Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@15:22:32 GMT

عضو شورای شهر مینیاپولیس: تیر خلاص را به پلیس می‌زنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۰۴۶۰

عضو شورای شهر مینیاپولیس: تیر خلاص را به پلیس می‌زنیم

گروهی از اعضای شورای شهر، عصر یکشنبه با حضور در تجمع معترضان، از تلاششان برای منحل کردن نیروی پلیس این شهر در ایالت مینه‌سوتا آمریکا در آینده، خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از گذشت دو هفته از قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست، ۹ نفر از اعضای شورای شهر دوازده نفره مینیاپولیس، وعده داده‌اند که نیروی پلیس این شهر در ایالت مینه‌سوتا آمریکا را منحل کرده و هدف از این اقدام را پایان دادن به روابط مسموم پلیس با شهروندان اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تاکنون نه اقدام قاطعانه‌ای در این راستا انجام شده و نه برای آن زمان مشخصی تعیین شده است.

نیروی پلیس در ایالات متحده یک نیروی محلی به شمار می‌آید. به بیان دیگر، یک افسر پلیس زیر نظر شهردار (فرماندار) فعالیت کرده و تحت فرمان دولت مرکزی نیست از این سو اقدام و واکنش‌های شورای شهر مینیاپولیس از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

‌جرمایا الیسون، عضو شورای شهر مینیاپولیس در واکنش به این اقدام شورا در صفحه توئیتر خود نوشت: "هنگامی که پلیس، کسی را در کلمبیا می‌کشد، می‌گویند: برای کسانی که فوت کرده‌اند، نه یک دقیقه سکوت، بلکه باید همیشه مبارزه را ادامه دهیم. ما تیر خلاص را به اداره پلیس می‌زنیم. ما ساکت نخواهیم شد و فریادمان بلندتر خواهد شد. ما خواهیم جنگید و پیروز خواهیم شد. "

وی پیش‌تر در صفحه توئیتر خود از اینکه مالیات مردم برای پلیس ضدمردمی خرج می‌شود، ابراز نارضایتی کرده و گفته بود: "هیچ موضوعی مهم‌تر از خشونت ویرانگر پلیس که به از دست رفتن زندگی افراد منجر می‌شود، نداریم. سال‌هاست که پلیس با وجود پول مالیاتی که از مردم می‌گیرد، ورشکسته و ناتوان است. من فکر می‌کردم که بدترین حالت آن را دیده‌ایم ولی ظاهراً جا برای بدتر شدن دارد. "

کد خبر 427707

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اعتراضات آمریکا جورج فلوید شوراي شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • البرز| شورای ششم جذب نیروی جدید نداشته است
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟