Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@14:22:48 GMT

راهکار جدید برای جلوگیری از خودکشی در مترو

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۰۶۸۸

صراط: رئیس پلیس مترو تهران گفته است برای جلوگیری از اقدام به خودکشی در مترو و رعایت حریم ریلی قرار است در ۳۵ ایستگاه مترو تهران دیوار شیشه‌ای نصب شود.

سرهنگ سعید عطاالهی؛ رئیس پلیس مترو تهران:

* در هر ایستگاه مترو، اتاق فرماندهی وجود دارد که در آنجا تمام دوربین‌ها رصد می‌شود و تمام سکوها، نقاط کور و جرم‌خیز توسط مأموران پلیس تحت مانیتورینگ قرار می‌گیرد، اگر موردی در هر ایستگاه مترو روی دهد، با رؤیت در اتاق مانیتورینگ، به سرعت مأموران به موضوع ورود پیدا کرده و اقدمات خود را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* برخی از مجرمان به دلیل ازدحام مسافران، ایستگاه‌ها و سکو‌های مترو را برای انجام جرم انتخاب می‌کنند و شاید با هر بار تخلیه یک رام قطار، بیش از سه هزار نفر از آن پیاده شوند.

* عمده جرایم در مترو، جیب‌بری است و گاهاً فرد سارق و جیب‌بر در حین سرقت توسط همکارانم بازداشت شده است همچنین پلیس آگاهی در مترو نیز فعالیت دارد.

* تونل‌های مترو نیز هم از طریق دروبین و هم از طریق راهبر‌های قطار کنترل و مدیریت می‌شود، در صورت وجود و رؤیت مانع یا نفر بر روی ریل، موارد به مأموران پلیس مترو منعکس شده و پلیس موضوع را بررسی می‌کند.

* بعضاً برخی عابران یا افرادی که اخلال حواس یا مشکلات روحی ـ روانی دارند یا اشراف و آشنایی کامل بر ایستگاه‌ها ندارند وارد حریم ریلی می‌شوند البته تعداد آنها، اندک است همچنین مواردی نیز وجود داشته که مسافر حین صحبت با تلفن‌همراه و به دلیل حواس‌پرتی روی خطوط ریلی افتاده و البته مأموران به سرعت به کمک آن شخص می‌شتابند.

* (درباره پیشگیری از وقوع خودکشی در مترو): پلیس در تعداد قابل توجهی از موارد مانع از خودکشی افراد در مترو شده است؛ شاید فردی به دلیل مشکلات روحی ــ روانی بخواهد در یک لحظه اقدام به خودکشی کند و ما همکاران انتظامی را در این رابطه توجیه کرده و آموزش داده‌ایم؛ پلیس پس از نجات یک فرد از اقدام به خودکشی، وی را رها نمی‌کند بلکه اقدامات بعدی از جمله تماس با خانواده وی و مراقبت‌های بعدی نیز انجام می‌شود.

* البته ذکر این نکته نیز ضرروی است که حریم ریلی باید توسط تمام مسافران رعایت شود، عبور یک فرد از حریم ریلی، در صورت رعایت این حریم توسط سایر مسافران، قابل تشخیص است، اما اکنون این اتفاق روی نمی‌دهد.

* پلیس بر اساس وظیفه ذاتی کار کارشناسی خود را انجام داده و تمام موضوعاتی که باید در بحث تجهیز ایستگاه‌ها، زیرساخت‌ها و سایر موارد انجام شود را احصاء و به شرکت بهره‌برداری مترو منعکس کرده‌ایم.

* یکی از اقدامات پیشگیرانه در این زمینه استفاده از "دیوار شیشه‌ای" در ایستگاه‌های مترو است کما اینکه بعضاً در برخی از کشور‌ها این کار انجام می‌شود، اما انجام این کار نیز هزینه‌های سنگینی در پی دارد، تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده و قرار است در ۳۵ ایستگاه این دیوار‌های شیشه‌ای نصب شود و اقدامات کارشناسی و زیرساختی آن در حال انجام است و در دستور کار قرار دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مترو تهران خودکشی صراط نیوز پلیس مترو تهران ایستگاه ها حریم ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد عجیب سرقت در مترو

به گزارش خبرآنلاین؛سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900291

دیگر خبرها

  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران