کنیم.

وی افزود: حدود ۴۷۶ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش یک درصدی را نشان می دهد. تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند.

دیگر خبرها

  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است